Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06/24/23 in Berichten

  1. Tja @Fabia123, kort gezegd wel goed ! Ja de Fabia 4 op nieuwe platform is echt wel weer een klasse beter moet ik zeggen hoor ! De boel is zonder meer nog stiller dan de 3 al was als je rijd. Hij is kwa verbruik ook weer iets zuiniger maar de cijfers die opgegeven worden in de folders die haal je (ik) nog niet. Maar op lange ritten en gewoon je aan de max snelheden houdend dan is 1 op 20 niet echt een probleem. De stoelen zijn voor mijn gevoel gewoon zelfde kwaliteit dan die ik in de Fab 3 had, alleen nu heb ik er dan nog een lendesteun inzitten, dat toch wel fijn is in het ruggetje. Kwa ruimte heb ik wel ingeleverd als ik over de kofferbak spreek, die halve meter die miste ik woensdag al toen ik me spullen voor werk erin deed vroeg in de ochtend omdat ik met collega een hotelklus had in Cadzand ( zelfde avond was ik weer terug ) Voorheen smakte je die weekendtas erin de koelbox erbij en de werktas ernaast. Ja nu moet je de boel beetje rangschikken, maar het past allemaal wel hoor. Maar je levert daar gewoon veel ruimte in die je gewend was...... Kwa ruimte voor als bestuurder is deze voor mij meer dan voldoende met me 1.96 mtr , zit zeker nog niet met stoel in achterste stand. Kwa ruimte achter lijkt het iets meer te zijn dan bij de F3, en ik heb nog geen klachten gehad van de 2 dames die daar hebben gezeten een 3 weken terug ! Voelde ook geen knie in de rug van één van hun, en deze dames hebben toch de lengte van rond de 1.80mtr Wat betreft de rij eigenschappen, ik had in de Fab3 een street comfort set geplaatst van KW , dit omdat ik met de F3C door bochten geen fijn gevoel had. Dit had ik met de vorige Skoda's nooit echt ervaren. Dus had vermoeden dat ik bij de F4 dus ook wel zou gaan nadenken over een nieuwe set. Maar tot heden heb ik eigenlijk geen klachten over het weggedrag met de fabrieks vering. Heb ook idee dat hij standaard al wat lager licht , maar zoals gezegd ik pak nu bekende bochten en swabber er zeker niet doorheen ! Maar het kan uiteraard nog komen als er straks een 10K opstaat en alles is ingereden...... Wat verdere rij eigenschappen en de hulpmiddelen.. Lane assist het is aan de ene kant wel fijn dat hij je probeert op midden van de baan te houden, alleen het is nog zeker niet vervolmaakt. Als ik bv op spitsstrook rij en ik krijg een verdrijvings vak dan begint hij je naar de rechterbaan of de vangrail te drukken en moet je wat tegensturen. Als je van baan wil veranderen en je begint eigenlijk al de actie en daarna doe je pas de knipper aan, ja dan drukt hij je eigenlijk terug naar je baan tot je de knipper aan is. En dit laatste is in begin irri, maar eigenlijk word je er op gewezen dat je eerst je knipper aan moet zetten en dan pas van baan mag wijzigen !! En zo hebben we het eigenlijk ook geleerd tijdens de lessen om dat roze papiertje. Dan heb ik wel wat meldingen uitgezet, bv als je met je raam open rijd dan kwam die met een melding dat je beter dicht kon doen want dat scheelt brandstof. Ja doeiiiiii, kijk eens hoe warm het is in de wagen en is die onder de 5 graden kom dan pas met die melding......... Maar goed dit valt onder eco tips en kun je gelukkig uitzetten wat ik dus ook gedaan heb. Waar ik wel aan moet wennen is dat veel dingen nu in te stellen zijn via het beeldscherm...... Bv als ik klimaat wil instellen dan moet ik eerst een knop indrukken en dan kom jedirect in het klimaat menu, en daar kan ik dan temp instellen of vooruit verwarming aanzetten. Vreemde dan weer is dat als ik achteruit verwarming wil aanzetten ik daar dan weer wel een knop voor heb, net als stuurverwarming. Dan heb ik de tik dat ik wil weten hoeveel Km ik heb gereden op een tank brandstof. Dus als ik getankt heb dan reset ik de trip meter ! Voorheen had je dan een knopje bij de tellers en die drukte je in en de teller stond op NUL, ja dat is niet meer..... moet nu 2 velden op beeldscherm door om dit te kunnen doen. In mijn ogen dan op een onlogische plek , zet het dan in het scherm met CAR waar je al veel info hebt over je verbruik tijdens rijden..... En ja dan heb ik ook nog Kesey op de wagen zitten.......... ja het is aan de ene kant handig en aan de andere kant .................. je wil niet weten in de eerste 1 a 2 weken hoe vaak ik de sleutel in contact wilde steken.... En nu ? nu ligt hij in vakje onder de handrem tijdens rijden.... Maar voorheen had ik altijd thuis de sleutels op trap liggen, maar als die daar nu lagen en ik naar de wagen liep dan kon ik me voordeur evengoed nog openen.... Dus sleutel gauw even in blikje met deksel gedaan en toen interpret opgegaan en naar alternatief gezocht... Dat is het volgende geworden https://www.interpolis.nl/slimme-oplossingen/verkeer/lojack-keyjack-single-pack En ik moet zeggen dat dit prima werkt !! Heb met sleutels in zakje naast de wagen gestaan en hij ging NIET open !! En nu is het kwestie van aanleren dat als je thuis komt dat je deze er meteen in doet ! En wat ik verder nog mis ? Achteruitrij camera als eerste , maar 15 juli word deze ingebouwd door Antera als alles verloopt zoals verwacht. Dan ook nog even met hem samen kijken wat er met VAG COM allemaal nog is aan te zetten cq is aan te passen... Hij heeft nog geen F4 onder handen gehad dus kon niet zeggen wat er allemaal wel/niet kon. Maar gaf als referentie de POLO aan hiervoor.... Dan ben ik vergeten de diameter te meten van het LOGO voor en achter van de Fabia 3 .................. want ik wil me logo voor op motorkap erg graag weer in kleur hebben zoals bij de F3. Alleen Superskoda levert nog erg weinig spullen momenteel voor de F4 en dus ook niet de ingekleurde logo's
    1 punt
  2. Het voertuigidentificatienummer (VIN) wordt in 1954 in Amerika voor het eerst toegepast, maar de code wordt pas in 1981 gestandaardiseerd. Škoda gebruikt het sinds 1984. Het voertuigidentificatienummer of chassisnummer is altijd even lang, 17 cijfers en letters, ongeacht de productielocatie. De eerste drie karakters staan voor de regio, het land van de fabrikant en het merk. Škoda gebruikt in Europa de code TMB. De T voor de regio (in Europa worden de letters S tot en met Z gebruikt), de M voor Tsjechië (fabrieken die hier staan, worden aangeduid met de letters J tot en met P) en de letter B voor Škoda. Het chassisnummer van auto’s die uit Japan komen, beginnen bijvoorbeeld met een J en Chinese VIN-codes hebben altijd de L als eerste letter. Elk type auto zijn eigen letterNa de eerste drie letters (de zogeheten world manufacturer identifier ofwel WMI) volgt de vehicle descriptor section (VDS). Die bestaat uit zes tekens en wordt bepaald door de fabrikant. Dit deel geeft aan om wat voor type auto het gaat en vertelt ook iets over de motor en de veiligheid. Is de eerste letter een J, dan wordt hiermee een suv bedoeld. De letter C die hierop volgt, geeft aan dat de auto elektrisch is en een vermogen van 204 pk heeft. Het getal 7 staat voor het aantal airbags. De volgende twee letters vertellen je dat het om de Škoda Enyaq iV gaat, in dit geval de Enyaq iV 80, want die levert het eerdergenoemde vermogen. Het laatste getal is een beveiligingscode. Nog een voorbeeld: de Škoda Octavia Combi 1.5 TSI heeft TMBJR8NX*PYxxxxxx als voertuigidentificatienummer. TMB staat zoals gezegd voor Škoda. De letter J betekent stationwagon met het stuur links. De letter R staat voor de 1,5-liter benzinemotor en het cijfer 8 symboliseert het aantal airbags. De lettercombinatie NX staat voor de Octavia. Ook de laatste zeven karakters vormen een unieke code, de vehicle identifier section, VIS. In het voorbeeld van de Octavia Combi staat de letter P voor modeljaar 2023. Met de letter Y wordt de Škoda-fabriek in Mladá Boleslav bedoeld. De cijfers die hierna volgen staan voor de verschillende productielijnen die deze fabriek heeft. Fabrikanten mogen hiervoor ook letters gebruiken, wat Škoda soms ook doet. Waar vind je het chassisnummer van je auto?Waar vind je het voertuigidentificatienummer of chassisnummer van jouw Škoda? Meestal is dit rechtsvoor in de motorruimte te vinden, maar tegenwoordig ook vaak op een speciaal plaatje dat zich linksvoor onder de voorruit bevindt. Deze plek is handig voor hulpdiensten die dan direct de gegevens van de auto kunnen inzien, bijvoorbeeld of hij elektrisch aangedreven is of niet. Wist je trouwens dat je de letters O, I en Q nooit zult tegenkomen in een VIN-code? Die kunnen te gemakkelijk worden verward met de cijfers 0, 1 en 9. Lees ook: Škoda bereidt zich voor op productie nieuwe Kodiaq De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe