Ga naar inhoud

Hoe jouw feedback Škoda helpt nog betere auto’s te maken


Aanbevolen berichten

rssImage-2bf80f3056f75e415dbc59ecf674aedf.jpeg

Bij Škoda luisteren we graag naar onze klanten. Hierdoor kunnen we onze auto’s nóg beter maken. Neem nou het volgende voorbeeld.  

Hoe uitgebreid nieuwe Škoda’s ook getest worden, pas in de dagelijkse praktijk ontdek je hoe goed een auto écht is. Dat bleek onlangs maar weer eens met de Škoda Enyaq.  

Het probleem 

Enyaq-rijders van het eerste uur gaven aan dat ze iets misten: ze zochten in het scherm naar de actuele temperatuur van de hoogvoltaccu, maar tevergeefs. 

Die actuele temperatuur is voor EV-rijders belangrijk. Als-ie te laag is, laadt de batterij minder snel op. De ideale bedrijfstemperatuur is rond de 21 graden Celsius. Maar dat was nergens af te lezen. Met als gevolg dat Enyaq-rijders met een te koude batterij begonnen te laden en tot de ontdekking kwamen dat dit langer duurde dan ze gedacht hadden. En om nou nóg een belegd broodje te eten, is ook zo wat.  

Škoda nodigde onlangs een aantal Enyaq-rijders uit op het hoofdkantoor Wat volgde, waren brainstormsessies van verschillende afdelingen met de vraag hoe ze dit dachten op te lossen.  

De oplossing  

De oplossing kwam in de vorm van een nieuwe app die nu beschikbaar is in het infotainment van de Enyaq (softwareversie ME3). Hiermee verschijnt de bedrijfstemperatuur van de batterij van de laatste vijf minuten op het centrale display. 

Škoda gaat nog een stapje verder, want je krijgt ook advies. Als de batterij nog te koud is, lees je dat laden wellicht langzamer gaat dan je verwacht en dat je misschien beter kunt doorrijden tot het volgende snellaadpunt. De kans is groot dat de batterij daar dan wel de ideale temperatuur heeft. Uiteraard als de overgebleven actieradius dit toestaat, maar dat kun je dan weer in de routebegeleiding zien.  

Hoogste baas bij Škoda  

Škoda nodigde de Enyaq-rijders nog een keer uit, maar deze keer buiten, op een afgesloten terrein. Hier was ook Klaus Zellmer present, de hoogste baas bij Škoda – om maar aan te geven hoe serieus Škoda feedback van klanten neemt.  

Klaus zorgde voor blije gezichten bij de Enyaq-eigenaren, want nu konden ze wel de actuele bedrijfstemperatuur van de batterij aflezen. En dat scheelt ze kostbare tijd tijdens een laadstop.  

Zo zie je maar, Škoda neemt de feedback van zijn klanten serieus. Ja, bloedserieus. Zij rijden immers bijna dagelijks met de auto, onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Dus als je denkt dat jouw Škoda nog beter kan, geef het gerust aan bij jouw Škoda-dealer. De koffie staat klaar.  

Lees ook: Laadpiek bij een elektrische auto, wat betekent dit?

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe