Ga naar inhoud

Tondetrucker stelt zich voor


tondetrucker
 Delen

Aanbevolen berichten

dag allemaal,

ben nieuw op dit forum en stel me even voor :

voornaam ,Ton.

beroep, vrachtwagenchauffeur.

opleiding, Mavo en deels MTS werktuigbouw.

interesse, techniek in het algemeen.

Ik ben van plan om een stapje verder te gaan dan waar ik nu ben: ik beschik nu over VCDS-lite en een KKL-kabel zonder licentie....graag wil ik een beetje verder in de techniek en wil zelf oa. gasklephuis kunnen inleren.

Moet dus een licentie aanschaffen mbv. VCDS-lite meer toegang tot voertuig-instellingen te krijgen.

Ik kan wel wat advies gebruiken van ervaringsdeskundigen,.... verder gaan met mijn KKL-kabel en licentie kopen bij Ross-tech of bijvoorbeeld een "nederlandse" kabel kopen

bij een nederlandse firma met ingebakken licentie?

wil eea. gebruiken voor een octavia 1.6 met AVU motor en protocol KW1281 (of KWP1281?)

bijvoorbaat dank,

met vriendelijke groet,

ton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ton, welkom op dit forum. VCDS vragen horen eigenlijk in het daarvoor gemaakte forum. Maar aangezien jouw vraag hier nu toch al staat en ik er vrij algemeen op kan antwoorden laten we het maar even zo.

Ik beschik over een rosstech vcds kabel, origineel dus. Deze zijn op meerdere plekken te koop, ook in Nederland. Hou wel rekening met prijzen van rond de 400 euro. Je kan dan altijd de nieuwste versie van de rostech website gebruiken. Overigens bepaald de kabel wat je kan gebruiken, niet een losse licentiecode of zo (de kabel is dus je licentie). Je kan er dus nooit een legaal maken of upgraden.

Verder heb ik totaal geen verstand van dat deel van VCDS. Wat wij er hier voornamelijk mee doen is comfort instellingen wijzigen, gewoon via de canbus aansluiting (de nieuwe dus).

Op de rosstech website kan je zien wat er mogelijk is met VCDS (de niet lite versie), er staat een soort demo online. Als dat is wat je zoekt maakt het niet uit waar je de kabel vandaan haalt. Ik zou toch altijd aanraden de Engelse software versie te gebruiken, foutmeldingen en handleidingen die vind zullen toch allemaal in het engels zijn. Pas alleen op voor neppe kabels als je daar niet naar op zoek bent. Info over die neppe kabels vind je dus ook in het VCDS subforum.

Hierbij wil ik het laten, toch weer langer geworden dan gedacht maar dit deel is echt alleen om je voor te stellen... (gelieve daar in het juiste subforum verder over te praten)

Welkom dus, en ik ben beniewd wat jij ons dadelijk allemaal kan leren over VCDS! Ben je al lang is het bezit van een Skoda? En wat is een AVU motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe