Ga naar inhoud

Fabia afgeleverd


boydanan
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 14/03/2013 mijn nieuwe Fabia gaan ophalen bij dealer. Dit kon al vanaf de 12de, maar toen lag er hier zo veel sneeuw dat ik het toch maar uitstelde.

De winter was (is) blijkbaar nog niet gedaan en ik bestelde dus ook winterbanden met een stalen wiel, die op mijn nieuwe Fabia werden gemonteerd.

Persoonlijk vond ik dit een dure investering maar natuurlijk gaat er niets boven je veiligheid. Ik betaalde bij de dealer hiervoor 600€.

Mijn zomerbanden zijn Continetal 195/55 R15 85H en de winterbanden werden Uniroyal 185/55 R15 T MS Plus 66. Weet iemand waarom die maten veranderen bij winterbanden? Of is het toevallig? Misschien waren dit de laatste winterbanden die de dealer in voorraad had. Ik heb nooit winterbanden gehad, en zijn die Uniroyals goede banden??

Verder niets dan lof over mijn Fabia, wat een wagen en dat zeker als je van een Renault Twingo Quickshift komt. De DSG 7 is gewoon supper om mee te rijden en schakeld heel vlot zonder dat je er maar iets van voelt (hopelijk blijft dit zo) Prachtige auto in die witte kleur. Alleen heb ik nog wat moeite met de boordcomputer; zelfs bij het doornemen van het instructieboekje blijft het toch zoeken hoor. Ik weer dat er een ritgeheugen en reisgeheugen in zit maar moet er nog leren mee omgaan.

Van mij dealer ben ik ook zeer tevreden, ik kreeg een volle tank gratis en sleutelhangertje van Skoda en 2 flessen wijn kado. Nu ja die 600€ winterbanden waren dan weer iets minder natuurlijk.

Al bij al zeer tevreden, net een klein jongetje die een autootje kreeg. Gelukkig dat we nog af en toe eens kind mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met de nieuwe wagen.

Maten veranderen niet bij winterbanden, kunnen gerust hetzelfde zijn. Een smallere maat heeft zoals die 185 heeft iets meer grip. En kan omdat die smaller is ook wel iets goedkoper zijn. Over banden is op dit forum al een hele hoop geschreven.

Ik denk dat de keuze voor een type of merk band afhankelijk is wat de gebruiker van deze band belangrijk vind. Rij je veel door de sneeuw, of door andere winterse neerslag, hecht je aan comfort of juist niet. Zaken die een rol spelen voor de keuze van een band.

Of een Uniroyal goed of slecht is kan ik niet beoordelen. Ze zijn in ieder geval beter dan een zomerband in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe