Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.
Erelijst
Populaire inhoud
Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/28/23 in Berichten
-
Hoi, Laat ik mijn is voorstellen, Ik ben Marco B. ik heb een Skoda Superb combi gekocht een project. Ben inmiddels drie weken bezig en ik heb een geriviseerde 1.8 TSI met 0 KM geplaatst in mijn Skoda. Met gemodificeerde zuigers, kettingen, spanners, olipomp. De skoda had 150.000 km gelopen NAP toen ik hem aanschafte bij een handelaar waar zei voor export stond. Maar er was een klep verbrand waarschijnlijk door hoog olie verbruik, Dus besloten een geheel gereviseerde 1.8 TSI erin met een jaar garantie en met de modificaties aan zuigers, kettingen, oliepomp, spanners, kleppen. Dus een revisie motor, nieuw massa vliegwiel nieuwe koppeling drukgroep en druk & top lager. Ook nieuwe multiriem en een nieuw tandenriem voor de compressor. Ik heb ook 2 webasto hollandia schuifdaken ingebouwd1 panoramadak Webasto Hollandia 930 en een webasto Hollandia 300 voor de achterbank. En moet nu nog een set zwart leer met electrische stoelen van 2017 inbouwen wat ik gekocht heb en ik heb 4 nieuwe velgen gekocht 19 INCH Dallas look die binnenkort geplaats worden. Ik moet de bandenspanning sensors over laten zetten. Ik heb hier op het forum het aansluitschema van de electrische stoelen al gevonden. En kom nu even kijken of iemand al is een middenconsole heeft uitgebouwd. Het interieur is van een Skoda superb 3 is heel anders stoelen en bank passen wel maar wil nu kijken of ik het leer op de achterste deurplaten kan overzetten., door de popnagels uit te boren. Ook moet ik kijken of dit kan op de B stijl en de armsteun in de middenconsole. Ik heb de complete console maar die is ook weer anders dus kijken of ik de deksel armsteun kan overzetten. Hier ga ik volgende week aan beginnen. Ik heb hier het beradingschema gevonden echter ik ga de stoelverwarming niet aansluiten want heb deze knoppen niet op mijn climatronic ga wel proberen of ik de bestuurders stoel op het OBD systeem kan zetten IVM geheugen van verschillende rijders. Hoop dat het gaat Skoda 2 is OBD 1 En skoda 3 OBD 2 Wat een fijne auto de 1.8 TSI 210 PK 320 NM is rap maar rijd je hem tot 2.000 RPM en zei alleen op de compresor loopt haal ik 1 op 16. De 4x4 is geweldig wat een wegligging heel tevreden mee en hoop nog een jaar of 10 van deze Skoda gebruik te mogen maken, De Skoda is Magic Black met veel chrome accenten hele sjieke auto vind ik. Nou mocht ik nog vragen hebben post ik ze en wat ik zo gezien heb een leuk forum waar ik echt wat aan heb. Met vriendelijke groet, Marco B.3 punten
-
Welkom @Marco B.en wat een leuke intro. Technische zaken behandelen hier doen anderen maar ik ben er voor de complimentjes! Bij deze: goed bezig jij en wat een mooie motor zit in jouw Superb. Veel fijne kilometers gegund jullie en tot ziens hier.1 punt
-
Tja @Fabia123, kort gezegd wel goed ! Ja de Fabia 4 op nieuwe platform is echt wel weer een klasse beter moet ik zeggen hoor ! De boel is zonder meer nog stiller dan de 3 al was als je rijd. Hij is kwa verbruik ook weer iets zuiniger maar de cijfers die opgegeven worden in de folders die haal je (ik) nog niet. Maar op lange ritten en gewoon je aan de max snelheden houdend dan is 1 op 20 niet echt een probleem. De stoelen zijn voor mijn gevoel gewoon zelfde kwaliteit dan die ik in de Fab 3 had, alleen nu heb ik er dan nog een lendesteun inzitten, dat toch wel fijn is in het ruggetje. Kwa ruimte heb ik wel ingeleverd als ik over de kofferbak spreek, die halve meter die miste ik woensdag al toen ik me spullen voor werk erin deed vroeg in de ochtend omdat ik met collega een hotelklus had in Cadzand ( zelfde avond was ik weer terug ) Voorheen smakte je die weekendtas erin de koelbox erbij en de werktas ernaast. Ja nu moet je de boel beetje rangschikken, maar het past allemaal wel hoor. Maar je levert daar gewoon veel ruimte in die je gewend was...... Kwa ruimte voor als bestuurder is deze voor mij meer dan voldoende met me 1.96 mtr , zit zeker nog niet met stoel in achterste stand. Kwa ruimte achter lijkt het iets meer te zijn dan bij de F3, en ik heb nog geen klachten gehad van de 2 dames die daar hebben gezeten een 3 weken terug ! Voelde ook geen knie in de rug van één van hun, en deze dames hebben toch de lengte van rond de 1.80mtr Wat betreft de rij eigenschappen, ik had in de Fab3 een street comfort set geplaatst van KW , dit omdat ik met de F3C door bochten geen fijn gevoel had. Dit had ik met de vorige Skoda's nooit echt ervaren. Dus had vermoeden dat ik bij de F4 dus ook wel zou gaan nadenken over een nieuwe set. Maar tot heden heb ik eigenlijk geen klachten over het weggedrag met de fabrieks vering. Heb ook idee dat hij standaard al wat lager licht , maar zoals gezegd ik pak nu bekende bochten en swabber er zeker niet doorheen ! Maar het kan uiteraard nog komen als er straks een 10K opstaat en alles is ingereden...... Wat verdere rij eigenschappen en de hulpmiddelen.. Lane assist het is aan de ene kant wel fijn dat hij je probeert op midden van de baan te houden, alleen het is nog zeker niet vervolmaakt. Als ik bv op spitsstrook rij en ik krijg een verdrijvings vak dan begint hij je naar de rechterbaan of de vangrail te drukken en moet je wat tegensturen. Als je van baan wil veranderen en je begint eigenlijk al de actie en daarna doe je pas de knipper aan, ja dan drukt hij je eigenlijk terug naar je baan tot je de knipper aan is. En dit laatste is in begin irri, maar eigenlijk word je er op gewezen dat je eerst je knipper aan moet zetten en dan pas van baan mag wijzigen !! En zo hebben we het eigenlijk ook geleerd tijdens de lessen om dat roze papiertje. Dan heb ik wel wat meldingen uitgezet, bv als je met je raam open rijd dan kwam die met een melding dat je beter dicht kon doen want dat scheelt brandstof. Ja doeiiiiii, kijk eens hoe warm het is in de wagen en is die onder de 5 graden kom dan pas met die melding......... Maar goed dit valt onder eco tips en kun je gelukkig uitzetten wat ik dus ook gedaan heb. Waar ik wel aan moet wennen is dat veel dingen nu in te stellen zijn via het beeldscherm...... Bv als ik klimaat wil instellen dan moet ik eerst een knop indrukken en dan kom jedirect in het klimaat menu, en daar kan ik dan temp instellen of vooruit verwarming aanzetten. Vreemde dan weer is dat als ik achteruit verwarming wil aanzetten ik daar dan weer wel een knop voor heb, net als stuurverwarming. Dan heb ik de tik dat ik wil weten hoeveel Km ik heb gereden op een tank brandstof. Dus als ik getankt heb dan reset ik de trip meter ! Voorheen had je dan een knopje bij de tellers en die drukte je in en de teller stond op NUL, ja dat is niet meer..... moet nu 2 velden op beeldscherm door om dit te kunnen doen. In mijn ogen dan op een onlogische plek , zet het dan in het scherm met CAR waar je al veel info hebt over je verbruik tijdens rijden..... En ja dan heb ik ook nog Kesey op de wagen zitten.......... ja het is aan de ene kant handig en aan de andere kant .................. je wil niet weten in de eerste 1 a 2 weken hoe vaak ik de sleutel in contact wilde steken.... En nu ? nu ligt hij in vakje onder de handrem tijdens rijden.... Maar voorheen had ik altijd thuis de sleutels op trap liggen, maar als die daar nu lagen en ik naar de wagen liep dan kon ik me voordeur evengoed nog openen.... Dus sleutel gauw even in blikje met deksel gedaan en toen interpret opgegaan en naar alternatief gezocht... Dat is het volgende geworden https://www.interpolis.nl/slimme-oplossingen/verkeer/lojack-keyjack-single-pack En ik moet zeggen dat dit prima werkt !! Heb met sleutels in zakje naast de wagen gestaan en hij ging NIET open !! En nu is het kwestie van aanleren dat als je thuis komt dat je deze er meteen in doet ! En wat ik verder nog mis ? Achteruitrij camera als eerste , maar 15 juli word deze ingebouwd door Antera als alles verloopt zoals verwacht. Dan ook nog even met hem samen kijken wat er met VAG COM allemaal nog is aan te zetten cq is aan te passen... Hij heeft nog geen F4 onder handen gehad dus kon niet zeggen wat er allemaal wel/niet kon. Maar gaf als referentie de POLO aan hiervoor.... Dan ben ik vergeten de diameter te meten van het LOGO voor en achter van de Fabia 3 .................. want ik wil me logo voor op motorkap erg graag weer in kleur hebben zoals bij de F3. Alleen Superskoda levert nog erg weinig spullen momenteel voor de F4 en dus ook niet de ingekleurde logo's1 punt
-
Afijn na eerst op zaak wat verschillende dikte houtstrookjes gezaagd te hebben en die tussen armleuning en onderbak geplaatst te hebben om tot de juiste hoogte te komen was ik er uit welke hoogte ik ongeveer moest hebben. Dus pen en papier en liniaal ( jaja oude manier) wat getekend met wat ik in gedachte had. Wat maten erbij gezet en met dit schetsje naar een colega gestapt op zaak die vele special products maakt voor het bedrijf. 10 min later had hij het al in CAD nagetekend en kon ik het in 3D op beeldscherm bekijken. Printen er van heb ik niet meegemaakt omdat hij nog wat producten moest tekenen en dan in één print zou uitprinten. Vanmiddag op klus in het brabantse kreeg ik een appje dat ze klaar lagen, dus vanmiddag meteen opgehaald bij hem ! En toen de werkdag erop zat meteen geplaatst en met een hogere armleuning naar huis gereden. En op eerste gevoel is de hoogte nu precies goed voor me, arm ligt niet meer naar beneden maar ligt nu vlak en pak ik precies de versnellingspook. Moet nog wel één en ander glad vijlen en wat foamband op bepaalde vlakken plakken. Zal morgen wat foto's maken van hoe het was en hoe deze blokjes zitten en wat resultaat is mits ik niet teveel gestoord word door telefoontjes van klanten met storingen....1 punt