Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/13/22 in Berichten

  1. Toutje was mijn bijnaam in militaire dienst (70-3)...In 2014 stopte ik gelukkig met werken na 47 jaar noeste arbeid. Inspecteur bij het 2na grootste Pensioenfonds ter wereld heeft mij in veel prachtige leaseauto's doen rijden. Maar de keuze was aan regels gebonden. Toen ik in 2014 stopte had ik die beperking niet meer. Door mijn uit de hand gelopen hobby (fotograferen van de prachtigeste klassiekers - favoriet Ferrari, later Bugatti's) heb ik in de gelukkig omstandiheid verkeerd in de meest mooe, zeldzame, etxravangante en dure blodides te kunnen rijden, zoals div. Ferrari's (w.o. een F40, F355), Bugatti 57 SC, Lambo, Audi RS6 en R8, MB GT en de Nissan GT-R om er een paar te noemen. Maar... ver boven mijn budget !! Via een los uit de pols geschudde opmerking van een vrind ging ik op het www op zoek naar een Škoda... en kwam terecht bij Dago D'chem en dáár stond hij...: dé Škoda Octavia Combi 2.0 RS in Race Blue !! € 5k subsidie importeur en € 3k koring dealer. Die keus was niet zo moeiijk. helaas, een proefrit werd moeilijk (snapte ik), dus dat deed ik in een "normale" Octavia in Nijmegen. prima auto met comfort, ruimte en behoorlijk luxe. De RS was super luxe met Pano, leren bekleding, etc. Na een paar dagen kon ik hem ophalen én betalen...Met alles er op en aan kostte dat beest € 51K, minus alles € 43k. Maar goed dat ik gespaard had...:-) De rit naar huis zal ik nooit vergeten...!! De toen volgende 3,5 jaar ook niet. Maar ja.. de vrouw vond 'm wel erg duur (bandjes en verbruik) en bla bla bla... Ik werd een dagje ouder, had last van de rug, bla bla bla... Het kwaad geschiedde... de RS werd ingeruild op een gezapige rode Kadjar 1.2 150pk... Hoge instap, best pittig voor zo'n zware rakker en och hij bracht me van A naar B... Maar, na verloop van tijd was het pezier in he échte autorijden wel weg. Reed ook niet meer zo vaak in andere bolides en... nou ja, gewoon ships ! Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Drie jaar lopen malen en een maand of wat terug -tijdens mijn coronaloopje van 12km- stond mijn besluit vast: àls het ging gebeuren dan werd het een Cupra, Focus RS maar 't liefst weer een Škoda Octavia Combi RS... En dát heeft wel even geduurd. Nu dé ultime Škoda Octavia RS gevonden en wacht op toewijzing RDW van het kenteken. Metalic Grey. Een échte Škoda Octavia Combi S 2.0 TSI RS 200KW, met alles erop en eraan, met dezelfde LM velgen en conti's (opvolger) R7 88Y. Een speciale en geïmporteerd (fabriek), met volledige fabrieksgarantie en een goeie prijs... Inmiddels een proefrit gemaakt en het verschil met mijn blauwe RS is fenomenaal! Wat een beest is dit... Het enige wat eraan mankeert zijn de banden Pirelli's: stug en veel te hard. Ook heeft de auto een tijd stilgestaan... Dat wordt allemaal verholpen en nu maar wachten op de soppers van de RDW... In de onderhandelingen is de dealer mij heel ver tegemoet gekomen (blij zijnde een koper gevonden te hebben), maar daar moet een tegenprestatie tegenover staan: een fotoshoot van een Maybch bij een kasteel... DEAL !! De rest is toekomst !! Misschien zien we elkaar tijden zo'n meeting waarover ik heb gelezen... Toutje... V v r r r o o a a m m m m !
    3 punten
  2. Vandaag was de laatste testdag voor de echte start van het seizoen, opvallend dat tot vandaag de zachtste band (C5) eigenlijk niet gebruikt is, maar toen het donkerder (en koeler) werd toch verschillende mensen op deze C5-band, die overigens volgende week bij het raceweekend op dit circuit niet beschikbaar is. Max zette op de zachtste band ruimschoots de snelste tijd, maar het is volledig onduidelijk of die snelle tijd aan de zachtere band, meer rubber op het circuit, of aan een goede auto ligt. Russel was veel sneller dan Hammond, maar of dat komt omdat ie beter met de nieuwe auto uit de voeten kan, of door andere omstandigheden durf ik niet te zeggen. Het zou me niet verbazen als Mercedes en met name Hamilton aan het sandbaggen is geweest. Vettel was met de Aston Martin behoorlijk rap in tegenstelling tot Stroll, benieuwd of zoonlief tijdens het seizoen nog een beetje op snelheid komt.
    1 punt
  3. Ik zit nu even naar het testen te kijken via een linkje van Totalsportek Ik ga op die manier ook de races bekijken dit seizoen.
    1 punt
  4. Als je mij maar niet bedoelt , met 'sommigen'. Wat ik bijzonder vind is dat velen supertrots zijn op "Max". Ze zijn geen familie, het is geen dorpsgenoot, maar een Belg met een Nederlands paspoort. M. Verstappen is een geweldige coureur, maar om daar trots op te zijn vind ik bizar.
    1 punt
  5. Wat ik wel bijzonder vindt, is dat sommigen klagen dat Max geen belasting betaalt in Nederland. Als je dan weet dat hij nog nooit in Nederland heeft gewoond, en zijn moeder een Belgische is, is het toch wel bijzonder als je vindt dat Max dan in Nederland belasting moet betalen, logischerwijze zou je dan moeten klagen dat ie geen belasting betaalt in Belgie. Vandaag de eerste officiele testdag voor 2022 die ook zo mag heten. Opvallend dat Mercedes met een compleet nieuw ontwikkelde sidepods is gekomen, en dat nu de vraag is of die wel legaal zijn. Morgen komt Red Bull met een aantal flinke updates, al met al zijn de eerste schermutselingen over de regels al begonnen.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe