Ga naar inhoud

RNS 510 firmware


jamerson
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

ik heb een nieuwe Firmware geinstalleerd in mijn RNS 510 gedaan, mijn RNS 510 is B series

nu als ik naar het geheim menu ga, zie het volgends gegevens

kan iemand aub adviseeren?

Delivery Part Number : 1T0035680D

HW version :H02

SW-Version : 3810

betekend dat mijn Navi is aangepast naar D ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet. De hardware blijft hetzelfde en je hebt nu de software gepimpt naar 3810. De functionaliteit wordt dan beperkt door de hardwarevariant die je hebt. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je hardware nu dingen beter kan en dat er misschien andere software mogelijkheden bijgekomen zijn. SW versie 3980 is er kennelijk ook al...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geprobeert de 39XX te installeeren, helaas kan het niet en stop half weg,daarna vraagt de radio naar SWL disk,

my Radio is Zeker B

ik heb net een probleem ontdekt dat ik mijn map V8 Western Europe niet kan kopieren naar de HDD!!!

kan je aub helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Jamerson,

Als ik in je profiel kijk zie ik "Deze gebruiker heeft de "Over Mij" pagina niet ingevuld en heeft nog geen handtekening aan het account toegevoegd".

Wie ben je, wat doe je, en vooral: wat voor auto heb je? We zijn hier op dit forum gewend om ons even netjes voor te stellen. Dat doe je hier: http://www.skodaforum.eu/forum/19-wie-ben-ik/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

He Jamerson,

Als ik in je profiel kijk zie ik "Deze gebruiker heeft de "Over Mij" pagina niet ingevuld en heeft nog geen handtekening aan het account toegevoegd".

Wie ben je, wat doe je, en vooral: wat voor auto heb je? We zijn hier op dit forum gewend om ons even netjes voor te stellen. Dat doe je hier: http://www.skodaforum.eu/forum/19-wie-ben-ik/

excuses voor dat, :notworthy:

heb net gedaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het even handig om te vertellen wat je precies wilt (educated guess: kaarten updeeten) en hoe je je dat voorstelt.

Tevens handig om de bron(nen) van je firmware en kaarten te vermelden en te melden wat je tot nu toe hebt uitgehaald met je toestel. Je hebt immers een aantal dingen geprobeerd (wat niet gelukt is en dan waarschijnlijk de reden is om de vraag te stellen). Bij hardware/ software zaken zijn de volgorde en de versies van belang om enigszins de fout of problemen te kunnen reproduceren en misschien een oplossing aan te dragen.

Ik neem aan dat de bron spotnet of iets dergelijks is (even jumpen naar conclusions). Dat is niet altijd een betrouwbare bron en kan dan weer voor andere problemen zorgen die waarschijnlijk 1-2-3 niemand gaat oplossen aangezien je dat op afstand niet kunt reproduceren wat ze misschien met die kaarten of firmware hebben uitgehaald.

Bij de officiële versies kun je natuurlijk terugvallen op de dealer. Maar misschien heb je geluk dat iemand hier een oplossing weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sodela,

uitraard de link van de GTI is waar ik mijn firmware gehald heb, ik denk de installatie is fout gegaan, ik heb de firmware opnieuw geladen naar de radio en het ging goed, gelukkig!

ik denk de probleem is alleen de DVD+R die ik gebruikt heb om de map in te branden, dus ik ga vandaag ander DVD probeeren,

wat mij opviel is mijn achter speakers van de achter twee deuren werken niet, is dat iets om te aanpassen in de radio of wat?

aangepast door jamerson
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die speakers kan een instelling zijn in de radio en eventueel in de CAN-bus. Dat laatste kun je misschien instellen met VCDS (soundsystem definiëren). Daarvoor zou je eerst eens moeten weten hoe eea in de bolide is opgeslagen/ wat er is aangevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat ik nog niet helemaal snap ... Sinds kort een RNS510 in de Octavia gezet. Een ontstellende hoeveelheid posts gelezen over de "power drain" toestanden. En vandaag een lege accu. Door de gierende koude, of door de RNS? Kweet het niet.

Wat zie ik:

- Er zit een "1K907 530 F" Canbus gateway in mijn auto (jaja, voor de "L" versie dus)

- De RNS heeft software 3970 in zich

- En hij gaat uit met het contact nadat de gateway de radio&navigatie heeft ingeleerd

- EN de radio gaat zelf na 30 minuten echt uit (te zien aan het logo na 45 minuten wachten)

Waar ik nu op het bolletje zit te krabben, heb ik nu wel of niet dat powerdrain probleem. Uit is uit denk ik dan maar. Voor de zekerheid de zekering er even uitgehaald. Wat te doen?

- Morgen even met de universeelmeter kijken wat de radio aan stroom trekt direct na het uitzetten en na 45 minuten

- Inmiddels een aangepaste 3970 gemaakt met de VUCI file van de 1200 firmware, dat zou bij de 2720/2726 ook de oplossing geweest zijn

- En ook gelijk de Video in Motion van Berto in het firmware script erbij gezet

- En de testmode aangezet

Maar heeft iemand nu een idee of ik dat powerdrain nu wel of niet heb? Nogmaals: na langer dan 30 minuten wachten geeft de radio altijd het Skoda opstartscherm. Dan was hij toch echt uit?

Morgen die gemodificeerde firmware maar eens proberen. Beetje eng wel ...

Prutser

aangepast door prutser
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van "meten is weten" de multimeter in de auto gestoken. Met draaiende motor en geen volume 860mA door de meter heen. Nu een half uurtje wachten om te zien wat dat doet. Eigenlijk hoop ik dat hij dan nog stroom trekt, dan weet ik zeker dat ik daar een issue heb.

Aangepaste firmware ligt klaar, die ga ik nu alvast in de auto leggen om te wennen aan te temperatuur. En dan het geheel overnieuw doen, ervan uit gaande dat het daarna nog werkt :)

Spannend hoor!

Vanmiddag meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

De multimeter vandaag tussen +12V en de radio gehangen (bij de zekeringen, de makkelijkste plek). Met draaiende motor verbruitk de RNS510 rond de 850mA. Met de sleutel in de zak zakte dat vrij snel naar rond de 780mA. En in het halve uur erna zakte het gestaag naar net onder de 700mA. Maar na 40 minuten nog steeds een buts stroom door het apparaat. Ergo: de accu wordt lekker leeggetrokken.

Ik had zelf nieuwe firmware gemaakt, afgekeken van de 2720 met "power drain" feature, daarvan de VUCI files gekopieerd. Tijdens het CD bakken is er wat misgegaan, de RNS klaagde over foute software, terug in de PC was de CD groter dan 1TB (!). als dat echt zo was, kan ik daar geld mee maken, maar da's niet goed. Daarna wilde de RNS510 niet meer starten. Affijn, 1 uur later zat de originele firmware er weer in.

De rest van de middag op het ijs gestaan, deze week weer verder klussen. Ik heb de CD nogmaals gebakken en dat ziet er beter uit. Maar om in de gierende koude nu nog een firmware upgrade te doen van een uur, daar heb ik geen zin meer in.

Ik laat wel weten hoe het afgelopen is. Voorlopig even een truc toegepast die ik elders zag: de 12V van een andere (lege) zekering afpakken. Wel effectief, maar niet mooi. Maar om nu morgenochtend om 05:30 met startkabels in de weer te zijn, da's ook niks :)

Groet,

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe