Joepi5

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Joepi5

  • Rank
    GO
  • Birthday 12/03/1990

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Kampen
  • Beroep
    Tekenaar/Constructeur

Auto

  • Merk
    skoda
  • Type
    fabia
  • Uitvoering
    greenline combi
  • Motor
    1.2 tdi
  • Transmissie
    Hand 5
  • Kleur
    antraciet
  • Bouwjaar
    2010
  • Eigenaar sinds
    2015
  • Kilometerstand
    92000
  • Radio- / Navigatiesysteem
    radio swing
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    Joepi5
  • Spritmonitor ID
    701647
  1. dan hoop ik dat de oplossing niet is om het vast te zetten in de "schone stand" als ik dit zo lees.
  2. "not happy", lees ik. Hoe anders gaat de 1.2 ervan rijden? pakt hij nog minder goed op onderin? nog eerder buiten adem?
  3. inderdaad, gisteren zag ik ergens de 1.2 tdi staan in het zelfde illustere rijtje naast de 1.6 en 2.0 Ben benieuwd wat ze gaan doen, gisteren een filmpje gezien over een vermogenstest. Zowel in de testmodus als wegmodus, vermogens afname viel mee 140 pk --> 138 pk..... maar, het koppel wordt veel minder vlak afgegeven en loopt wel significant terug ~280 naar ~240. Auto is kwestie was de 2.0 in een Jetta uit 2011 Edit:
  4. Bij mij doet die van Skoda het wel. Mijn 1.2 TDI valt ook onder de diesel met foute software.
  5. @Cordoba, kan je de toets bediening op het stuur uitzetten? of meer in de zin van pijltje weg, nu is het stuk?
  6. buiten temp. sensor weet ik ook niet te vinden. maar waarom dan boven de "gevaren zone" ook een signaal geven? merendeel van de tijd zit de temperatuur erboven. en als het aangeeft of de temperatuur boven of onder nul is. zou een - (min, in geval van onder nul) en geen in geval van boven nul net zo goed informeren.
  7. Pijltje omhoog geen CD, pijltje omlaag wel CD iets in die richting?
  8. dat zou het inderdaad ook nog wel eens kunnen zijn. het geeft ook niet aan dat er een CD inzit. Ik had er namelijk toch geen CD inzitten
  9. Heb ik geprobeerd, zowel de temperatuur hoog zetten en laag zetten. Hiermee veranderde er niks. Het is dus niet de ingestelde temperatuur t.o.v. de buiten temperatuur. Dat kan ik nog eens proberen, zit wel een cd in (vanaf eerste moment) maar eigenlijk gebruik ik die niet.
  10. Goedemiddag! Eigenlijk vanaf de eerste week dat ik de fabia heb vraag ik mij af wat het pijltje links van de temperatuur is die wordt weergegeven op de radio. Radio is type Swing. Tot op heden heb ik het zowel op internet als in de handleidingen niet kunnen vinden. De dealer wist mij ook niet te vertellen wat het bewuste pijltje is. enkele gedachtes: - Pijltje geeft aan of temperatuur boven of onder nul is - Pijltje geeft aan of interieur temperatuur hoger dan wel lager is dat buiten temperatuur in de bijlage een foto
  11. hmm, dan hoop ik dat hij tussen nu en 5 maanden gaat, dan valt het nog binnen de bovag garantie (ga ik van uit ). Hoe sterk het het eigenlijk afhankelijk van rijstijl, met andere woorden ik rijd eigenlijk alleen lange stukken, wat de vorige eigenaar er mee reed weet ik niet. nog een tweede vraag, Hoe zit het met het regenereren? mijn pa heeft een V40 D2 uit 2013 die regenereert behoorlijk vaak, bij de greenline heb ik het nog niet gemerkt. ik heb er inmiddels ruim 3000 km mee gereden. als de auto tijdens het rijden regenereert zie je dat dan aan het actuele verbruik? wat doet regeneratie met de EGR of wordt alleen het DPF gereinigd?
  12. Revive! @PC-freak, wat was het antwoord op de vraag of er nog de zelfde egr gebruikt wordt? Mijn faab zit rond de 100.000 en is (volgens de onderhoudshistorie) nog niet terug geweest voor een defecte EGR.
  13. Hey Hallo, Ik wil mij bij deze even voorstellen, omdat ik hier nieuw ben. Ik rij sinds kort in een skoda fabia greenline uit 2010 (na de facelift). wat verder gebruikelijk is om te melden weet ik niet. Mochten er vragen zijn laat het weten . Met vriendelijke groet, Joepi5 (Bas)