Ga naar inhoud

motorgeluid


Liberator
 Delen

Aanbevolen berichten

Na 40.000 km heb ik elke ochtend tijdens het starten een hard blikkerig lawaai.

Duurt ongeveer 5-10 seconden en daarna hoor ik het niet meer.

Bij de dealer weten ze niet waar het vandaan komt.

Heeft iemand ditzelfde probleem? En hoe heeft de garage het toen opgelost?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je dealer eens naar de oliedruk van je kettingspanner kijken. Een te lage druk kan zorgen voor een klapperende ketting, en dat was bij mij inderdaad enigzinds blikkerig. Wacht niet te lang met dit checken, want bij mij draaide mijn hele motor erdoor in elkaar.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien een ratelend geluid? Het schijnt dat van veel Yeti's de distributieketting vervangen moet worden. Bij een koude start ratelt het een beetje omdat er speling is ontstaan. Betreft niet alle Yeti's. Er is geen terugroepactie maar vervanging zou gebeuren bij een beurt en de dealer zou op de hoogte moeten zijn of jouw Yeti zo'n slechte distributieketting heeft.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel is wat overdreven, bij mijn garage waren het een maand geleden nog maar 2 die volgens het serienummer die onder het mes moesten terwijl ze er wel tig verkocht hebben van die 1.2 motoren. Even zeer zeer ruim nemen, 5-10%?

Het is trouwens wel degelijk een soort terugroepactie want der serie(nummer)s zijn bekend en de mensen worden allemaal gebeld om het te fixen (bij mijn dealer althans) aangezien ze toch weten wie het betreft. Dat het niet breeduit in de media komt ligt er meer aan dat het geen pakje boter is dat door onbekenden ergens gekocht is en dus niet traceerbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat er iets is met je distributieketting, zoals hierboven al is aangegeven.

De auto's worden er niet voor teruggeroepen, maar bij regulier onderhoud weet de dealer of je Yeti bij de minder goede serie zit.

Bij mij is deze ketting vervangen bij 25700 km.

Het geluid is het best te horen bij een koude motor. Dit betekent dat je auto een flinke tijd stil moet staan. Mijn dealer vroeg me om de auto aan het eind van de middag te brengen, zodat ze het "geluid" de volgende morgen goed konden horen.

Ik zou maar eens goed klagen bij je dealer, het is tenslotte garantie die hij ook weer kan verhalen bij Pon.

Bij dit topic is er al veel meer over geschreven

aangepast door Witte Yeti
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe