Ga naar inhoud

Veejay

Members
  • Aantal items

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Veejay's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. Ik heb een Skoda 2.0tdi gehad met alleen chiptuning zo rond de 200pk op de rollerbank (chip op maat). Bij deze auto waren de vertuivers veel langer aan het inspuiten waardoor de olietemperatuur best hoog werd. Bij deze auto was de turbo (130pk VA turbo) zeer veel druk aan het leveren om het vermogen te halen. De auto was snel maar als je alleen maar de airco aanzette of het buiten erg warm was merkte je dat meteen in het rijgedrag/vermogen. Hij had gewoon geen reserve meer). Mijn huidige Skoda heeft grote verstuivers (grotere opening dus minder lang inspuiten) en een grote turbo (van een rode TDI 150pk) maar ook rond de 200pk. Deze auto doet alles met '2 vingers' in de neus. Olietemperatuur gaat zelden boven de 90 graden bij flink gasgeven. De 'hardware kan meer aan dan de 200pk maar de DSG is hierin de bottleneck. Al met al levert het een rustige auto op die goed van zijn plek gaat indien nodig. Een 1.2TSI met 140pk klinkt gevoelsmatig teveel voor het goede, maar een 2.0tdi met 110pk kan ook naar 180pk. Soms zit het verschil in de koppelingsplaten die wat minder aankunnen.
  2. Veejay

    DSG

    Volgens mij is het vergelijkbaar met mensen die hun handbak in de 1e versnelling laten en niet de handrem gebruiken.. toch?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe