Ga naar inhoud

LED probleem.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals in ander draadje te lezen is ben ik bezig met LED verlichting.

En in de Yeti heb ik alles al zo'n beetje vervangen en ben daar zeer tevreden over !

En ben nu dus bezig met de buitenverlichting en heb de W5W stadslampjes al vervangen voor W5W canbus leds !

Maar nu zitten er in de achterlicht units van de YETI 2 stuks achterlichten van het type W5W en had hiervoor dan ook de desbetreffende canbus LEDs voor aangeschaft.

Maar na de standaard lampjes in één unit te hebben vervangen voor de CANBUS leds kreeg ik derhalve toch een storing in mijn maxidot met de melding dat me linkerachterlichtlamp defect was en tevens continu brandend een lampje bij de toerenteller. (iiritant dus)

Mijn eerste reactie was ik heb een CANBUS led die dus defect is, dus twee andere leds erbij gepakt en de boel uitgewisseld, maar met resultaat weer dezelfde melding.

Hierna heb ik één LED weer vervangen voor een standaard lampje ( dus in lampunit één canbusled en één gloeilamp ) en nu is de melding verdwenen !

Wie kan mij uitleggen waardoor dit kan komen en wat de eventueele oplossing is om de storing in maxidot toch te laten verdwijnen als ik toch twee canbusleds wiel gebruiken !?

Heb wel een eigen idee hierover maar zie toch graag een second of third opinie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens moeten nameten wat de ohmse weerstand is van de CANBus LEDs en dan narekenen of dat overeenkomt met een standaard 5W gloeilampje...

ja dat was ook al bij me opgekomen, maar dat wordt denk ik dan pas tegen de zomer aan, dan is het op het werk weer wat rustiger en kan ik in de verloren uren daar eens een testopstelling maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe