Ga naar inhoud

Olie afzuigpomp


FABJE
 Delen

Aanbevolen berichten

http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Scheeps-+techniek/Motor/Carterpompen/Oil-extractor/product.aspx

 

Onlangs nog een carter leeg gezogen van een boot met als bovenstaand.

Systeem fietspomp om vacuum in tank te krijgen en met een 5 a 10 min was het carter volledig leeg gezogen.

 

Zitten een drietal slangen bij en zonder geklieder trek je de olie eruit, en de afgewerkte olie giet je naderhand in de oude lege flessen over.

Op het opslagvat van de pomp zit een schenktuit om gecontroleerd de boel er uit te gieten in trechter de oude flessen in.

 

Nadeel wel is dat er altijd olie in de slangen achterblijft en die op langere duur er uit lekt waardoor het geheel vettig word

Dus een plastic bak erbij nemen waar je de slangen in kunt leggen is geen overbodige luxe in deze.

 

 

http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Scheeps-+techniek/Motor/Carterpompen/Carter+handpompen/product.aspx

 

Koop deze in iedergeval nooit !!

Hopeloos geval en word één grote bende van lekkende olie.

Ooit als test meegekregen bij werkgever om olie uit een slagboom te verwijderen, en werd zo een gigantische bende dat ik de olie net zo goed meteen de grond in had kunnen laten lopen.

Ben derhalve toen ook ermee gestopt om de olie verwijderd te krijgen en deze handpomp na uitleg op zaak waarom het een onding was meteen de container ingedonderd..

aangepast door EdK
toevoeging tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze http://www.georgekniest.nl/Catalogus/Scheeps-+techniek/Motor/Carterpompen/Seago+olie+extractor+6+liter+bol/product.aspx bevalt en werkt goed.

Geen knoeiboel, nadeel is dat je niet het gehele carter leegkrijgt, bij mij bleef er na het leegpompen ongeveer nog een 1/2 liter achter.

Kan ook aan de plaats van de peilstok liggen en hoe deze in het carter eindigt.

Ik heb bij de laatste oliewissel eerst leeggepompt en daarna moest ik er toch onder voor het oliefilter, de plug eruit voor de laatste olie, het voordeel is dat je er geen grote lekbak onder hoeft te zetten omdat het carter toch al bijna leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guys,

 

Dank voor de reacties! Ik heb hem besteld. Alleen even een extra vraagje, die peilstok zit in een opening die wel een erg kleine diameter heeft, zit de juiste slang erbij?

 

Groet FAB :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een slang bij van meen als ik goed heb een 5mm ongeveer en die kwam bij de 3 cilinder boot motor echt wel diep genoeg.

En voorgeschreven stond 4 liter en we trokken met pomp een ruime 3 liter er uit en dan nog wat er in het oliefilter blijft hangen.

Moet ook tijdens leegzuigen op bepaald moment met de slang op zoek gaan naar waar nog olie zit in karter maar begint hij op bepaald moment ook lucht te happen dan wordt het wel moeilijker om de laatste resten olie er uit te krijgen.

Maar bij wissel van oliefilter komt er zonder meer ook weer wat olie mee vanuit karter ( ons geval met bootmotor ) en mag je er van uit gaan dat je gewoon zo'n beetje alles verwijderd hebt.

Bij oliefilter verwijderen evengoed een bakje er onder houden om laatste resten op te vangen die je dan weer met pomp uit bakje kunt wegzuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guys,

 

Sorry duurde ff voordat ik kon antwoorden, hij is besteld maar ik moet nog even wachten omdat ze de kleine van 4 liter zelf moeten inkopen. Vind ik niet erg. Die peilstok van mijn Fabia is maar 4mm breed en kan maar op 1 manier naar binnen. Vraag mij af of het dus wel gaat lukken als de peilstok schacht niet voldoende binnen diameter heeft.

 

Kan dat bovenste stukje kunststof er nog op een of andere wijze af? misschien heb ik dan een grotere diameter tot mijn beschikking??

 

Groet Fabje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou, heb hem gelijk weer terug moeten sturen. Te grote diameter van de slang, die past niet op de peilstok schacht.

 

Dus, tatatada oprijbokken gekocht op Ebay, geboden op nieuwe, in hoogte verstelbaar. Ongelofelijk wat een ruimte je dan krijgt onder de auto. Dus gelijk de olie gewisseld. Perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe