Ga naar inhoud

w00ha

Members
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over w00ha

  • Verjaardag 01/01/2012

Profiel Informatie

  • M/V
    Vrouw

w00ha's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

3

Reputatie

  1. Ik heb op mijn leeftijd ondervonden wanneer het 't beste is om niet meer te reageren. Ik heb al spijt dat ik hier ooit 'n account heb aangemaakt, omdat ik tot nu toe de meest belachelijke antwoorden krijg. Zwier me maar van dit Kinderforum af. Ik heb geen les nodig in APK en autokeuring.
  2. Dus ik breng schade aan de economie door mijn roetfilter te omzeilen? Beetje naïef imo. BTW, Ik woon in Belgïe en niet in Nederland. Dan ben je wel mis. Het woord FORUM betekend dat iedereen zijn mening mag zeggen. Waar heb ik aan de regels overtreden om geen respect te tonen? Er zijn andere regels in BE als in NL ivm autokeuring. Ik weet waar ik aan begin. Alle negatieve en belastende argumentatie is totaal misplaatst. Ik bega 'n economisch delict....aub, nogal provocerend of niet? BTW, jij hebt zelf je wagen getuned. Is dit conform PVG? of gelijkvormigheids attest?
  3. Wat heeft het verwijderen van mijn roetfilter nu te maken met "economisch delict" ?
  4. Haast u , want er wordt 'n nieuwe paus verkozen. Het word duidelijk, ik zit hier op het verkeerde forum.
  5. Dus iedereen die zijn wagen laat tunen valt onder "economisch delict" ?
  6. Verklaar mij eens "economisch delict"?
  7. Er zijn in NL veel tuners die dat doen en ook door de APK komen, dus wat is jouw punt? Als men alle diesels van de baan moest halen die geen DPF filter hebben in Belgïe, dan is de staat falliet. Nieuwe diesel stoten veel minder roet uit als die oude pomp-verstuivers. Misschien 'n beetje naief, maar alles wat groen is , kost ons veel geld. Waarom spreek je niet over de EGR klep? Kost hopen geld en verstikt de inlaatvan de motor. 't is wel beter voor de economie. Jij moet betalen Sorry, maar mij een schuldgevoel geven dat ik de wereld vervuil dan moet je toch meer de bron aanpakken.
  8. Rond de 20 maart gaat mijn wagen binnen voor 'n kleine update. Ik laat mijn roetfilter opensnijden en er komt 'n rechte buis in. Daarna wordt dat met TIG dichtgelast. De druk en tepm.sensoren laat ik wegschrijven. De EGR (EM type) laat ik 100% dichtschrijven. Zuivere inlaatspruitstuk met gezonde koude lucht. Ik laat dat liever nu doen, want er staat nog maar 600KM op de teller. Dus, voor mij geen noodloop meer. Ik heb me 'n beetje miskocht door een diesel te kopen. Mijn laatste diesel was er nog eentje zonder DPF. Nu maak ik teveel korte stukken en dat kan niet goed zijn. Het duurt nogal lang vooraleer die wagen echt op temperatuur is. Daarbij komt ook nog 'n tuning. Dat laatste was, voor mij, niet nodig, maar alleen die ECU aanpassen voor enkele waarden te veranderen, kost net zoveel als zonder die tuning. Eenmaal de ECU is aangepast gebeurd dit via OBD. Totaal kostenplaatje 1.100€ Wat het was en word zal ik later vermelden. Ben benieuwd.
  9. Wel, ik kan ernaast zitten, maar... Ik had van een Sper-Dif verwacht dat het wiel, wat doorslipte, zou afgeremd worden en daardoor de tractie op het buitenwiel te verhogen. Misschien werkt die XDS wel bij hogere snelheden, maar het verbeterd niet de grip bij 'n bocht op besneeuwde oppervlakte. Dat heb heb ik afgelopen zaterdag speciaal getest. Het zou perfect mogelijk zijn om via de ABS sensoren het wiel wat doorslipt te blokkeren, omdat er dan geen tractie meer is op het buitenwiel.
  10. Ik heb 'sinds die aanpassing niet meer gereden. (maak weinig Km) Moesten er foutmeldingen en/of positieve ervaringen, post ik dat wel.
  11. 14/02 heb ik de module finder laten lopen. Staat dus standaard uit. Address 03: ABS Brakes Protocol: CAN Part No: 1K0 907 379 BL Component: ESP MK60EC1 H31 0152 Coding: 113B201C092300FB880D04E9901D0041350000 Shop #: WSC 73430 Staat nu geactiveerd.
  12. I.v.m. de kosten: http://www.skodaforu...__80#entry54958 Vandaag de Fedex brief ontvangen. De kabel kost me in totaal ± 366 € Is toch meer als 140 € goedkoper als in BE.
  13. Blikbaar ben je enige die zich daaraan stoort. Alhoewel in deze topic ik ook niet kan opmaken waar het precies over gaat: Soit, mijn vragen zouden wel komen en dan weet toch iedereen met welke versie dat ik werk. Blijkt uit vele screenprints dat dit niet overal hetzelfde is. Voor te beginnen zou graag mijn verwarming buitenspiegels samen bedienen met de achterruit. Dat is bij al mijn wagens tot nu standaard geweest. Vroeger op mijn Peugeot, Polo...Toyota. Bij mijn O2 vind ik wel geen enkel instelling van terug in VCDS. Ik vind wel de instel tijd voor met 'n multiplier van 40. Standaard voor beide items op 600 ( 15x40) sec of 10 min. Dan lees ik dat dit (gelijktijdige activering) ook op de O2 standaard zou staan, maar dat is niet zo. Die draaiknop heeft 5 standen en dat vind ik toch omslachtig om dit telkens vanuit R pos moeten draaien naar heater. Bij de electrische zetel, met geheugen, zou die dan meestal in de R staan voor automatische spiegelkanting. Vermits ik die niet heb staat die op R, zodat ik die evt zelf ff kan bedienen. Maar ook op gelijk welke stand, buiten de heater stand, wordt die spiegel niet warm.
  14. Ik wou die foutcode's niet in de sticky topic zetten. Blijkbaar moet ik eerst de toelating vragen aan het SFE Management om zo iets lulligs/afgezaagd te posten. Als het management zich daaraan stoort, doe me dan 'n plezier: geen slot, maar delete de hele Topic. Daarbij kan ik je niet helemaal ongelijk geven. Ik was al van plan om mijn VCDS Log bestanden in mijn handtekening te plaatsten.(is veel handiger dan alles via copy/paste in de topic) Maar ik kan u frustratie begrijpen...ik ben ook jong geweest Ik kan me in het Engels, Duits fora ook vrij goed verstaanbaar maken.
  15. Foutcode's zijn gereset. Ik had er, na mijn batterij leeg was, 'n hele hoop. Niet op mijn console, na rijden, maar wel in de autoscan. Voor dat ik begin te rijden stond mijn motorkap nog open en ik merk dat mijn voorste wissers niet meer werkte. Nochtans is er plaats genoeg, maar de kap moest dicht anders gaan de voorste wissers niet. Ook heel vreemd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe