Ga naar inhoud

Ons Skoda Nieuwsmeisje

Members
  • Aantal items

    863
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    27

Ons Skoda Nieuwsmeisje won de laatste dag op 12 oktober

Ons Skoda Nieuwsmeisje had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Vrouw
  • Woonplaats
    Het wereld wijde web
  • Beroep
    Nieuwsmeisje

Contact Methodes

  • Website URL
    www.skodaforum.eu

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Ons Skoda Nieuwsmeisje's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

81

Reputatie

  1. De nieuwe Škoda Elroq werd op 30 september 2024 voor het eerst aan de wereld getoond. Niet in een of andere fabriekshal, maar in het historische centrum van Praag. Dat bleek nog een hele klus. De aanwezigen keken uit op de beroemde Karelsbrug en de Praagse Burcht. Een bijna sprookjesachtige omgeving waarbij een belangrijke rol was weggelegd voor de Moldau, de langste rivier van Tsjechië, die ook door Praag loopt. Want juist op het water van deze rivier presenteerde Škoda zijn nieuwste elektrische SUV. Nu is de Elroq tot veel in staat (zo bedraagt de actieradius een stevige 579 kilometer, afhankelijk van de accugrootte), maar over water rijden hoort daar niet bij. Dus kwam de elektrische SUV op een drijvend ponton te staan. Enorme kubus Omdat nog niemand het design mocht zien, kreeg de Elroq een hoes over zich heen en werd hij onder een enorme kubus geparkeerd met een hoogte van 6,5 meter. Om de Elroq op het ponton te krijgen, werd gebruikgemaakt van een boot met een hijskraan, die pal langs het ponton aanlegde. “Het was een uitdaging om de auto ongezien en onbeschadigd op het ponton te krijgen, maar we hebben voor hetere vuren gestaan”, zegt Petr Kavrentzis die verantwoordelijk was voor de logistiek. “Het werelddebuut van de Škoda Kodiaq bijvoorbeeld, dat in een voormalige metrotunnel in Berlijn plaatsvond.” Honderden belangstellenden Op het moment suprême waren alle ogen gericht op de verlichte kubus. Even later ging de kubus open en reed de Škoda Elroq onder luid applaus naar buiten. Achter het stuur zat Klaus Zellmer, de hoogste baas van Škoda. “Het was een hele eer om de wereld te laten kennismaken met de Elroq”, aldus Klaus die zijn manoeuvre vergelijkt met het uitrijden van zijn garage. “Maar dan met honderden belangstellenden, lichteffecten, muziek en draaiende camera’s”, lacht hij. Elroq Sportline Vanwege de verwachte grote belangstelling voor de Elroq, had Škoda drie modellen naar Praag gehaald. Hierdoor kregen alle aanwezigen de kans om de auto uitgebreid van dichtbij te bekijken. Een van de modellen betrof een Sportline, de sportiefste uitvoering met een sportstuur inclusief regeneratiepeddels, sportstoelen, een 13-inch display met navigatie, grote 20-inch lichtmetalen velgen en zwarte dakrails. Lees ook: Zo bijzonder is het design van de Škoda Elroq De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  2. Nu het buiten kouder wordt, duikt een ergernis van veel automobilisten op: beslagen autoruiten. Met de volgende 4 tips blijf je beslagen autoruiten de baas. De herfst en de winter brengen mooie dingen met zich mee. Prachtig verkleurde bladeren, gezellige feestdagen met het hele gezin en met een beetje mazzel ijspret en een wit landschap. Maar niet alles is leuk. Op beslagen autoruiten zit je helemaal niet te wachten. Met de volgende tips ga je condens in de auto succesvol te lijf. 1. Zet de airconditioning aan Vroeger kon je deze tip vergeten, want veel auto’s hadden geen airco. Maar tegenwoordig wel. Alle Škoda-modellen zijn ermee uitgerust of hebben anders wel climate control. Ideaal voor in de zomer, maar juist ook als de R in de maand zit. Airco zorgt voor een drogere lucht in de auto en helpt zo condensvorming te voorkomen. Richt de roosters op de beslagen ruiten en schakel de recirculatiestand in. Je zult zien dat de condens als sneeuw voor de zon verdwijnt. Als je auto een speciale ontwasemingsknop heeft, moet je die gebruiken. Hiermee blaast de airco met volle kracht op de voorruit. Mocht je in een heel oude Škoda rijden zonder airco, zet dan de verwarming op de hoogste stand en richt de roosters op de voorruit. Ook hiermee verdwijnt de condens. Al duurt het wel iets langer. Schakel sowieso de airco regelmatig in, ook als het buiten koud is. Dan blijft de lucht in de auto droog en maakt condens minder kans. Werkt de airconditioning niet optimaal? Vraag dan de Škoda-dealer om advies. 2. Poetsen als een pro Škoda staat bekend om zijn Simply Clever-oplossingen. Slimmigheidjes die zo voor de hand liggen dat niemand anders eraan denkt. Zoals de ijskrabber achter het tankklepje. Maar zoiets simpels als een schone doek of zeem in de auto zou een idee van Škoda kunnen zijn. Met een doek of zeem poets je de ergernis van condens zo van de voorruit af. Of leg een kleine raamwisser in je auto. Ook hiermee heb je in een mum van tijd schone autoruiten. 3. Blijf droog Wie zijn Škoda weleens laat staan en hiervoor in de plaats het openbaar vervoer pakt, weet dat beslagen ruiten meer dan eens voorkomen, vooral op natte herfstdagen. Dat komt door de natte kleding en haren van medereizigers. Probeer dus zoveel mogelijk zonder natte kleding ook achter het stuur van je auto te stappen. Dat moet te doen zijn, want alle Škoda-modellen zijn uitgerust met een paraplu. Hij zit vaak ‘verstopt’ in het portier, zoals bij de Škoda Fabia en de nieuwe Škoda Elroq. 4. Koop een vochtvreter Grote kans dat je nu geen last meer hebt van beslagen autoruiten. Als dit nog wel het geval is, overweeg dan een kleine vochtvreter te kopen. Die zijn er ook speciaal voor auto’s en onttrekken vocht aan de lucht. Soms zijn het kussentjes die ook nare luchtjes naar zich toetrekken. Zo vang je twee vliegen in één klap. Lees ook: 5 tips voor wie in de herfst de weg opgaat De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  3. Cruise control is inmiddels net zo ingeburgerd als een kopje koffie in de ochtend. Maar wat veel mensen niet weten, is dat cruise control meer kan dan alleen een constante snelheid aanhouden. Iets wat ook niet iedereen weet, is hoe oud cruise control is. De eerste probeersels dateren uit het begin van de 20ste eeuw! De cruise controls zoals we die nu kennen, doken voor het eerst op in de jaren 40, maar pas in de laatste tien jaar zijn ze gemeengoed geworden. De eerste Škoda met cruise control was de Škoda Octavia met modeljaar 1999. Die was nog niet standaard en kostte omgerekend zo’n 500 euro extra. Sinds de laatste jaren kunnen cruise controls veel meer dan alleen zorgen dat je met een constante snelheid rijdt. Een voorbeeld is adaptieve cruise control. Die maakt gebruik van een camera of sensoren en hanteert een veilige afstand tot je voorligger. Die kun je vaak zelf instellen. De Octavia had wederom de primeur (modeljaar 2013). Slimmere cruise control Adaptieve cruise control is veel slimmer dan een gewone cruise control. “De radar-unit is gekoppeld aan de systemen van de auto. Hierdoor kan adaptieve cruise control de auto vertragen door óf af te remmen op de motor óf de remmen te activeren. Normale cruise control staat niet in verbinding met de remmen en kan alleen dit eerste. Verder kan de adaptieve variant de auto ook automatisch weer laten accelereren”, vertelt Ondřej Sychrovský die zich bij Škoda bezighoudt met cruise controls. Adaptieve cruise control is dus verdraaid handig. Want als de auto die voor jou rijdt, afremt, doet jouw Škoda dat ook. En wanneer je voorligger het gaspedaal weer heeft gevonden en vooruit snelt, accelereert je als het ware mee. Radar en camera Moderne systemen maken gebruik van zowel een radar als een camera. Waarom dat is, legt Ondřej uit: “De radar is een kei in het detecteren van bewegende objecten zoals auto’s en het berekenen van de afstand. Terwijl een camera uitblinkt in het opmerken van vaste objecten en hoe deze zich verhouden tot de lijnen op de weg. Dankzij deze samenwerking functioneert adaptieve cruise control in fileverkeer, waarin auto’s steeds afremmen en optrekken, maar reageert het ook op voertuigen die stilstaan.” Glazen bol Dan is er ook nog zoiets als voorspellende adaptieve cruise control die debuteerde op de gefacelifte Škoda Superb van 2019 en ook het navigatiesysteem raadpleegt. Deze ‘glazen bol’ houdt rekening met de geldende snelheidslimiet, voorspelt waar files staan en ook waar in de route zich bochten bevinden. Vervolgens wordt bepaald wanneer de snelheid van je auto omlaag moet om veilig te blijven rijden. Nog een stap verder Nog een stap verder is cruise control die ook data ontvangt van andere auto’s (‘vehicle-to-vehicle’) en de infrastructuur (‘vehicle-to-infrastructure’). Hiermee worden op rood springende verkeerslichten ook meegenomen en kunnen twee auto’s op een veilige afstand vlak naast elkaar rijden, zonder dat ze met elkaar in aanraking komen. Dergelijke systemen zijn volop in ontwikkeling en leverbaar op toekomstige Škoda-modellen. Minder ergernis Tot slot: de meeste Škoda-modellen met adaptieve cruise control zijn tevens uitgerust met ‘Stop and Go’ of Traffic Jam Assist. Hiermee vertraagt, stopt en accelereert de auto automatisch in fileverkeer, dus bij snelheden onder 30 km/h. Dit scheelt jou als bestuurder een boel ergernis, want er is niets vervelender dan telkens afremmen en weer optrekken. Lees ook: Zo slim werkt verkeersbordherkenning De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  4. Met een serie korte video’s geeft Škoda je een inkijkje in de Tsjechische fabriek waar de nieuwe Škoda Kodiaq van de band loopt. In de volgende aflevering zie je hoe de auto tot leven komt. Verschillende video’s zijn de revue al gepasseerd, maar in geen enkele video wordt de Kodiaq daadwerkelijk gestart. Tot nu. In onderstaande video is de Kodiaq aan het einde van de lopende band aangekomen. Hij is gereed voor zijn laatste controle, maar moet hiervoor wel naar de inspectieruimte kunnen rijden. Handig apparaatje De fabrieksmedewerker die je in de video ziet, heeft de eervolle taak om de Kodiaq tot leven te wekken. Dit doet hij met een handig apparaatje dat hij op het stuur zet en aan de auto koppelt. Hiermee controleert hij of het infotainmentscherm naar behoren werkt en ook of alle lichten het doen. Niet alleen de koplampen en achterlichten, maar ook de ‘verstopte’ lampjes achter het zonneklepje en in het dashboardkastje. Als alles werkt, wordt de motor gestart en rijdt de Kodiaq van de lopende band af, richting de inspectieruimte. Kodiaq: mild hybride en plug-in hybride De nieuwe Škoda Kodiaq is standaard leverbaar als zuinige mild hybride auto (150 pk, zonder stekker), maar ook als plug-in hybride (204 pk, met stekker) waarmee je over een lange afstand (tot 123 kilometer) elektrisch kunt rijden. In beide gevallen heb je de beschikking over een efficiënte benzinemotor. Zelf schakelen is niet nodig, een automaat is standaard. Lees ook: Zo krijgt jouw Kodiaq zijn stoelen en stuur De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  5. De Škoda Elroq is de nieuwste elektrische SUV van Škoda. Hij is op de achterbank net zo ruim als de grotere Škoda Enyaq wat ook een elektrische SUV is. Maar er zijn ook verschillen. 1: Korter De Elroq is kleiner dan de Enyaq. Zijn lengte bedraagt 4,48 meter en dat maakt ‘m 16 centimeter korter. Dat is vooral prettig in de stad, waar het vechten is om elke meter parkeerruimte. En toch zit je op de achterbank net zo ruim als in de Enyaq. Dat komt omdat de wielbasis nagenoeg gelijk is. 2: Minder Eerlijk is eerlijk: als het op de bagageruimte aankomt, wint de Enyaq. Je kunt maar liefst 585 liter kwijt, tot aan de voorstoelen zelfs 1710 liter. Dat wil niet zeggen dat je in de Elroq alleen je toilettas kunt meenemen. Zijn kofferbak meet 470 liter. Dat kun je vergelijken met vijf koffers met een hoogte van ongeveer 70 centimeter. Best groot dus. Aangezien een rolkoffer voor handbagage ongeveer 45 liter groot is, kun je zelfs het dubbele aantal kwijt. En met de achterbank neergeklapt, past er 1580 liter in de Elroq. Dat is genoeg voor 35 rolkoffers! Kleine kanttekening: het meten met (rol)koffers valt in de categorie ‘don’t try this at home’. Je zult altijd zien dat jij net één koffer minder kwijt kunt. Dan heb je die andere 34 rolkoffers voor niks lopen sjouwen. 3: Kleiner De Enyaq heeft een actieradius tot 580 kilometer (WLTP). Die van de Elroq is kleiner, maar het verschil is zo klein dat het geen invloed heeft op welke elektrische SUV jouw voorkeur heeft. De actieradius van de Elroq bedraagt namelijk 579 kilometer (WLTP). Daar laat je hem niet voor staan. 4: Goedkoper De Elroq staat in het modelaanbod van Škoda onder de Enyaq. De grootste van de twee kost natuurlijk het meest, al is een basisprijs van 42.990 euro voor een dergelijk ruime elektrische SUV evengoed aantrekkelijk. De prijzen van de Elroq beginnen bij een scherpe 34.990 euro en dat maakt elektrisch rijden voor nog meer mensen bereikbaar. Belangrijke overeenkomst Tot slot een belangrijke overeenkomst: zowel de Elroq als de Enyaq komen dit jaar nog in aanmerking voor de aanschafsubsidie van de overheid. Zolang de fiscale waarde maar onder 45.000 euro blijft. De subsidie is een aantrekkelijke 2.950 euro. Blijft alleen de vraag over: welke elektrische Škoda gaat met jou mee naar huis? Lees ook: Waar moet ik op letten bij een elektrische proefrit? De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  6. Met een serie korte video’s geeft Škoda je een inkijkje in de Tsjechische fabriek waar de nieuwe Škoda Kodiaq van de band loopt. In deze aflevering zie je hoe de stoelen en het stuur gemonteerd worden. De enige overeenkomst die de stoelen van een moderne Škoda hebben met die van klassieke modellen, is dat je erop kunt zitten. Aan veiligheid en zitcomfort werd vroeger amper gedacht. Het was al een hele luxe als je de rugleuning kon verstellen. Verder waren stoelen zo dun als papier, je voelde het frame in je billen prikken. Prinsheerlijk De stoelen van de Kodiaq zitten zo prinsheerlijk dat je ze het liefst binnen in huis wil zetten. Pal voor de openhaard, met een warme chocolademelk ernaast. Maar ze zijn ook dikker, groter en zwaarder. Als je elke dag tientallen stoelen moet monteren, is dat niet te doen. Dus krijgen de fabrieksmedewerkers hulp van een sterke robotarm. Die tilt de stoel op en de medewerker aan de lopende band hoeft de stoel alleen maar te leiden. Cognac en koffiebonen Zoals je ziet worden eerst de bestuurdersstoel en het stuur gemonteerd. De warme, fraaie kleur van de bestuurdersstoel behoort trouwens tot de interieuroptie ‘Suite cognac’, leverbaar op de Business Edition. De kleur doet inderdaad denken aan een glaasje cognac, maar komt verrassend genoeg van koffiebonen. Lees ook: Waarom de portieren als laatste gemonteerd worden De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  7. De autosportafdeling van Škoda vroeg of ze een Enyaq Coupé RS mochten lenen. Geen probleem, zeiden nietsvermoedende collega’s. Maar toen de auto terugkwam, vielen hun monden van verbazing open. De collega’s van de Škoda-fabriek in Mladá Boleslav waar de Škoda Enyaq Coupé gemaakt wordt, moeten nog steeds op adem komen, zo ingrijpend is de elektrische coupé gewijzigd nadat-ie bij Škoda Motorsport gelogeerd heeft. Hiervoor hoef je alleen maar te kijken naar de reusachtige spoiler en de bizar gevormde buitenspiegels die voor een betere stroomlijn zorgen. De auto is omgedoopt tot Enyaq RS Race en die naam is volkomen op zijn plaats. In de onderstaande video neemt rallyrijder Oliver Solberg je mee het circuit op: Dichter op de weg De Enyaq RS Race ligt 70 millimeter dichter op de weg en door de dik aangezette bumpers is hij breder dan de productieversie van de Enyaq Coupé RS. Door een superlicht én milieuvriendelijk alternatief voor carbon fiber (koolstofvezel) toe te passen, is de auto 316 kilogram lichter geworden. Het nieuwe materiaal bestaat uit plantaardige vezels en is gebruikt voor de bumpers, de spatborden, de achtervleugel, het dashboard, de deurpanelen en het dak. Achterbank is foetsie Het gezinsvriendelijke interieur is eruit gehaald en heeft plaats moeten maken voor kuipstoelen met racegordels en een veiligheidskooi. Voor een achterbank was geen plaats meer. En in de bagageruimte ligt een joekel van een reservewiel. Rechtstreeks uit de autosport De boefjes van Škoda Motorsport hebben nog meer gedaan. De carbon-keramische remschijven met enorme zilverkleurige remklauwen komen rechtstreeks uit de autosport. Om ervoor te zorgen dat ze niet oververhit raken, is het hele remkoelsysteem opgewaardeerd. De hydraulische handrem en sportpedalen vind je ook in de Škoda Fabia RS Rally2. En check dat racestuur! Twee elektromotoren met 340 pk De aandrijflijn met twee elektromotoren, 340 pk en een batterij van 82 kWh bleef gelijk. Maar omdat de Enyaq RS Race is afgevallen, gaat-ie nog sneller van 0 naar 100 km/h, namelijk in minder dan vijf seconden. Meer dan een hobbyproject De Enyaq RS Race is meer dan een hobbyproject van Škoda Motorsport. “Zijn duurzame oplossingen dienen als inspiratie voor toekomstige productiemodellen”, vertelt Johannes Neft van de raad van bestuur van Škoda. “De materialen van plantaardige vezels bijvoorbeeld. Die hebben geresulteerd in een aanzienlijke gewichtsreductie, iets wat ook interessant is voor nieuwe Škoda’s op de weg.” Lees ook: 6 verschillen tussen een elektromotor en een verbrandingsmotor De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  8. Van ruilen komt huilen. Behalve als je in een Škoda Superb Combi rijdt. Want zodra je deze stationwagon inruilt, blijkt-ie nog heel veel waard. Zo veel dat de Škoda Superb Combi aan kop gaat in de top 10 van meest waardevaste gezinsauto’s van de ANWB! Het liefst blijf je tot in de eeuwigheid in je Superb Combi rijden. Maar mocht de tijd aanbreken om afscheid te nemen, weet dan dat je ooit de juiste keuze hebt gemaakt. De ANWB heeft uitgezocht welke gezinsauto’s het meeste waardevast zijn en de Superb Combi staat met stip bovenaan. De Superb Combi 1.5 TSI had in 2019 een nieuwprijs van bijna 35.000 euro. Als je deze auto nu (oktober 2024) zou inruilen, krijg je er nog 21.200 euro voor terug, berekende de ANWB. Let op: dit is een richtprijs. Dus niet meteen naar de Škoda-dealer rijden en zeggen dat je het niet voor minder doet. Superb Combi heeft hoogste waardebehoud De inruilwaarde is afhankelijk van de leeftijd, de kilometerstand en de staat van de auto. De ANWB is uitgegaan van vijf jaar, 75.000 kilometer en een goede staat. Met een waardebehoud van 62 procent is de Superb Combi de meest waardevaste gezinsauto uit de top 10. Hiermee laat de ruimste stationwagon van Škoda duurdere auto’s zoals de Mercedes C 180 en CLA Shooting Brake achter zich. Ook Škoda Octavia waardevast Behalve de Superb Combi staat ook de Škoda Octavia Combi in de top 10 van meest waardevaste gezinsauto’s. Na vijf jaar en 75.000 kilometer krijg je een richtprijs van 14.700 euro terug, een waardebehoud van 58 procent. Hiermee staat de Octavia Combi op een vijfde plaats, nog vóór de BMW 3-serie. Als uitgangspunt heeft de ANWB gekozen voor de 1.0 TSI met 115 pk. Met zowel de Superb Combi als de Octavia Combi schrijf je dus weinig af. En hierdoor blijven de autokosten binnen de perken. Daarbij heb je een stationwagon met de grootste bagageruimte in zijn klasse. Dat noemen we bij Škoda: Simply Clever! Lees ook: Škoda breidt gamma Octavia Combi uit met extra aantrekkelijke Edition De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  9. Škoda lanceert interactieve game 'Elroq, Paper, Scissors', deelnemers maken kans op 2 jaar rijden in de Elroq Elroq, Paper, Scissors is een week lang beschikbaar, van 22 oktober tot en met 29 oktober Škoda Elroq is tijdelijk live te zien op diverse locaties tijdens de Elroq Roadshow tussen 16 en 31 oktoberŠkoda introduceert de nieuwe elektrische Elroq op een unieke manier: 'Elroq, Paper, Scissors'. Heel Nederland kan meedoen aan deze interactieve game, waarbij deelnemers kans maken op twee jaar rijden in de gloednieuwe Škoda Elroq. De game gaat live op dinsdag 22 oktober en duurt een week. De grote finale vindt plaats op 1 november. Škoda heeft onlangs met de Elroq zijn eerste volledig elektrische SUV binnen het compacte segment gepresenteerd. Het model biedt, afhankelijk van de uitvoering, een actieradius tot wel 579 km** (WLTP). Met een vanafprijs van € 34.990* is de Elroq bovendien de voordeligste elektrische SUV in zijn klasse. Avontuurlijke voorbodeOm het avontuurlijke karakter van de Elroq te benadrukken, grijpt Škoda met het spel ‘Elroq, Paper, Scissors’ terug op het bekende spel steen, papier, schaar, maar dan in een interactieve, digitale vorm. Spelers strijden daarbij afwisselend tegen andere deelnemers en een virtuele tegenstander voor de hoofdprijs: twee jaar rijden in de nieuwe Elroq. Gedurende het spel kunnen deelnemers punten verdienen door slimme handgebaren te maken voor de camera van hun mobiel, tablet of laptop. Verborgen trucs geven extra punten, wat de strijd nog spannender maakt. De winnaar van het spel wordt op 1 november bekendgemaakt tijdens de finale. Elroq RoadshowNaast de game organiseert Škoda ook de Elroq Roadshow, waarbij de auto van 16 tot en met 31 oktober op verschillende locaties in Nederland te bewonderen is. Daarmee krijgen geïnteresseerden de kans om Škoda’s nieuwste model tot in de kleinste details te verkennen. De Škoda Elroq is per direct te configureren en te bestellen bij alle Škoda-dealers. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. *Alle prijzen in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl **Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, accu leeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Op dit moment zijn de definitieve gegevens van de 63 kWh accu en Sportline uitvoering nog niet bekend. Lees hier het volledige artikel
  10. De Škoda Elroq is het eerste model dat volgens de nieuwe designtaal ‘Modern Solid’ is ontworpen. Wat dit inhoudt, zie je in de volgende video. Daarin praat het designteam van Škoda je helemaal bij over de vormgeving van Škoda’s nieuwste elektrische SUV. “Modern Solid is gebaseerd op drie belangrijke kernwaarden”, begint hoofddesigner Oliver Stefani. “Het design is stijlvol, functioneel en authentiek." “De Elroq is de eerste Škoda waarbij de merknaam uitgespeld staat op de neus, net boven de grille”, zegt Karl Neuhold, hoofd exterieurdesign. Eigenlijk kun je het geen grille meer noemen. Hij is gesloten en erachter zitten de sensoren van de rijassistentiesystemen die ervoor zorgen dat jouw autorit zo veilig en comfortabel mogelijk verloopt. De ‘grille’ heeft de futuristische naam ‘Tech-Deck Face’ gekregen. Hij loopt op fraaie wijze door in de motorkap. Karl benadrukt verder de gestroomlijnde bumpers van de Elroq en wijst op het nieuwe design van de koplampen en de dagrijverlichting. Die bestaan uit verschillende LED-modules, waaraan je de nieuwste elektrische SUV van Škoda onmiddellijk herkent. Compact, maar ruim vanbinnen Chan Park is hoofd interieurdesign en vertelt hoe ruim de Škoda Elroq vanbinnen is. “Vooral als je bedenkt dat de Elroq een compacte elektrische SUV is, kleiner dan de Škoda Enyaq. Toch zit je achterin net zo riant. Het interieur heeft een moderne uitstraling. Tegelijkertijd is het heel gebruiksvriendelijk.” Stijlvol en duurzaam Zijn collega Kateřina Vránová heeft zich beziggehouden met de materialen en kleuren van het interieur. “We hebben bepaalde interieurdetails, zoals de deurhendels, een afwerking van gematteerd chroom gegeven. Hierdoor zien ze er net even stijlvoller uit. Verder geeft het meer rust. De toegepaste materialen zijn bovendien duurzamer dan ooit. Een voorbeeld is de toplaag van het dashboard. Het materiaal lijkt sprekend op echt leer, maar is dat niet.” Knallen met kleur Tot slot: de oranjerode veiligheidsgordels die je in de video ziet, zijn echt leverbaar. Ze zijn onderdeel van het Lodge-interieur. Het is een optie van 650 euro (Business Edition), maar dan krijg je ook de speciale comfortstoelen die je in de video ziet. Wil je het design zelf zien, nog voordat de Elroq in de showroom staat? Dat kan! De Elroq maakt in oktober 2024 een tour door Nederland. Bekijk de planning en meld je aan. Lees ook: De Škoda Elroq, compacte elektrische SUV en een geboren bestseller De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. Een nieuw tijdperk voor Škoda in het B-segment: onthulling eerste-generatie Fabia op 14 september 1999 op IAA Autoshow in FrankfurtIndrukwekkend verkoopsucces: 25 jaar en vier modelgeneraties goed voor bijna 5 miljoen Fabia’sSportieve rallyprestaties: van Fabia WRC en Fabia Super 2000 tot huidige Fabia RS Rally2De afgelopen 25 jaar heeft de Škoda Fabia een onmisbare rol gespeeld in de historie van Škoda en in de klasse van de B-segmentauto’s. De eerste generatie debuteerde op 14 september 1999 op de IAA Autoshow in Frankfurt en won al snel de harten van klanten met zijn geavanceerde technologie. De daaropvolgende drie generaties bouwden voort op die basis, met tot nu toe bijna vijf miljoen verkochte exemplaren als resultaat. Tegelijkertijd heeft de Fabia in die periode ook nadrukkelijk zijn stempel gedrukt op de internationale autosport. In 2003 betrad hij het rallytoneel als Škoda Fabia WRC, een erfgoed dat de huidige Fabia RS Rally2 met vele successen voortzet. De onthulling van de Škoda Fabia op dinsdag 14 september 1999 markeerde het begin van een opmerkelijk succesverhaal voor de Tsjechische autofabrikant uit Mladá Boleslav. Zelfs na een kwart eeuw is het oorspronkelijke Fabia-DNA nog steeds terug te vinden in de vierde generatie van het model. Die blijft internationaal onveranderd populair dankzij bewezen sterke punten als de interieurruimte, wendbaarheid en uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Eerste-generatie Škoda Fabia (1999 – 2008)Een kwart eeuw geleden was de Škoda Fabia één van de belangrijkste primeurs op de 58e IAA Autoshow van Frankfurt. Hij debuteerde als vijfdeurs hatchback, als beoogd opvolger van de Škoda Felicia. Minder dan een jaar na de onthulling volgde een stationwagenversie en in 2001 startte de productie van de sedan. Voor het ontwerp van de eerste-generatie Fabia tekende een team van ongeveer twintig designers, onder leiding van Škoda’s toenmalige Hoofd Design, Dirk van Braeckel. Deze eerste-generatie Fabia werd gebouwd op het geavanceerde PQ24 platform voor compacte auto’s en kreeg een breed scala aan aandrijflijnen. In maart 2003 debuteerde de sportieve RS-variant - met een krachtige 96 kW/131 pk sterke 1.9 TDI turbodieselmotor die dynamiek en zuinige prestaties wist te combineren. Tweede-generatie Škoda Fabia (2007 – 2014)In maart 2007 maakte de tweede-generatie Škoda Fabia zijn opwachting op de Autosalon van Genève. Op basis van hetzelfde platform als zijn voorganger werd het nieuwe model iets langer (+22 mm) en hoger (+47 mm). In september 2007 onthulde Škoda de praktische stationwagenversie. De Scout-variant en de RS-versie met een 1.4 TSI tubo-benzinemotor (132 kW/180 pk) voegden zich in 2009 bij de line-up. Met deze generatie Fabia introduceerde Škoda ook de populaire Monte Carlo-versie. Derde-generatie Škoda Fabia (2014 – 2022)Generatie drie van de Škoda Fabia zag het levenslicht op de Autosalon van Parijs, in oktober 2014. In technologisch opzicht was hij gebouwd op het moderne PQ26-platform. Het design kreeg scherpere en dynamischere lijnen, mede geholpen door een verandering in de proporties. De auto was namelijk 90 mm breder en 30 mm lager dan zijn voorganger. Ook werden er aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd in de veiligheids- en comfortfuncties. Zo kon de Škoda Fabia voor het eerst worden uitgerust met Front Assist, adaptive cruise control en vermoeidheidsherkenning. De facelift van 2018 breidde de features van het model verder uit met onder meer full-LED koplampen en dodehoekbewaking. Vierde-generatie Škoda Fabia (2021 – heden)De huidige, vierde generatie van de Škoda Fabia werd in het voorjaar van 2021 gelanceerd als vijfdeurs hatchback, op het MQB A0-platform. De looks zijn het resultaat van een designteam onder leiding van Hoofd Škoda Design Oliver Stefani. Deze vierde-generatie Fabia is meer dan 4,1 meter lang en de bagageruimte groeide tot 380 liter, 50 liter meer dan zijn voorganger. Het model kan worden uitgerust met ultramoderne voorzieningen als Travel Assist 2.0, automatisch parkeren, rijstrookassistent, verkeersbordherkenning, zijassistent voor rijstrookwisselingen en Front Assist met voorspellende bescherming van voetgangers en fietsers. Dominant in de autosportAlle generaties van de Škoda Fabia hebben een forse impact gehad op de internationale rallysport. Nadat Škoda deze vorm van autosport betrad met de eerste-generatie Fabia WRC (2003), verlegde de Tsjechische autofabrikant zijn focus met de tweede generatie naar een meer betaalbare competitiecategorie. In 2009 verscheen de Škoda Fabia Super 2000 op het rallytoneel en behaalde een reeks successen voor zowel het Škoda Motorsport fabrieksteam als voor klantenteams wereldwijd. De echte mijlpaal die de naam van Škoda in de autosport verstevigde, volgde in 2015 met de derde-generatie Fabia, waarmee het merk deelnam in de WRC2-categorie. Raceteams over de hele wereld kochten meer dan 470 Rally2- en Rally2 evo-Fabia’s, waarmee ze tot nu toe de bestverkochte en meest succesvolle rallyspecials zijn. De huidige vierde-generatie Fabia fungeert als basis voor de Škoda Fabia RS Rally2, die het succesverhaal voortzet met overwinningen in nationale en internationale kampioenschappen. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  12. Met een videoserie neemt Škoda je mee in het productieproces van de nieuwe Škoda Kodiaq. Een van de laatste stappen is het monteren van de portieren. Daar is een heel goede reden voor. Kijk je mee? Vanaf het moment dat de productielijn begint te lopen, zijn de fabrieksmedewerkers voortdurend bezig om iets in de Kodiaq te monteren. Dashboard, stoelen, stuur, noem het maar op. Vandaar dat de montage van de portieren tot het laatst bewaard wordt. Anders blijf je de deuren openen en sluiten. Simply not clever. ‘Ik til me geen breuk’De portieren worden in zijn geheel gemonteerd. Dat wil zeggen: inclusief het glas, de binnenbekleding en bedrading voor de elektrisch bedienbare ruiten. En alhoewel het portier van de Kodiaq zwaarder is dan van bijvoorbeeld een oude Škoda Favorit, hoeven de fabrieksmedewerkers zich geen breuk te tillen. Een robotarm assisteert ze hierbij. Eerst worden de portieren achter gemonteerd. De sterke robotarm werkt heel precies en zorgt er ook voor dat alle bedrading keurig op elkaar aansluit zodat de elektrisch bedienbare ruiten en buitenspiegels naar behoren werken. Lees ook: Video, ontdek de Škoda Kodiaq in 60 seconden De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  13. Autoreview heeft voor het eerst kennis gemaakt met de nieuwe Škoda Elroq en de eerste indruk is goed! Het testpanel is vooral onder de indruk van de ruimte en de Simply Clever functies in de nieuwe Elroq: ''De elektrische Elroq is niet ruim, maar reusachtig. De auto zit dan ook slim in elkaar; de wielbasis is gelijk aan die van de grotere Skoda Enyaq. Je hebt dus evenveel ruimte, ook achterin. Het leukst bij Skoda is speuren naar handigheidjes die andere merken over het hoofd zien. De slimste: een net onder de hoedenplank waarin je de laadkabel kwijt kunt. Neemt weinig ruimte in en je kunt gewoon de kabel erin proppen zonder eerst een origami-cursus te hoeven volgen. De hoedenplank zelf is verstelbaar.‘’ Lees de hele test op de website van Autoreview. Lees hier het volledige artikel
  14. Škoda's eerste compacte elektrische SUV in oktober twee weken lang door heel Nederland te zienMobiele showroom biedt geïnteresseerden unieke kans om de Elroq van binnen en buiten te bekijkenVanaf 2025 ook bij alle Škoda-dealers in de showroom te zien. Nu al te bestellen vanaf € 34.990Met zijn Modern Solid design, Simply Clever-features en scherpe instapprijs mag de Škoda Elroq zeker worden gezien. De eerste compacte elektrische SUV van het merk heeft alles in zich om een echte bestseller te worden. Daarom reist hij door heel Nederland met een mobiele showroom, zodat iedereen de Elroq van dichtbij kan ervaren. Tijdens de Elroq Roadshow, die op woensdag 16 oktober van start gaat, krijgen geïnteresseerden de kans om het nieuwe model tot in de kleinste details te verkennen, op verschillende locaties. De Elroq is Škoda’s eerste volledig elektrische SUV in het compacte segment en nu al een aantrekkelijk alternatief. Afhankelijk van de gekozen uitvoering beschikt de Elroq over een actieradius tot 579 km** (WLTP). Met een scherpe vanafprijs van € 34.990* is het bovendien de voordeligste elektrische SUV in zijn klasse. Features als een achteruitrijcamera, Crew Protect Assist en een 13 inch infotainmentscherm zijn standaard op de Elroq aanwezig. Het model is nu al in drie versies en uitvoeringen te bestellen – de eerste exemplaren worden naar verwachting begin 2025 afgeleverd. Elroq on tourVan woensdag 16 oktober tot en met donderdag 31 oktober krijgen geïnteresseerden de unieke kans om Škoda’s nieuwste model van dichtbij te bewonderen tijdens de Elroq Roadshow. Dit model komt exclusief naar Nederland en wordt in een mobiele showroom door het hele land gepresenteerd. Kopers van een Elroq komen bovendien in aanmerking voor de SEPP-subsidie van de Rijksoverheid, ter hoogte van € 2.950, wat het nog aantrekkelijker maakt om de Elroq als een van de eersten te gaan bekijken. Op woensdag 16 oktober start de landelijke tour in Duiven, om twee weken later te eindigen in Breukelen. De complete route van de Elroq Roadshow en de mogelijkheid om aan te melden, is hier te vinden. Nu te bestellenDe Škoda Elroq is per direct te configureren en te bestellen bij alle Škoda-dealers, met een vanafprijs van € 34.990*, inclusief 5 jaar onderhoud***. De volledige prijslijst is hier te vinden. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. *Alle prijzen in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl **Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, accu leeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Op dit moment zijn de definitieve gegevens van de 63 kWh accu en Sportline uitvoering nog niet bekend. ***De kosteloze service-verrichtingen zijn uitsluitend van toepassing op volledig elektrische voertuigen die nieuw door Pon’s Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd. Elektrische voertuigen die niet door Pon's Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd of waarvoor een refund is aangevraagd door de eerste eigenaar zijn uitgesloten van de kosteloze service verrichtingen. Lees hier het volledige artikel
  15. Steeds meer mensen kiezen bij hun nieuwe auto voor gelaagd glas in de voorste zijruiten. De belangrijkste reden hiervoor is dat het de auto stiller maakt voor de inzittenden. Dit komt doordat de ruit is opgebouwd uit een aantal lagen. Dit gelaagde of akoestische glas heeft echter ook nadelen: het is niet breekbaar met een veiligheidshamer. Waarom gelaagd glasGelaagd glas - soms ook wel akoestisch glas genoemd - werd voor het eerst gebruikt bij auto’s uit het luxesegment. Het is er tegenwoordig ook voor steeds meer Škoda-modellen: als optie, in een pakket of binnen een bepaald uitrustingsniveau. Klanten kiezen meestal voor gelaagd glas vanwege de geluidsisolatie. Rijgeluiden worden beter buiten het interieur gehouden en het is dus stiller in de auto. Vooral bij elektrische auto’s is dat fijn, omdat er geen motorgeluid is en je windgeruis beter hoort. Gelaagd glas heeft ook een hittewerende functie. Bovendien biedt gelaagd glas betere bescherming tegen inbraak. Je kunt gelaagde ruiten namelijk niet inslaan, dankzij een kunststof folie tussen de glaslagen. Op gebied van veiligheid biedt gelaagd glas het voordeel dat het bij een zijwaartse aanrijding de veiligheid vergroot, vooral in combinatie met airbags. Het vermindert de kans op snijwonden door glassplinters en verkleint het risico dat inzittenden bij een botsing uit het voertuig worden geslingerd. Veiligheidshamer werkt niet bij gelaagd glasElke nieuwe Škoda wordt standaard geleverd met twee veiligheidshamers. Deze worden aan de binnenkant van de voorportieren bevestigd, in of op het deurvak. Op verzoek van de klant kunnen de hamers ook op een andere plek in de auto worden gemonteerd. ‘Normaal’ (gehard) glas kan je met één slag van de veiligheidshamer breken. Bij gelaagd glas lukt dat niet, omdat de ruit uit meerdere lagen glas bestaat met daartussen een kunststof folie. GordelsnijderOverigens hebben die bijgeleverde veiligheidshamers nog andere handige en veilige functies. Zo zijn ze voorzien van een mesje waarmee je, in geval van nood, je vergrendelde veiligheidsgordels kunt doorsnijden. Daarnaast kun je de hamer gebruiken om anderen te helpen. Je kunt er namelijk niet-gelaagde autoruiten ook van buitenaf mee inslaan, om in geval van nood assistentie te verlenen aan andere weggebruikers. Heeft mijn auto wel of geen gelaagd glas? Het is dus goed om te weten van welk soort glas jouw auto is voorzien. Vooruit: de voorruit van een Škoda is altijd van gelaagd glas, dat je niet kunt breken met een veiligheidshamer. Dit vanwege de veiligheid bij een frontale aanrijding. Een ander voordeel: als de ruit wordt geraakt door een opspattend steentje, zal de ruit niet versplinteren, maar ontstaat er een sterretje of hoogstens een barst. Zijruiten: Je kunt op twee manieren checken of jouw Škoda gelaagde zijruiten heeft. Ten eerste door goed te kijken. Laat daarvoor de portierruit een stukje zakken. Als de ruit uit meerdere lagen bestaat die op elkaar lijken te zijn geplakt, dan gaat het om gelaagd, akoestisch glas. Je kunt het ook voelen: gelaagd glas heeft vaak een platte bovenkant, met een duidelijk voelbare scheiding tussen twee lagen. Als de bovenrand van de zijruit daarentegen een bolle vorm heeft zonder zichtbare of voelbare naad in het midden, dan is het glas niet gelaagd. Bij auto’s met gelaagde voorste zijruiten, zijn de achterste zijruiten soms wel en soms niet van gelaagd glas. Dus die moet je ook controleren. Achterruit. De achterruit is altijd van normaal gehard glas. De achterruit is dus altijd te breken met de aanwezige veiligheidshamer. Je kunt ook het keurmerk in het glas checken. Het keurmerk is meestal in de onderhoeken van de ruit te vinden. Als er een 'XI' (voor gelaagd) en onderaan een 'A' (voor akoestisch) in het keurmerk staat, is het glas in je Škoda akoestisch en dus gelaagd. Check daarom eens de zijruiten van je Škoda. Zo weet je zeker wat voor glas je hebt, en ben je goed voorbereid op onverwachte situaties. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe