Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 12/20/14 in Berichten

  1. Dwars door het Autovisie-archief: Moderne klassieker door Mitchel van Essen | redactie Autovisie De door Pininfarina's meesterhand gestileerde cabriolet is sinds zijn introductie in 1966 tal van keren gewijzigd. In 1990 reden we met de laatste versie van de legendarische Spider, waarbij Alfa Romeo terruggreep op de oervorm. Klik hieronder om te downloaden: PDF Autovisie testverslag Alfa Spider 2.0 - 1990.pdf.pdf Onze testredacteur destijds: ''De Alfa Spider in zijn laatste gedaante: de gave vorm is terug te vinden in het nieuwe ontwerp. Dat de plaatsing van het kentekenbord in Nederland de voorkant echter ontsiert, is bijzonder jammer. Hoe dan ook, de Spider is hersteld in zijn oude pracht en praal.'' Heel modern vonden we de 'vernieuwde' Spider alleen niet. Het was destijds natuurlijk al een auto die een kwart eeuw rondreed. Maar begin jaren negentig wel de laatste Alfa Romeo die nog rondreed met achterwielaandrijving. Verbeteringen "Een belangrijke verbetering is de stuurbekrachtiging die standaard wordt geleverd op de nieuwe Spider", schreven we. "Ook heeft het model een zelfblokkerend differentieel.'' Deze 2,0 liter beschikte destijds over 120 pk bij 5.800 toeren, terwijl het maximum koppel 157 Nm bij 4.200 toeren bedroeg. Een sprint van 0 naar 100 km/h ging volgens de fabriek in 9,4 seconden. De auto kon een topsnelheid van 190 km/h halen. Flaneren Deze prestaties waren ruim voldoende voor de Spider, want over zijn doel waren we duidelijk: "Dat is flaneren, lekker toeren in een leuke omgeving, de detailkaarten uit de kast halen, een aantrekkelijke route zoeken en genieten met de wind door de haren.'' Het rijgedrag viel alleen wat tegen en was toen al niet meer bijtijds. ''Zelfs op geringe oneffenheden vertoont de Spider een springerig karakter, maar dat heeft voor velen ook weer z'n charme. Wat overigens niet wil zeggen dat je er gemakkelijk mee in de fout gaat: de wagen waarschuwt tijdig.'' Schakelen ging gelukkig wel soepel. Opties Voor een bedrag van 54.390 gulden (omgerekend en niet gecorrigeerd voor inflatie nu 24.681 euro) kreeg je een rijk uitgeruste Alfa mee van de dealer. Zo waren elektrisch bedienbare buitenspiegels, elektrische antenne, lichtmetalen wielen, getint glas en stuurbekrachtiging standaard. We sloten ons testverslag af met de volgende woorden, die nog steeds van toepassing zijn: ''De Alfa Spider 2.0: een moderne klassieker.'' KLIK HIER OM HET ORIGINELE TESTVERSLAG UIT 19 TE BEKIJKEN. http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitgelicht/duik-in-ons-testarchief/23473989/__Dwars_door_het_Autovisie-archief__Moderne_klassieker__.html http://www.telegraaf.nl/autovisie/article23474012.ece/BINARY/Autovisie+testverslag+Alfa+Spider+2.0+-+1990.pdf
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe