Ga naar inhoud

Navigon kaart downloaden!


Pmud
 Delen

Aanbevolen berichten

Navigon biedt je de mogelijkheid de meest recente kaart te downloaden. Maar vreemd genoeg ook om een oudere kaart te downloaden. Aardig gebaar, maar zinloos.

Je kunt het beste de kaart Q3/2012 downloaden, die is het meest recent. Maar wellicht nog even een paar dagen wachten, doorgaans komt in de eerste maand van een kwartaal een nieuwe kaart uit. Als je "latest map guarantuee" hebt, krijg je de eerste download gratis.

Tenzij bij de aanschaf van het systeem in de Citigo een levenslang abonnement op updates bij de prijs is inbegrepen, natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kijk wel even ervoor of er nog nieuwe firmwares zijn voor je toestel !

Want mijn ervaring met Garmin is dat er soms een firmware update is en dat men bij een kaartupdate adviseerd om die eerst te installeren voor je de kaart update doet.

Hoeft uiteraard niet zo te wezen bij Navignon , maar even controleren voor te beginnen met updates kan nooit kwaad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Ik had al het vermoeden dat er oudere kaarten bij waren.

Ik heb nu trouwens gebruik gemaakt van de aanbieding (2 jaar updaten met de fresh maps voor 20€ i.p.v. 100€)

Dus dat zit wel goed.

Bedankt voor de reakties.

Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bij de UP, MII en Citigo geleverde Navigon wilt opwaarderen dan zul je als eerste Navigon Fresh op je PC moeten installeren en gebuiken. Daarna zal je de nieuwste firmware krijgen, bij mij twee maal opnieuw opstarten. Dan pas kun je het beste jouw keuze voor het opwaarderen van de laatse kaarten Qx/201x aanklikken, deze krijg je gratis Daarna is het betalen. Denk er om het interne geheugen is beperkt. Als je alles wil zul je een sd kaartje moeten kopen en er in stoppen. Verder is het mogelijk om de wallpaper die bij het opstarten verschijnt, VW en Skoda navigatie te vervangen door een eigen afbeelding. Bij de Seat MII is dit oorspronkelijk een zwart scherm. Ik heb deze met succes vervangen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bleekie.

Ik heb mijn navigon vergeleken met die van mijn colega (vw up + de aanbieding van 2 jaar fresh voor 20€) en ik ben dus toch bij.

Dat het enige onduidelijkheid geeft staat voor mij vast. Maar alles is nu in orde bij mij. Ik kan nu 2 jaar voort.

bedankt. Doei, Pmud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe