Ga naar inhoud

Coming home / Leaving home en lichtschakelaar


avannigt
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Ik ben in het bezit van een O2 Ambition Business (06-2009). Graag wil ik CH en LH activeren.

Ben in het beztit van VCDS 10.6.0 kabel en kan hiermee zowel CH als LH activeren. Beide opties zijn dan zichtbaar in het maxidot display. Auto is in het bezit van een regen- en lichtsensor

Nu komt het probleem:

Van de 10-polige lichtschakelaar (zonder "auto" stand) zijn 9 polen bedraad. Op positie "2" is geen draad aangesloten.

Draad van positie 3 naar 2 wisselen geeft geen regultaat. (dat heb ik ooit ergens gelezen maar kan het niet meer vinden)

Weet iemand jij hoe ik dit probleem kan oplossen om toch CH en LH te activeren met een schakelaar zonder "auto"stand.

Alvast bedankt.

Aat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mail eens per PB met deze persoon !

Want even met een slag om de arm houdend moet je wel een autostand schakelaar er in hebben

Of je zou eens moeten kijken of je lichtsensor wel is ingeschakeld in VCDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij is de CH/LH alleen mogelijk met een lichtsensor, waarbij je een "auto" stand in je lichtschakelaar hebt.

Jij hebt een schakelaar zonder "auto"-stand, dus wellicht heb je alleen een regensensor. In ieder geval: als er wel een lichtsensor in je auto mocht zitten, zal deze hoogstwaarschijnlijk niet geactiveerd zijn. Ongeacht: deze zal sowieso niet werken: je hebt immers geen schakelaar met "auto"-stand.

Je kunt een lichtschakelaar met "auto"-stand proberen, kun je op de sloop vast vinden voor een tientje ofzo. Dan dien je de lichtsensor in VCDS te activeren. Wellicht dan eerst VCDS helemaal afsluiten, sleutel uit contact, de auto met de sleutel afsluiten en weer openen om in een volgende VCDS-sessie de CH/LH te activeren. Soms gaat het niet werken als je dergelijke dingen in één sessie probeert te activeren.

Dat je in VCDS de CH/LH kunt aanzetten, is nog geen garantie dat het gaat werken: mijn vorige Octavia had geen regen- noch lichtsensor maar daarin kon wel CH/LH aangezet worden in VCDS. En toch werkte het niet, zelfs niet als ik bij het uitstappen een ruk aan de grootlichthendel gaf (zoals het bij mijn ex-Golf VI werkte, evenals de meeste recente Skoda's)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe