Ga naar inhoud

Kofferbak te openen zonder schade?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, mijn kofferbak is leeggehaald op een parkeerplaats in Brussel. De verzekering weigert uit te betalen want er is geen zichtbare schade. Weet iemand óf (eventueel hoe) de kofferbak is opengemaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes van Bianca 

Geplaatst:

Het is handiger als je bij je vraag ook zet om welk model (en generatie) het gaat. Door wat verder te spitten heb ik nu gevonden dat het om een Fabia uit 2012 gaat, dus een Fabia II waarbij alleen nog de keuze tussen hatchback en combi is, maar voor deze vraag maakt dat denk ik niet veel uit.

Er zijn een aantal opties, als ik er vanuit ga dat je de kofferbak en de hele auto wel op slot hebt gedaan.

- Het signaal van de afstandsbediening van je auto kan bij afsluiten opgevangen zijn, om zodra je weg was met dat signaal je auto te ontgrendelen. Bij bendes die geavanceerde apparatuur gebruiken is dit niet zo moeilijk.

- Was je kofferbak wel goed gesloten (bij bepaalde generaties kon je door de sleutel een kwart slag te draaien in het slot van de koffer bepalen of de koffer samen met de deuren open/dicht gaat of juist niet.

- bij deuren kan je die soms openen door met een soort heel stevige ballon tussen de deur te stoppen en die ballon op te blazen, je krijgt dan genoeg ruimte om met een stevige draad de deur te openen, ik kan voorstellen dat voor de kofferbak zoiets ook kan.

- soms verbuigt met name bij de station (vlakke laadbodem) iets in de vergrendeling van de kofferbak waardoor deze óf niet goed meer van slot wil, of juist niet op slot wil.

Het probleem is dat (tenzij je goede camerabeelden van de diefstal hebt) niet is aan te tonen dat het wel op slot zat, maar omgekeerd kan de verzekering ook niet aantonen dat het niet op slot zat. Alleen als er camerabeelden van de parkeerplek zijn, kun je iets aantonen. Ik neem aan dat je aangifte gedaan hebt bij de politie, je zou eens kunnen informeren of een dergelijke werkwijze vaker voorkomt. (Als er op dezelfde parkeerplaats of daar dicht bij meer soortgelijke gevallen bekend zijn, sta je sterker ten opzichte van de verzekering.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe