Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/09/24 in Berichten

  1. Bij de laatste tankbeurt midden juli in Belgie de tank flink vol geperst, en ik heb ook al gemerkt dat ik op Belgische benzine meer kilometers per liter kan rijden, vandaag toch besloten om de tankdop maar eens open te draaien (de laatste weken regelmatig naar het werk gefietst, dus niet al te veel met de Fabia gereden, maar ik was toch wel verbaasd over het aantal km's dat ik op een tank heb gereden. Vanmiddag bij het starten begon ie na 10 meter rijden te piepen dat ik moest gaan tanken, hoewel ie aangaf dat ie nog 100 km verder kon: Dus onderweg naar Fort Everdingen maar een 5 liter can benzine in de kofferbak, en eens zien hoe ver ik nu echt kom op een tank. (zo'n 70 km enkele reis). Vooral gaf de google maps nauwelijks file/drukte aan op het stukje A27 van Utrecht naar Everdingen, maar onderweg raakte Google van de wijs, wilde me de (afgesloten) A2 op sturen, en zorgde uiteindelijk dat ik veel meer in de file reed dan nodig. Op de terugweg gaf de mediaunit toch wel een erg beperkte resterende actieradius aan: Nog een paar km gereden, maar voor ik de snelweg op ging even gestopt op een carpoolplaats om het 5 liter cannetje benzine over te gieten in de tank, want met een range van 25 km de snelweg op, en niet zeker weten of ik niet in een file terecht kom, levert alleen maar stress op, maar uiteindelijk toch ruim 1087 km gereden op een tank, waarbij ik regelmatig de airco aangehad heb (temperaturen van rond de 30 graden) veel spitsverkeer, geopende bruggen enz. dit is toch een hele mooie afstand voor een auto met officieel een 45-liter tank.
    1 punt
  2. Inmiddels een half jaartje verder. Heb nu ook lange ritten met de Bayon gemaakt. In tegenstelling tot wat ik eerder dacht zit er wel spiegelverwarming op, maar die is gekoppeld aan de achterruitverwarming. Handig is de dode hoek waarschuwing bijvoorbeeld bij de supermarkt als iemand met een karretje aankomt en je ne naast een busje staat en niets kan zien. De navigatie is uitgebreider en sneller dan de Amundsen. Wel is de structuur anders en dat is wennen. Instap is wat hoger, binnenruimte eveneens. Kan de hoedenplank tegen de achterbank wegklappen als er hoge voorwerpen in de kofferbak liggen. De Bayon kan ook zeilen om brandstof te besparen. Dat zeilen is wennen maar wel leuk. Het brandstofverbruik is wat lager dan de Fabia 3. Kan wat vlotter optrekken in de sport modus, kan handig zijn. Heb voor het eerst een achteruitrijcamera die ook tijdens het vooruit rijden aankan. De verkeersbord herkenning is eveneens nieuw voor mij. Handig geeft ook snelheden aan als er geen bord staat zoals bij de binnenkomst van een dorp in Frankrijk. Maar reageert ook op borden die bedoeld zijn voor een secundaire weg dus het is niet foutloos. Ben tevreden.
    1 punt
  3. Via het forum bij de buren kwam ik erachter dat er gisteravond om 19 uur een Skoda meeting was gepland bij de parkeerplaats van de Willem Alexander roeibaan in Zevenhuizen. Voor mij een kwartiertje rijden, dus gistermiddag de auto even gewassen (zat behoorlijk onder het stof) en even wezen kijken. Het was een kleine meeting op een parkeerterrein zonder echt adres, dus stonden aanvankelijk diverse deelnemers op andere parkeerterreinen. Een paar foto's om een indruk te krijgen, mijn Fabia was één van de oudere auto's en zeker de kleinste en met het minste motorvermogen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe