Ga naar inhoud

ruijtersfotografie
 Delen

Aanbevolen berichten

 

Ik heb altijd Michelin Energy (195/65-15) gereden. Nu weer tijd voor nieuwe zomerbanden. 

Ik twijfel of ik voor de Energy + ga of toch een ander merk neem. 

De ContiPremiumContact™ 5  (4 sleuven over de band/ lijkt me ideal met veel water) of de GoodYear EfficientGrip Performance

Wat is jullie ervaring met deze banden? 

aangepast door PC-fre@k
CAPS verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Conti in algemeen is mijn ervaring dat ze redelijk lang meegaan.
Op zich goede wegligging, maar wel vaak lawaaig

Ben nu overgestapt op Vredestein banden en ben hierover zeer te spreken en een volgende maal gaan deze er dan ook weer op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij op Michelin Premium Sport. Met voorgaande auto's heb ik eigenlijk altijd Michelin of Conti's gereden. Met die twee merken zit je altijd goed, los van de band. Merken als Vredestein, Dunlop en Goodyear zijn doorgaans ook (meer dan) prima. Daarbij geven de zomerbanden test van ADAC vaak ook een goed beeld van een band.

Ik zou overigens niet teveel kijken naar zaken als het aantal sleuven. Sleuven kunnen relatief veel water afvoeren, maar per definitie zorgt een sleuf niet voor volledige afwatering. Dat moet immers via de zijkant door de kleinere sleuven. 

Als ik nu nieuwe banden zou moeten uitzoeken zou het denk ik een Michelin Energy Saver worden, maar in ieder geval een stille band. Qua grip geloof ik het wel, want het 'sportieve' rijden is wel uit mijn systeem. :) Een stille band en minder lawaai is voor mij meer comfort.

aangepast door Eddie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe