-
Aantal items
884 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
28
Ons Skoda Nieuwsmeisje won de laatste dag op 14 december
Ons Skoda Nieuwsmeisje had de meest gelikete inhoud!
Profiel Informatie
-
M/V
Vrouw
-
Woonplaats
Het wereld wijde web
-
Beroep
Nieuwsmeisje
Contact Methodes
-
Website URL
www.skodaforum.eu
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
Ons Skoda Nieuwsmeisje's prestaties
Newbie (1/14)
82
Reputatie
-
AutoWeek reed met de nieuwe Škoda Elroq. Het comfort en de ruimte van het interieur scoren goed bij redacteur Cornelis. Evenals de Simply Clever-functies zoals het opbergnet voor de laadkabel onder de (verstelbare) hoedenplank en de opberghulpjes. Lees de hele test op de website van AutoWeek of bekijk de video hieronder: Lees hier het volledige artikel
-
Autovisie testte de nieuwe Škoda Elroq. Veel ruimte en veel comfort zijn de genoemde pluspunten. "De Elroq is in alle opzichten een typische Skoda. Niet heel spannend, wel goed doordacht, ruim en gunstig geprijsd. Daarmee een sterke speler in zijn segment." Lees de hele test op de website van Autovisie of bekijk de video hieronder: Lees hier het volledige artikel
-
Autoblog stelt in hun nieuwste rijtest de nieuwe Škoda Elroq voor. “De Skoda Elroq lijkt alles in huis te hebben om een hit te worden: een scherpe prijs en een actieradius om ‘u’ tegen te zeggen. Een paar knoppen, dashboardkleuren die ze kennen en een lekker groot scherm. Het werkt prima, voelt degelijk, en laat je zonder gedoe je navigatie instellen.” Aldus redacteur Wouter van Autoblog. Lees de hele review op de website van Autoblog of bekijk de video hieronder: Lees hier het volledige artikel
-
TopGear review Škoda Elroq: 'Uitstekend interieur'
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
TopGear testte de nieuwe Škoda Elroq. Redacteur Ruben is onder de indruk van het comfort, de ruimte en de Simply Clever-functies. Vooral het interieur met de fysieke knoppen en het goed werkende infotainmentsysteem worden gewaardeerd. “Vormgeving, ruimteaanbod, keuze in techniek: het is bij de Elroq allemaal voor elkaar en begint in een interessante prijsklasse.” Aldus TopGear. Lees de hele review op de website van TopGear. Lees hier het volledige artikel -
EV Update.nl nam recent plaats achter het stuur van de nieuwe Škoda Elroq. “Je krijgt niet alleen veel binnenruimte en een ruime bagageruimte tegen een scherpe prijs, maar ook veel praktische zaken. De keuze is niet zo reuze als bij brandstofauto’s, maar (veel) meer dan dat je bij veel andere aanbieders kunt krijgen. Rijden doet de Elroq goed en naar verwachting.” Aldus EV Update.nl Lees de hele test op de website van EV Update.nl of bekijk de video hieronder: Lees hier het volledige artikel
-
AutoRAI over de nieuwe Škoda Elroq: 'Weer een hit te pakken'
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
AutoRAI reed met de nieuwe Škoda Elroq. Conclusie: “De Škoda Elroq vult het gat onder de Enyaq goed op. Hij combineert bewezen techniek met veel binnenruimte en een scherpe prijs. Net als de Enyaq heeft de Elroq alles in huis om een vaste waarde te worden op de Nederlandse wegen.” Lees de hele review op de website van AutoRAI of bekijk de video hieronder: Lees hier het volledige artikel -
AutoReview test de nieuwe Škoda Elroq: 'Maakt indruk'
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
AutoReview reisde naar Mallorca om de nieuwe Škoda Elroq aan een uitgebreide test te onderwerpen. “De Skoda Elroq maakt indruk met zijn combinatie van ruimte, comfort en prestaties. Het is geen sportwagen, maar hij rijdt dynamisch genoeg om plezier te bieden, zelfs op uitdagende bergwegen. Voor dagelijks gebruik is hij stil, comfortabel en praktisch.” Lees de hele test op de website van AutoReview. Lees hier het volledige artikel -
FemmeFrontaal reisde af naar Mallorca om kennis te maken met de nieuwe Škoda Elroq. “Voor dit geld krijg je een praktische en stijlvolle elektrische auto die verrassend veelzijdig is. De compacte Elroq biedt een frisse, wendbare en sportieve rijervaring. Een ideale keuze voor wie op zoek is naar een elektrische auto die niet alleen praktisch, maar ook stijlvol en dynamisch is.” Lees de hele review op de website van FemmeFrontaal. Lees hier het volledige artikel
-
Autozine over de nieuwe Škoda Elroq: 'Prima rijeigenschappen'
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
Autozine ging op pad met de nieuwe Škoda Elroq en vroeg zich af: zal Skoda het succes met elektrische auto's weten te vergroten met de Elroq? “Ja zeker! Een geslaagd compromis tussen dynamiek en comfort. Een enorme binnenruimte, een geavanceerd onderstel en een grote actieradius. Echter, de Elroq biedt meer dan dat! De Elroq bedient zich als eerste van een nieuwe huisstijl, voor een moderne uitstraling en een gunstige stroomlijn (minder rijgeluiden, lager verbruik). De uitrusting is moderner en de ergonomie nog doordachter.” Aldus Autozine. Lees de hele review op de website van Autozine. Lees hier het volledige artikel -
Peter van Autogevoel maakte kennis met de nieuwe Škoda Elroq: “De hele auto ziet er strak uit, goed gelukt. Ik ben ervan overtuigd, dit model gaat een enorm succes worden. Een ontzettend sterk pakket, dat er niet alleen fantastisch uitziet aan de buitenkant, maar ook alle functionaliteiten aan de binnenkant heeft die je kunt bedenken en alle praktische zaken zoals je die van Škoda gewend bent. Alles klopt, alles is logisch, alles is handig. Wat mij betreft een geslaagde auto.” Bekijk de hele review in de video hieronder: Lees hier het volledige artikel
-
Eerste schetsen van Škoda’s elektrische bestseller onthullen Modern Solid design met Tech-Deck FaceVerbeterde aerodynamica en groter rijbereik voor de nieuwe Enyaq en Enyaq CoupéŠkoda heeft exterieurschetsen vrijgegeven van de nieuwe Enyaq en Enyaq Coupé. Die schijnen licht op de grote designupdate van de volledig elektrische bestseller. De eerste schetsen benadrukken de belangrijkste elementen van de Modern Solid designtaal, waaronder een vernieuwde voorkant met een verlicht Tech-Deck Face, Škoda belettering en LED Matrix beam koplampen geïntegreerd in een nieuw ontworpen voorbumper. Andere designhoogtepunten zijn de Unique Dark Chrome-accenten en de Enyaq-exclusieve kleur Olibo Green. Als een van Europa's best verkopende BEV's in 2024, voerde de Škoda Enyaq familie in oktober de verkooptabellen aan. Met de nieuwe Enyaq wil Škoda voortbouwen op dat succes. Tech-Deck FaceHet hart van Škoda's Modern Solid designtaal is de verlichte Tech-Deck Face, die de traditionele Škoda grille vervangt. Het gesplitste koplampontwerp verfijnt het karakter van de auto verder, waarbij het slankere bovendeel van de lampen naadloos overloopt in de voorschermen, geaccentueerd door een stoer bumperontwerp. Unique Dark Chrome accenten zijn te vinden op de Škoda belettering op de motorkap en op de onderste bumpers en zijskirts. Deze details worden geaccentueerd door de exclusieve kleur Olibo Green. Aerodynamischer dan ooitZowel de Enyaq als de Enyaq Coupé profiteren van een verbeterde aerodynamica, mede dankzij de vernieuwde voorkant die de Modern Solid designtaal overneemt. Deze updates verfijnen niet alleen de esthetiek van de voertuigen, maar optimaliseren ook de luchtstroom, wat bijdraagt aan een grotere actieradius voor beide modellen. De Enyaq Coupé onderscheidt zich als het meest aerodynamische model in Škoda's huidige line-up, met zijn licht aflopende daklijn die naadloos overvloeit van de B-stijl naar achteren. In aanloop naar de onthulling van de nieuwe Enyaq en Enyaq Coupé zal Škoda meer beeld en informatie vrijgeven. Naar verwachting worden de nieuwe Enyaq-modellen begin januari 2025 gepresenteerd. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
-
Op winterbanden naar Duitsland?; dit is er nieuw
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
De Škoda-modellen zijn vanwege hun ruimte bij uitstek geschikt als vakantieauto. Ook voor een wintersportreis naar de Alpen. Dat in Duitsland winterbanden bij winterse omstandigheden verplicht zijn, is wel bekend. Maar sinds oktober 2024 moet je ook met iets nieuws rekening houden. Vanaf oktober 2024 gelden winter- en allseason-banden zónder sneeuwvlokjessymbool niet meer als geschikte winterband voor Duitsland. Je mag er dan ook niet meer mee door een Duits winterlandschap rijden. Doe je dit wel, dan riskeer je een boete. Oudere allseason-banden droegen nog weleens de afkorting M+S (mud & snow), maar die voldoen niet meer aan de huidige Duitse eisen aan winterbanden. Wienerschnitzel ‘mit pommes’ Die boete is niet schrikbarend hoog, maar hoog genoeg om hiervan in Oostenrijk op de piste een wienerschnitzel ‘mit pommes’ te bestellen. Of in Zwitserland een heerlijke raclette. De boete bedraagt minimaal 60 euro als je onder winterse omstandigheden met verkeerde banden rijdt. Als je andere weggebruikers als gevolg van ongeschikte banden hindert of in gevaar brengt, kan dit oplopen tot 80 euro. Toch zonde. Bovendien zet je je veiligheid en die van anderen op het spel. Dit zijn ‘winterse omstandigheden’ Onder winterse omstandigheden verstaat de Duitse wet: gladheid door sneeuw of ijs. Deze regel geldt voor alle personenauto’s en is dus afhankelijk van de weersituatie; een situative Winterreifenplicht. Motorfietsen zijn uitgesloten, evenals caravans. Sneeuwvlok en 3 bergtoppen Als je dus met een Škoda Kodiaq (aanhangergewicht: 1800 kg) en een caravan naar de sneeuw gaat, moet de Kodiaq wel winterbanden hebben, maar voor de caravan zijn ze niet verplicht. Let dus op de aanwezigheid van het sneeuwvlokje, ook wel het three peak mountain-symbool genoemd, omdat er ook drie bergtoppen staan afgebeeld. Lees ook: Hoe kun je het beste winterbanden opslaan? De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel -
Deze mensen aaien jouw nieuwe Škoda niet zomaar
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
Met een serie korte video’s geeft Škoda je een boeiende inkijk in de manier waarop de nieuwe Kodiaq gebouwd wordt. In de laatste video is het grote moment aangebroken dat de Škoda Kodiaq voor het eerst de buitenlucht ziet. Wie zijn of haar nieuwe Škoda afgeleverd krijgt, kent het gevoel vast. Het besef dat je als eerste achter het stuur kruipt van je gloednieuwe auto is onbeschrijflijk. De werkelijkheid is echter anders. Er heeft al iemand op de bestuurdersstoel gezeten… Voor de eeuwigheid gebouwd Zodra de auto klaar is, maakt een fabrieksmedewerker van Škoda een testrondje. Om er zeker van te zijn dat je de kwaliteit krijgt die je van Škoda verwacht. In de onderstaande video zie je hoe dit ‘blokje om’ eruitziet. Niet alleen over asfalt dat zo glad is als een biljartlaken, maar ook over dwarsliggende balken, kinderkopjes en gravel. Om er maar zeker van te zijn dat de auto voor de eeuwigheid gebouwd is en er geen kraakje of rammeltje te horen is. Speciale ‘lichtstraat’ Voordat het zover is, aaien fabrieksmedewerkers met witte handschoentjes over de carrosserie. Dat doen ze om imperfecties in de lak te ontdekken. Ze geven ook hun ogen goed de kost. Dit alles wordt gedaan in een speciale ‘lichtstraat’ die geen detail van de auto onbelicht laat. De portieren gaan open en dicht en voordat de auto de testbaan oprijdt, laat Škoda het zelfs regenen om ook de ruitenwissers te testen. Na het testronde is de Škoda Kodiaq helemaal klaar om ergens op de wereld verkocht te worden. Wie weet aan jou. De extra compleet uitgeruste Edition is leverbaar vanaf 44.990 euro in de kleur ‘Energy Blue’. De metallic bronzen kleur van de auto in de video tilt dit bedrag naar 45.880 euro. Lees ook: Met dit apparaatje komt de Kodiaq tot leven De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel -
Hoe computers in 55 jaar het ontwerp van Škoda’s bepaald hebben
Ons Skoda Nieuwsmeisje plaatste een topic in Autonieuws
In de herfst van 1969 werden bij de Škoda-fabriek in Mladá Boleslav enorme dozen bezorgd. Hiermee begon de IT-afdeling van Škoda vorm te krijgen. Want in die dozen zaten de eerste computers. Wat is er sindsdien gebeurd? De IT-afdeling van Škoda telt inmiddels meer dan 700 medewerkers. Die beheren 1.500 applicaties op ongeveer 20.000 pc’s en werkstations die dagelijks gebruikt worden door meer dan 30.000 medewerkers. Een wereld van verschil met de foto hieronder uit 1970 waarop een medewerkster de enige computer bediende die Škoda toen had, een IBM 360. Jaroslav Červinka werkt sinds 1993 op de IT-afdeling van Škoda en geeft antwoord op 5 vragen over welke invloed computers hebben op de werkvloer. 1. Wat is het eerste Škoda-model dat met computers ontworpen is? “Lastig te zeggen. Toen ik bij Škoda kwam, stond de Škoda Felicia in de startblokken. Die werd in 1994 onthuld. Dit model had veel gemeen met zijn voorganger, de Škoda Favorit, en die is voor een deel met computers ontworpen. Na de Felicia volgde de eerste generatie Octavia. Als ik een model moet aanwijzen, is dat de eerste Škoda die voor een groot deel ontworpen is met behulp van computers.” 2. Werden computers alleen voor het ontwerp gebruikt? “Nee, zeker niet. Ze werden ook ingezet voor analyses van materialen, maar bijvoorbeeld ook om de gevolgen van een botsing in beeld te brengen. En welke invloed trillingen en geluiden hebben op de inzittenden. Al was de software nog heel beperkt in vergelijking met wat er nu allemaal mogelijk is.” 3. Hoe zag de eerste computer bij Škoda eruit? “Het was een heel basic model, totaal niet te vergelijken met het hightechspul van nu. Het was de IBM 360 die al in 1964 op de markt was gekomen. Toen die bij ons arriveerde, was-ie eigenlijk al gedateerd. Maar dat is waarschijnlijk de reden dat een Amerikaans bedrijf als IBM er geen moeite mee had dat de computer achter het IJzeren Gordijn aan het werk werd gezet, haha.” 4. Al die losse computers, dat moet best even wennen zijn geweest … “Dat kun je wel zeggen. Toen het in 2001 de spuigaten uitliep, kwamen collega’s van de technische ontwikkeling naar ons toe om te vertellen dat er een nieuw geïntegreerd systeem zou komen met twaalf tot twintig processors. Een hele stap voorwaarts.” “Het volgende belangrijke moment was in 2004, toen de ontwerpafdeling aangaf nieuwe krachtiger computers te willen. Dat werd een systeem met meer dan honderd processors en een enorm geheugen. Rond die tijd werden computers steeds meer gebruikt om de aerodynamica van een auto te bepalen, iets wat eind jaren 90 in gang is gezet.” “In 2007 besloot Škoda daarom over te gaan op een clustersysteem. Een cluster bestaat uit veel servers met veel snellere processors en nog meer geheugen, verbonden via een netwerk. Dit markeerde het begin van een tijdperk waarin de vraag naar de rekencapaciteit van computers elk jaar groeide.” 5. Welke invloed had dit op het ontwerp van Škoda-modellen? “Door de toegenomen rekencapaciteit konden we veel nauwkeuriger werken. Bijvoorbeeld de luchtweerstandscoëfficiënt. Die kon nu met een minimale afwijking worden berekend. Belangrijk, want de Cw-waarde is van invloed op het verbruik en de uitstoot. Lees ook: Cw-waarde, wat is het en hoe wordt deze berekend? De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel -
Sportief design met hoogglans zwarte accenten en antracietkleurige 18 inch velgenRijke standaarduitrusting met LED Matrix-koplampen, progressieve besturing en Virtual PedalPlug-in hybride aandrijflijn (150 kW) met tot 125 km (WLTP) elektrische actieradiusŠkoda introduceerde onlangs de nieuwe Superb Sportline Business, die een perfecte balans biedt tussen sportiviteit en elegantie. Vanaf nu is de Superb Combi ook als Sportline Business te bestellen. De ruimste stationwagen van Škoda biedt een uitgebreide standaarduitrusting, hoogglans zwarte designaccenten en een aantrekkelijke prijs vanaf € 49.990*. Sportief design en complete uitrustingDe Superb Combi Sportline Business heeft een sportief exterieurdesign met hoogglans zwarte details, waaronder de grille, spiegelkappen, bumpers en dakrails. De standaard 18 inch antraciet-kleurige Vela aero-velgen versterken de dynamische uitstraling. De Superb Combi biedt als Sportline Business een rijke standaarduitrusting met onder meer LED Matrix-koplampen, progressieve besturing en een met 15 mm verlaagd sportonderstel. Praktische luxe komt in de vorm van een elektrische achterklep met Virtual Pedal en gelaagd privacyglas voor extra stilte in het interieur en bescherming tegen de zon. Verder zijn er twee luxe Design Selections beschikbaar, beide voorzien van verwarmde sportstoelen en een interieur met sportieve accenten zoals zwarte hemelbekleding en roestvrijstalen pedalen. Plug-in hybride prestatiesDe krachtbron van de Superb Combi Sportline Business is Škoda’s geavanceerde 1.5 TSI iV plug-in hybride aandrijflijn, goed voor een systeemvermogen van 150 kW (204 pk) en een elektrische actieradius tot maximaal 125 kilometer** (WLTP). Hiermee is de Combi niet alleen krachtig en efficiënt, maar ook een ideale keuze voor zakelijk en privégebruik. De Superb Combi Sportline Business is per direct te bestellen bij de Škoda-dealers en arriveert vanaf maart 2025 in de showroom. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. *Alle prijzen in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld, inclusief BTW, BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl **Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, accu leeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Lees hier het volledige artikel