Ga naar inhoud

prutser

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    0183
  • Beroep
    Iets met ICT en netwerken
  • Interesses
    Elektronica, microprocessoren, Nixie klokjes, hardlopen, lekker eten, programmeren en letterlijk alles waar (bij voorkeur) een UTP draad aan zit

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia 2.0 Diesel
  • Kleur
    Zwart
  • Bouwjaar
    2006-01
  • Eigenaar sinds
    April 2009
  • Kilometerstand
    240000
  • Opties
    DSG 6-bak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Columbus met custom firmware

prutser's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Hoihoi, De multimeter vandaag tussen +12V en de radio gehangen (bij de zekeringen, de makkelijkste plek). Met draaiende motor verbruitk de RNS510 rond de 850mA. Met de sleutel in de zak zakte dat vrij snel naar rond de 780mA. En in het halve uur erna zakte het gestaag naar net onder de 700mA. Maar na 40 minuten nog steeds een buts stroom door het apparaat. Ergo: de accu wordt lekker leeggetrokken. Ik had zelf nieuwe firmware gemaakt, afgekeken van de 2720 met "power drain" feature, daarvan de VUCI files gekopieerd. Tijdens het CD bakken is er wat misgegaan, de RNS klaagde over foute software, terug in de PC was de CD groter dan 1TB (!). als dat echt zo was, kan ik daar geld mee maken, maar da's niet goed. Daarna wilde de RNS510 niet meer starten. Affijn, 1 uur later zat de originele firmware er weer in. De rest van de middag op het ijs gestaan, deze week weer verder klussen. Ik heb de CD nogmaals gebakken en dat ziet er beter uit. Maar om in de gierende koude nu nog een firmware upgrade te doen van een uur, daar heb ik geen zin meer in. Ik laat wel weten hoe het afgelopen is. Voorlopig even een truc toegepast die ik elders zag: de 12V van een andere (lege) zekering afpakken. Wel effectief, maar niet mooi. Maar om nu morgenochtend om 05:30 met startkabels in de weer te zijn, da's ook niks Groet, Kees
  2. In het kader van "meten is weten" de multimeter in de auto gestoken. Met draaiende motor en geen volume 860mA door de meter heen. Nu een half uurtje wachten om te zien wat dat doet. Eigenlijk hoop ik dat hij dan nog stroom trekt, dan weet ik zeker dat ik daar een issue heb. Aangepaste firmware ligt klaar, die ga ik nu alvast in de auto leggen om te wennen aan te temperatuur. En dan het geheel overnieuw doen, ervan uit gaande dat het daarna nog werkt Spannend hoor! Vanmiddag meer.
  3. Dat gaan we binnenkort hopelijk meemaken
  4. *** ahum *** dat was BIJNA hetzelfde, met .nl aan het einde zie ik in de mail van toen :doh2:
  5. Wat ik nog niet helemaal snap ... Sinds kort een RNS510 in de Octavia gezet. Een ontstellende hoeveelheid posts gelezen over de "power drain" toestanden. En vandaag een lege accu. Door de gierende koude, of door de RNS? Kweet het niet. Wat zie ik: - Er zit een "1K907 530 F" Canbus gateway in mijn auto (jaja, voor de "L" versie dus) - De RNS heeft software 3970 in zich - En hij gaat uit met het contact nadat de gateway de radio&navigatie heeft ingeleerd - EN de radio gaat zelf na 30 minuten echt uit (te zien aan het logo na 45 minuten wachten) Waar ik nu op het bolletje zit te krabben, heb ik nu wel of niet dat powerdrain probleem. Uit is uit denk ik dan maar. Voor de zekerheid de zekering er even uitgehaald. Wat te doen? - Morgen even met de universeelmeter kijken wat de radio aan stroom trekt direct na het uitzetten en na 45 minuten - Inmiddels een aangepaste 3970 gemaakt met de VUCI file van de 1200 firmware, dat zou bij de 2720/2726 ook de oplossing geweest zijn - En ook gelijk de Video in Motion van Berto in het firmware script erbij gezet - En de testmode aangezet Maar heeft iemand nu een idee of ik dat powerdrain nu wel of niet heb? Nogmaals: na langer dan 30 minuten wachten geeft de radio altijd het Skoda opstartscherm. Dan was hij toch echt uit? Morgen die gemodificeerde firmware maar eens proberen. Beetje eng wel ... Prutser
  6. Hallo allemaal, Na kortstondig in 2009 al even aanwezig geweest te zijn een hernieuwde kennismaking. Waarom? Tja, een RNS510 gekocht voor in de Skoda Octavia II. Die heb ik nu een jaar of drie overigens na de Rover 75 die zijn beste tijd gehad had. De Octavia bevalt ERG goed. 2 liter diesel, DSG 6 traps automaat en een 35000 kilometer per jaar. Vandaag overigens wel een nieuwe accu er in gezet, de kou heeft de oude de genadeklap gegeven Wie ben ik? Kees, achter in de 40. Ik rommel graag met elektronica, software, firmware, auto's en diverse combinaties daarvan. Of zoals mijn moeder me rond het 5e jaar al noemde: "Prutser". De term "if it ain't broke, don't fix it" is zeker niet op mij van toepassing. Wat meer bij mij past: "De firmware gaat één versie hoger. Waarom? Omdat het kan! Gegroet!
  7. welkom prutser! Grappige naam, nomen est omen?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe