Ja en nee. Ook op de Autobahn is de norm dat snelrijden als toegestaan maar gevaarlijk wordt gezien. Bij aanrijdingen boven de 170 km/u, krijgt de hardrijder automatisch de schuld, ongeacht wat de andere partij heeft gedaan. Bij dit soort snelheden heeft een andere weggebruiker meer moeite om je tijdig te zien. Overigens laat ik me (ondanks goede voornemens) er vrijwel altijd toe verleiden om flink door te rijden op de autobahn, maar ik ga m'n onveilige gedrag niet verhullen. Verder heb ik behoorlijk wat ernstige ongelukken gezien op de Autobahn. Ondanks dat ik in NL vele malen meer kilometers heb afgelegd, zijn relatief veel enge dingen die ik heb gezien en/of meegemaakt op de Autobahn geweest. Om terug te komen op het onderwerp, het meest enge wat ik heb meegemaakt op de Autobahn is dat het bij minus 6C flink ging regenen cq. ijzelen. Menig auto strandde langs de Autobahn. Voor wie veel in Duitsland komt, ik zou aanraden om kwaliteitswinterbanden te nemen, waarschuwingen voor ijzelvorming worden soms kort van te voren gegeven, er zit dus een verrassingseffect in en dan wil je echt niet op zomerrubber rijden.