Ga naar inhoud

Wel of niet je Firmware upgraden


Redyak
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een Columbus gemonteerd ipv mijn Amundsen.

Qua werking, werkte alles gelijk incl. mijn telefonie.

VCDS gaf een aantal fouten en na gestoei, gereset (accu eraf, toen had ik de 3 knoppen truuk nog niet gelezen :D ).

Nu nog maar 1 fout in Module 77 maar dat komt omdat de microfoon van de bluetooth unit niet over de Columbus is gewired, blijkt na veel zoek werk .

Hidden menu beschikbaar gemaakt met VCDS zonder firmware upgrade. Ik zit dus nog op de 2724.

Eigen afbeelding bij opstarten, erg leuk. :)

Maar met al dat gepersonaliseer zit ik ook nog aan mijn eigen poi database te denken.

Echter dat kan alleen maar met units vanaf productie week 23 2011 en ik heb een C revision uit october 2010.

Nou kan je de unit upgraden en dan wordt het virtueel dus een D, maar de een zegt geen probleem. De ander zegt weer wel (Retrofitting RNS 510 on my-GTI.com Forum ). Met VCDS problemen met codering en of uitvallen schermverlichting of bluetooth problemen.

Wat zouden jullie doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je na een eventuele mislukte upgrade ook weer downgraden naar de huidige toestand? Dat zou voor mij de kernvraag zijn. En ik lees nogal eens over gecrashte Columbussen na een update, dus... be carefull!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je schijnt de unit opdracht te kunnen geven tot downgrade. ALthans dat is de toetscombinatie die je gebruikt voor je eigen logo invoegen bij opstart en ik zag op my-gti ook een SWL image voor noodgevallen.

Maar goed zeker is niet en ik kan ook geen lijst vinden met goedgekeurde firmware. Eeen helboel van de 3xxx serie zijn allemaal beta. Nou ben ik normaal niet bang van een BETA maar ja dit is geen PC maar een radio/vavigatie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik op het NL forum al melde met een volledige "handleiding" heb ik de firmware geupgrade.

Laat ik beginnen met te zeggen dat de vele uren werk en zenuwen zijn vruchten hebben afgeworpen:

1. Ik heb nu nederlandse spraakbesturing (niet vergeten het stem volume aan te zetten, ander weet je niet wat je moet doen)

2. Bluetooth en AUX-IN streaming in stereo

3. HDD met 3 partities 20 MP3/10 Maps/10 POI

4. Eigen poi's eenvoudig via de site van volkswagen op SD in Columbus met icoontjes

5. DVD vrijschakeling als extra (maar ik vind het beeld te klein )

Nadat ik stap 6 had gedaan moets ik aan het coderen en upgraden.

Ik heb eerst er voor gezorgd dat al mijn fouten weg waren met VCDS.

Uiteindelijk de Verbatim CD gebrand met IMGburn op 4x met Firmware 3980 er in gedrukt. Direkt een SWL error , was raar want ik heb 2724 en 3980 is hoger. Ik denk dat dit komt door de bootloge cd die ik had gebruikt om eigen bootlogo erin te zetten, die was gemaakt met SW 3980. Opgestart in downgrade modus en toen duurde minder dan 55 minuten en was geslaagd.

Alle mogelijke doem scenario's die ik overal gelezen had als een speer gecheckt. Geen Brick, Fader nog aanwezig, displayverlichting intakt. Het bijzonder was ook dat ik alles nog had , mijn MP3's en Navigatiesoftware. Terwijl overal stond dat je die zou kwijtraken.

Maar het gaat nooit in een keer goed . Wel sattelieten maar geen plaatsing op de kaart. Stukje gereden geen soelaas. Paar keer gereset helaas.

Toen VCDS eraan en alle errors weer weggehaald en onder module 37 zou je voor een C revision van een 9 Byte naar een 10 Byte codering moeten. Het rare was dat ik al een 10 Byte codering gebruikte vanaf dat ik de columbus had met originele SW 2724. weer nagelopen en alles oke.

Maar nog steeds geen plaats bepaling. Aangezien de flitspalen uit de V9 versie die ik heb niet meer worden gelezen in een 3 partitiesysteem heb ik een originele V9 erin gedrukt. Helaas toen ook geen plaatsbepaling. Ik begon hem al te knijpen en stond klaar met een Firmware 4020 en een Firmware 2724 FiX CD.

De laatste truuk was het systeem caliberen door een stuk te rijden, moest ik toch want de accu was al aardig leeg. Dus eerst gegeten en ik rij nog niet weg of de plaatsbepaling werkt weer.

Dus ik ben nu een happy man en de zoon ook want die kan nu via AUX en Bluetooth zijn muziek in de auto laten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe