Ga naar inhoud

Winkelen buiten de EU

bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Gents,

Als zijspoor op het winkelen in Duitsland draadje. Wie heeft er wel eens iets uit het buitenland laten komen? En dan bedoel ik dus van buiten de EU?

Mijn oude vertrouwde HTC HD2 begint wat op leeftijd te raken en ik was eens voorzichtig aan het rondkijken (wat in de kop zit..) nu kwam het krantje binnen van de Aldi en daar staat voor 1-9 weer een nieuwe smartphone in a 179 euro. Even op Internet opgesnord en het is een Wolfgang AT-AS43D2 op zich een best aardig toestel en merken als Samsung, HTC en of Apple hoeven er voor mij niet op te staan.

De Wolfgang heeft een MT6575 processor en die vind je ook veel terug in de goedkope made in China toestellen. (zo en dan nu de vraag) Heeft iemand van jullie wel eens iets dergelijks uit de US of uit China zelf besteld en naar NL laten komen? Hoe gaat dat in z'n werk? Ik weet dat je tot 22 euro gewoon kan laten versturen zonder dat je invoerrechten btw en weet ik wat nog meer moet betalen. Er zijn ook Nederlandse bedrijven die het doen en het vervolgens weer aanbieden. Als voorbeeld even het volgende toestel voor 188 USD:

http://www.pandawill.com/jyg3-smart-phone-45-inch-ips-retina-screen-android-40-mtk6577-3g-gps-wifi-p66077.html

Die kun je in Nederland (zodra leverbaar) kopen voor 349 euro bij:

http://www.retailheaven.nl/664-pre-sale-jiayu-g3-android-40-3g-mtk6577-dual-core-45-qhd-capacitive-touch-screen-8mp-camera-gps.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel regelmatig wat in Verweggistan. En idd, onder dat grensbedrag heb je sowieso geen probleem, daarboven is het een kwestie van pech hebben of niet...

Recentelijk hadden we daar een interessante discussie over:

http://www.nikon-clu...hp?f=23&t=42124

Waarbij je aan het volgende moet denken:

De fiscus werkt met Sagitta en heeft het idd druk met die enorme hoeveelheden enveloppen die er vanuit Verweggistan over ons uitgestort worden. icon_cheesygrin.gif

De douane krijgt echter zoveel kleine pakjes te verwerken zodat ze alleen nog steeksproefgewijs werken.

Alle zendingen gaan wel Sagitta in (Sagitta is het huidige sw-pakket voor invoerregistratie) en als Sagitta teveel pakjes op 1 adres ziet verschijnen worden de steekproefcriteria gewijzigd.

http://www.cargonaut...a_in_en_uitvoer

http://www.belasting...kent_dit_voor_u

Wat betreft mobieltjes en anderssoortige elektronica is het ook goed oppassen of je wel de EUROPESE versie van je apparaat krijgt!

Dus de juiste opladers en stekkers erbij, maar vooral, voor mobieltjes, de correcte frequentiebanden! Er worden in sommige landen andere versies geproduceerd, van hetzelfde apparaat, die het niet altijd HIER doen!

En daarnaast, hoe duurder het apparaat, deste eerder gaat garantie een rol spelen...want hoe moet dat als het ding kapot gaat?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring in spullen bestellen buiten de EU en ik zal die ervaring ook niet opdoen. Met een elektronische apparatuur al helemaal niet, want wat als het apparaatje stuk gaat of je hebt een DOA ontvangen? Terugsturen en dan hopen dat je een nieuwe krijgt? Je denkt een goede koop te doen en als het allemaal werkt, is dat ook zo, maar wat als er iets misgaat? Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik moet zeggen, de service op klein spul. Zoals opbergdoosjes, lensdopjes, en ander klein grut is prima!

Ik heb twee keer eens geklaagd over een beschadigd item, en zonder enig probleem kreeg ik gewoon weer iets nieuws opgestuurd uit Singapore c.q. China. Wat dat betreft is hun begrip van service totaal anders dan de onze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerardus, naar die ervaringen ben ik dus op zoek. In hoeverre dekt de verzekering van je creditcard bijvoorbeeld dergelijke aankopen?

En zijn er mensen die verdere ervaringen hebben? Op zich wil ik best voor 188 dollar een keer de gok wagen, maar welke kosten komen er bovenop als je invoerrechten en btw moet betalen? Hoe ziet zo'n rekensom eruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een Kindle e-reader besteld in de US als cadeautje voor iemand. Gewoon betaalt en binnen enkele dagen al hier, geen enkel probleem. Bovendien was hij na een paar weken al kapot (schermpje was uitgelopen), Na het apparaat opgestuurd te hebben, gratis een nieuwe gekregen (inclusief gratis verzendkosten).

Opgelet was wel in België, en ik ken echt niks van al de invoerrechten e.d. Zelfs niet bij stilgestaan, gewoon gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Captain, ik heb zitten struinen door allerlei lijsten, voor het voorbeeld toestel zou ik uitkomen op een 8517 1200 90 maar hoe je dat dan weer terug kunt rekenen naar de kosten?? (ik snap er geen hout van)

(ik ben een ongeloofelijke newbee wat het bestellen over zee betreft, dat moge duidelijk zijn :D )

Wat ik links en rechts lees kan er zomaar 30% bovenop komen, het toestel in kwestie zou dan zo'n 200 euro kosten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Inmiddels ben ik wat wijzer geworden hoe het nu precies zit. Onder de €150,- inclusief verzendkosten loop je het risico dat je BTW moet betalen als het pakket door de douane gecontroleerd wordt. Daarboven moet je ook nog invoerrechten betalen. Onder de €22 hoef je sowieso niets te betalen.

Mocht er iemand zijn met interesse in het toestel uit mijn eerste post, er loopt een groepsinkoop voor het apparaat (http://www.samenkopen.net/topic/85286/545701) en daarmee kun je hem kopen ergens rond de 150$ (omgerekend zo'n 130 euro) daarvoor koop je een dual core toestel met 1 GB rom en 8 GB rom, 8 MP camera (en een front camera) een 4.5 inch IPS scherm met een resolutie van 1280x720. En last but not least een full metal body.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe