Zo, inmiddels heb ik bijna twee weken rondgereden met de plexiglas noodruit. Dat ging eigenlijk verrassend goed. Ik had weinig last van extra rijgeluid, en het ding is prima blijven zitten. De man van Carglass die 'm plaatste, had er al een extra randje tape opgedaan toen hij mijn bedenkelijke gezicht zag na zijn mededeling dat ik maar 100 km/u mocht rijden. En met succes, want ik heb er dik 150 km/u mee gereden zonder dat de ruit uberhaupt ging klapperen. Nu scheelt het denk ik enorm dat het de achterruit was, waar bovendien nog een spoiler boven zit die de wind van de ruit afhoudt. Ik heb er in ieder geval totaal geen last mee gehad. Onderstaand voor de beeldvorming een paar plaatjes van hoe dat eruit heeft gezien: IMG_4473 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4475 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4477 by marcoeoscanon, on Flickr Vanmorgen kreeg ik dus de nieuwe ruit. Gisteravond had ik al een sms van Carglass ontvangen met een tijdsindicatie, erg handig. Ik wist dus vanaf hoe laat ze bij me zouden zijn. Het vervangen van de ruit ging op zich prima. De man van Carglass heeft de noodruit netjes verwijderd, de glasresten aardig zorgvuldig verwijderd en de nieuwe ruit (in één keer de goeie, hoera!) geplaatst. 't Ziet er van een afstand weer uit als vanouds, kijk maar: IMG_4478 by marcoeoscanon, on Flickr Tot nu toe is 't verhaal positief, maar dat kon (natuurlijk?) niet zo blijven. Toen de man klaar was, ging ik eens een inspectietje houden en kwam al gauw de nodige issues tegen. Zo zitten er her en der de nodige lijmresten op de lak, is de lak van de achterklep en de binnenbekleding ervan her en der beschadigd doordat hij een schroevendraaier oid tussen de achterklep en de binnenbekleding gezet heeft om die bekleding los te krijgen en is die bekleding gescheurd. Die scheur heeft'ie min of meer gerepareerd door 'm dicht te smelten, maar echt strak is het niet. En tenslotte lijkt de ruit zélf ook iets beschadigd te zijn aan de zijkant. Onderstaand een paar fotootjes: IMG_4480 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4481 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4482 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4483 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4484 by marcoeoscanon, on Flickr IMG_4486 by marcoeoscanon, on Flickr Desgevraagd gaf hij aan dat het vrijwel onmogelijk is om een dergelijke ruit zó te repareren dat er achteraf echt niets meer van te zien is. Ik heb geen ervaring met glaszetters, dus of dat zo is weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat ik er zo niet blij van wordt. Ik mag 'm nog even niet wassen, en pas na de wasbeurt kan ik zien hoe het lakwerk er aan toe is. Ik ga maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij wat ze hiermee willen. Misschien even langs een poetsbedrijf om 't ergste weg te werken ofzo. En ik ben benieuwd of ze dit nog verder met Carglass willen kortsluiten. Wordt nog vervolgd, dus!