Ga naar inhoud

Verschil in accu's


bakkertje
 Delen

Aanbevolen berichten

Gents,

De accu van den Beetle heeft het begeven. Opladen wil ook niet meer baten, tijd dus voor een nieuwe.

Maar ja welke dan?

Er hoort een 55 Ah accu in (een 60Ah kan natuurlijk ook, mits de afmetingen kloppen)

De auto wordt vrij weinig gebruikt en een goede accu lijkt me dan ook wel raadzaam.

Prijzen variëren van zo'n 80 euro tot 200 (en meer).

En dan de hamvraag welke accu is dan goed en verstandig?

Wie heeft wijze raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Ed, maareeuh welke varta dan, de BLUE Dynamic, Black Dynamic of de Silver Synamic? (de start-stop heb ik zelf al afgeschreven..)

En waarom een Varta? (is die echt de helft beter? Hij is in ieder geval de helft duurder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakkertje vanuit me motorfiets tijd

Altijd accus met lage capaciteit vanwege hun kleine formaat

En in weesperstraat in Adam zat een Varta winkel die ook aan particulieren verkocht

En zodra de fabrieksaccu naar de ratsmusdee was dan haalde ik er altijd daar ééntje die de rest van de tijd dat ik de motorfiets in bezit had me nooit in de steek liet !

En zodoende dat ik eigenlijk meteen Varta riep

Of het ook voor de auto accu's opgaat durf ik eigenlijk niet te zeggen.

Of ze nog daar aan de weesperstraat zitten durf ik ook niet te zeggen

Maar misschien dat Menno dat weet, die woont er redelijk in de buurt ( doordeweeks )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow aanvullend vraagje, wie weet er een voordelig adresje (blijf toch Hollander..)?

Regio Nijmegen of Amstelveen, of ergens daar tussenin...

200 BREZAN B.V. KALFJESLAAN 25

1181 BN AMSTELVEEN

Telefoon: +310206430321

Ik weet niet of ze goedkoop zijn, maar leveren wel Varta.

online....http://www.accudienst.nl/groep/12307/varta-accu.html?mpid=86126&gclid=CIDY1ruO7rACFWNItAodi3gkZA

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist tussen de piepers en het toetje door maar een accu gescoord, in eerste instantie een aantal benzine pompen langs gereden om uiteindelijk bij de Gamma (of all places maar goed) uit te komen. Daar maar een accu meegenomen, kostte 80 euro voor een 55 Ah, ding erin gezet en de kever doet het weer.

Ik kon helaas niet langer wachten, de auto is morgen dringend nodig, anders had ik een Varta ergens gekocht. Deze heeft overigens 2 jaar garantie.

Echt lekker zit het me niet, maar ik kon niet anders, ben het ook helemaal met de bovenstaande stellingen eens dat je beter een goede aan kunt schaffen. Maar ja met een beetje pech moet de Beetle er op korte termijn (ongewild) uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe