Ga naar inhoud

Hoe Traffic Jam Assist voor minder ergernis in de file zorgt


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-e3b49a4eeae9bb81db1040d13894a32d.jpeg

10_TrafficJamAssist-1920x1280

In de file raak je vaak gefrustreerd. Je komt uitgeblust aan op je werk en dan moet de werkdag nog beginnen! Er is een oplossing en die heet Traffic Jam Assist.

Nu de vakantietijd erop zit en de herfst ingevallen is, begint ook de file-ellende. En het was net zo rustig op de weg toen half werkend Nederland op een bedje aan het zwembad lag. We willen nog niet zover gaan dat met Traffic Jam Assist elke file een feestje wordt, maar de file-assistent zorgt er wel voor dat je er een stuk comfortabeler bij zit.

Zo werkt Traffic Jam Assist

Met Traffic Jam Assist hoef je in een file niet telkens te stoppen en te starten. En juist die handelingen zijn vervelend als je ze keer op keer moet doen, zoals in een lange file. Camera’s en sensoren nemen dit als het ware van je over. Dat geeft jou de gelegenheid om je voeten te laten rusten. Of om ze mee te laten bewegen op het ritme van je favoriete muziek. Hoe relaxed!

Belangrijk om te vermelden is dat ŠKODA’s file-assistent uiteraard rekening houdt met een veilige afstand tot je voorligger. Begint hij weer te rijden, dan volgt jouw ŠKODA op gepaste afstand. Heeft je auto langere tijd stilgestaan, dan moet je het gaspedaal licht intrappen om de auto weer in beweging te zetten. Op dat moment neemt Traffic Jam Assist het weer van je over. Het voordeel hiervan is dat je zelf ook alert blijft.

Wat is het verschil met Adaptive Cruise Control?

Nu vraag je je misschien af of Adaptive Cruise Control feitelijk niet hetzelfde doet. Het scheelt niet veel, maar nee. Traffic Jam Assist combineert Adaptive Cruise Control met Adaptive Lane Assist. Het rijassistentiesysteem functioneert van stilstand tot circa 60 km/h terwijl Adaptive Cruise Control pas vanaf 30 km/h in werking treedt. Traffic Jam Assist is juist ontworpen om het regelmatig stoppen en accelereren in files over te nemen. De actieve rijstrookassistent zorgt er daarbij voor dat je keurig in je rijstrook blijft.

Altijd met automaat

Met Traffic Jam Assist ervaar je in de file meer comfort en neemt je auto een groot deel van de ergernis van filerijden weg. Het slimme rijassistentiesysteem is leverbaar op onder andere de ŠKODA OCTAVIA, SUPERB en KODIAQ. En op de elektrische ŠKODA ENYAQ iV. Het maakt deel uit van het uitgebreide Travel Assist-pakket. Een voorwaarde is wel dat het model van je keuze voorzien is van een DSG-automaat of volledig elektrisch is. Het schakelwerk uit handen geven, zorgt ook voor meer comfort.

Lees ook: Maak kennis met alle assistentiesystemen van ŠKODA

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe