Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/17/19 in Berichten

  1. Ik zal beginnen met even de punten van het bedrijf hier in de post te zetten (dan is het ook in de toekomst nog na te zien). Inhoud van de behandeling: Afspuiten hogedrukreiniger Inspuiten met APC om grof vuil los te weken Afspuiten hogedrukreiniger Inspuiten met Snow Foam (actief schuim) Reinigen binnen en buitenkant van wielen Reinigen van wielkasten Afspuiten auto hogedrukreiniger Handmatig wassen middels twee emmer methode Drogen van auto met hoogwaardige microvezel droogdoeken en perslucht Afplakken van rubbers, kunststof en andere gevoelige delen Medium correctie van lakwerk d.m.v. machinaal polijsten/corrigeren van de lak met verschillende machines. Minimaal 8-12 werkuren Handmatig wassen van de auto om polijstresten en deurlijsten te reinigen Ontvetten lakwerk om een betere ondergrond voor de wax te creëren. Beschermen van lakwerk met wax Ontvetten van glaswerk buitenkant Banden en rubbers op kleur brengen met dressing Eigenschappen: Waardeverhogend, zelfreinigend, glans en bescherming Standtijd: Waxbescherming tot 8 maanden. Werktijd: minimaal 1,5 tot 2 werkdagen Extra opties Interieur Detail Gyeon Q² Cancoat 1 laags glascoating (tot 12 maanden bescherming) €75,- Gyeon Q² Pure 1 laags glascoating (tot 20 maanden bescherming) €180,- Gyeon Q² Mohs+ of DuraFlex (tot 60 maanden bescherming) €400,- Gyeon Q² View raamcoating; voor en twee zijramen (tot 12 maanden bescherming) €85 of €125 voor alle ramen. Gyeon Q² Trim kunststofcoating (tot 12 maanden bescherming) p.o.a. Engine bay detail; reinigen, ontvetten, beschermen met dressing €75,- of beschermen met Gyeon Q² Trim €100,- Gyeon Rim behandeling inclusief polijsten en glascoaten velgen vanaf €150,- Allereerst de standtijden zijn behoorlijk optimistisch gesteld, zeker als een auto na behandeling niet door detailer (hobbyist of pro) wordt onderhouden maar gewoon door een wasstraat/krasstraat geschoven om vuil te verwijderen. Vervolgens de behandeling zelf: je begint niet met een HD-spuit, maar met foamen (zoals snow foam) of een pre-wash, zodat vuil kan losweken. Als je eerst met een HD begint, jaag je niet alleen zand en vuil over de lak, maar krijgt foam/prewash niet de tijd om zijn werk te doen, omdat dit bij een natte auto vrijwel direct van de lak loopt. (blijkbaar geen begrip van de werking van foam door het bedrijf) Foamen doe je om deze reden ook van onder naar boven, zodat wat foam/water dat naar beneden loopt, anders de lak eronder nat maakt, en foam daar dus niet meer blijft plakken. APC (all purpose cleaner) gebruik je in principe niet op de lak, maar bijvoorbeeld wel in de motorruimte Dat je na foamen de auto afspuit met een HD, is een redelijk gangbare methode Dat je wielen en wielkasten dan als eerste schoonmaakt is redelijk standaard, anders krijg je namelijk weer spetters vuil op je schone lak Zeker lichtmetalen velgen behandel je na een eerste wasbeurt eerst met ijzerverwijderaar (ijzerslijpsel vooral van de remschijven), sommigen doen na een eerste wasbeurt ook de lak daarmee 2-emmer methode is een algemeen erkende goede wasmethode van de lak voor het 'losse' vuil drogen met microvezel doeken en/of perslucht is gewoon goed (mits de perslucht wel olievrij is), hoewel je erover kunt twisten of drogen voor je gaat polijsten of kleien wel nodig is. normaal gesproken is de volgende stap het kleien van de lak, hierbij wordt vooral vast zittend vuil (zoals boomhars, luizepoep, teer enz.) verwijderd, om te voorkomen dat dit los raakt bij het polijsten en dan krassen veroorzaakt. indien nodig wordt er nog een apart middel gebruikt om teer en/of hars te verwijderen afplakken is standaard, maar het kost aardig wat tijd om dit goed te doen men begint met middelgrof polijsten, dit betekent dat serieuze lakdefecten (diepere krassen, ingebrande vogelpoep) nauwelijks aangepakt worden (dit verklaart ook wel, waarom men ondanks de prijzen aangeeft toch maar zo'n 80% correctie te halen. het gebruik van een rotary machine geeft wel in korte tijd (dus geld) een behoorlijk lakcorrectie, maar haalt ook veel meer lak weg dan een excentrische machine. (overigens is een rotary voor bedrijfsmatig gebruik algemeen geaccepteerd, maar je moet wel weten dat daardoor meer lak verdwijnt) ontvetten van het lakwerk, doe ik vaak ook tussen polijststappen door om te checken of ik al door kan naar de volgende (fijnere) polijststap, na alle polijststappen is dit zeker nodig, zowel om het eindresultaat van het polijsten te beoordelen als om goede hechting van wax of coating te garanderen Verder niet zoveel commentaar op het stappenplan, prijzen is lastig te beoordelen, maar let wel op dat dit prijzen ex. (21%) BTW zijn. Overigens zijn er meer goede coatings dan alleen Gyeon, zoals bijvoorbeeld Nanolex. Overigens lijken de prijzen voor Gyeon fors omhoog te zijn gegaan de laatste maanden, men wil blijkbaar de verworven goede naam gaan verzilveren (Gyeon coatings zijn ook voor deze bedrijven fors omhoog gegaan in aanschaf)
    2 punten
  2. Ik zag dat je niet te ver wil rijden, hier een bedrijf dat op papier een goede detailservice biedt, alleen geen glasscoating, volgens hun side, hoewel ze wel certified Gyeon detailer zijn. (dus misschien gewoon contact opnemen en vragen).
    1 punt
  3. Om eens te vergelijken. http://www.wax-it.be/
    1 punt
  4. De hele behandeling ziet er op papier uit als van een matige hobbyist, of een bedrijf wat aan de ene kant op kleine kosten bespaard, en aan de andere kant het er met bakken uitgooit. Ik zal daar later dit weekend even dieper op in gaan (anders even opnieuw taggen), maar ik kan heel wat zaken aangeven die makkelijk beter kunnen. Het ontbreken van kleien had EdK trouwens goed opgemerkt, maar ik denk dat ik in de buurt van de 10 punten kom die op zijn minst discutabel zijn. Edit: tot mijn verbazing is dit bedrijf een 'certified Gyeon dealer' ?
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe