Ga naar inhoud

Reservewiel Yeti


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Op de foto is te zien hoe een Yeti eruit ziet, als je er een reservewiel (thuiskomer)+ krik bij besteld.

Rond het reservewiel zitten kunststof bakken en het geheel wordt afgedekt met een bekleedde plank.

Deze plank ligt op het reservewiel, op dezelfde hoogte als de drempel.

post-117-0-63030600-1317825901_thumb.jpgpost-117-0-58226800-1317826758_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een thuiskomer er meteen bij besteld, valt de prijs erg mee, 60 of 110 euro, afhankelijk van de uitvoering van de Yeti. De spuitbus en compressor vervallen en je krijgt dan een krik en wielsleutel.

Als je een thuiskomer later besteld, ben je veel meer kwijt. Een mogelijkheid is om een winterband (als je die hebt) te gebruiken als reservewiel, alleen is die band hoger dan de thuiskomer (195).

Vermoedelijk past de rubbermat nog, maar weet ik niet zeker.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, de set kostte 60 euri en de mat past nog redelijk goed, alleen dat "lipje" aan de achterkant hou je over. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg (centimeter of 3).

Je kunt de bakken er trouwens in 5 minuten uithalen (Torx schroevendraaier, 2 maten) en de afdekking zo opvouwen dat ie eruit ziet als een versie zonder reservewiel. Dan moet je je pompje trouwens niet vergeten. Zo'n pompje kost rond de 40 euri inclusief zo'n spuitfles, maar die heb jij al. In Engeland zag ik er trouwens eentje voor 15 pond bij een benzinepomp, misschien zijn ze hier ook zo goedkoop te krijgen.

Een snel rekensommetje bracht aan het licht dat een band inclusief velg, een krik en dat gedoe van die bakken een stuk duurder als los onderdeel is dan nu kopen en er desnoods uithalen. Vandaar dat ik de set er meteen bij gekocht heb. Het enige nadeel is natuurlijk dat je altijd extra kilo's meesleept.

Een voordeel is trouwens dat de laadvloer "vlak" wordt als je de stoelen omklapt aangezien de laadvloer dezelfde hoogte heeft als de omgeklapte stoelen. Als je de stoelen eruit haalt klopt het verhaal natuurlijk weer niet, maar dat is natuurlijk een academische discussie :D . Een vlakke bodem krijg je dus met alles eruit, of reservewiel met de stoelen er omgeklapt in..

Hoewel het een "thuiskomer" is met een grote sticker van max 80 erop is het een reguliere "Octaviaband" (195) en kun je er waarschijnlijk best wel harder mee dan 80. De bandenspanningscontrole en esp zullen misschien lastig doen, vooral als die "voor" verwisseld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de reacties , en even ter info !

Mijn Yetje heeft geen banden spannings controle systeem of is dat alsnog ook met VCDS in te stellen !?

En Hill Hold is dat alleen met automaat ( ehhh DSG) of kan dat ook met een habdbak alla 6 versnellingen ?

Maw is dat ook een software instelling ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bandenspanning kun je ook activeren zonder knopje, maar dan heb je geen knopje om het eventueel te resetten als die om eea reden afgaat. Is niets anders dan dat je de ABS sensoren hergebruikt. Ik heb het knopje trouwens ook niet, een van de weinige teleurstellingen bij de Yeti want in mijn octavia zat ie wel... Heb hem ook niet geactiveerd aangezien ik niet altijd met mijn laptop op stap ga om hem opnieuw af te stellen.

Hill hold weet ik niet, nog nooit naar gekeken/ gezocht.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde was dat toen ik verleden jaar met mijn Yeti bestelling bezig was en er één op internet samenstelde je Hil Hold kon aanvinken als optie en dat het schokkende bedrag van € 0,00 eurie werd berekend

En tijdens bestelling bij dealer is dit me geheel ontschoten en eigenlijk ook niet naar gevraagd verder.

Maar ik zat in twijfel of het nu puur alleen bij een DSG wagen was of dat het bij beide mogelijk is en dus een VCDS instelling

Ach en bandenspanning is leuk maar als je het niet kan resetten dan kan het aardig stressvol worden tijdens een rit.

Of zou de instelling in maxidot komen te staan en te resetten zijn ?

Wel leuke dingen om wel uit te zoeken in de wintermaanden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe