Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/24/14 in Berichten

  1. Beste mensen, Laatst was mijn Fabia Greenline weer aan de beurt. De luchtaanjager deed het nog slechts en alleen in stand vier. Hoe irritant is dat! Normaal gesproken startte ik de auto, drukte ik de airco aan en ging ik de ruiten met een trekker drogen. Als ik dan in de auto terug kwam, was het kleine beetje vocht van mijn voorruit weg. Maar niet dit keer. Ik kwam de auto in en de ruit zag geheel wit van het vocht. Ik dacht dus even dat ik de airco bij de vorige rit niet vroeg genoeg uitgedaan had, maar kon me heel goed herinneren dat ik deze in de file naar huis al uitgezet had. Ik drukte dus weer op het airco knopje en..... NIX! Geen geel lampje! Meteen dacht ik aan een weigerende of lekke airco en draaide de knop van de aanjager naar maximaal, om het reeds aanwezige vocht toch maar af te kunnen voeren. Et VOILA! Daar begon het gele lampje parmantig te schijnen. "Dus u wenst een droge voorruit? Ik ga er meteen mee aan de slag!" En het vocht was weg. En ik maar denken..... "Vreemd! Ik heb hem net toch ook al aangezet?" Toen het vocht verdwenen was de mijn verbazing was ovegegaan in acceptatie van een vreemd voorval, draaide ik de blower van stand 4 terug naar stand 3 en..... RUST!.... STILTE! (Maar dit was de bedoeling niet! Hallo? je mag wel door blijven draaien.... heb ik het misschien net tussen een stand ingezet? *test* Nee..... het geluid en de werking van de aanjager waren tot het minimum weggevallen. Vol verwondering ben ik alsnog aan mijn rit begonnen. Eenmaal op de locatie aangekomen heb ik het internet erbij gegrepen om een antwoord op mijn grote vraagteken te vinden. Het bleek een kapotte voorschakelweerstand te zijn. Ik vroeg me af, waar dat onderdeel zich bevond en ben op onderzoek uitgegaan. Na hier en daar gelezen te hebben, blijkt dit component (6Q0959263A) zich voor de passagiersstoel in het dashboard te bevinden. Ik dacht dit zelf te kunnen, maar.... voor alle zekerheid heb ik toch even een locale dealer gevraagd wat deze reparatie me zou kosten. Het zou me slechts € 58,69 kosten. "Oh! Dan kom ik de auto wel even brengen!" :was mijn spontane reactie. "Wenst u vervangend vervoer?" was de tegenvraag. Ik vertelde hem dat me dit niet nodig leek. "Het is toch slechts even die weerstand vervangen?" Nou.... daar moest ik niet te ligt over denken, het gehele dashboard zou van de plaats moeten. Radio uitbouwen, alle panelen aan de voorzijde los, dan de kachelmotor uitbouwen en dan kon men de aanjager weerstand vervangen. (Minimaal 2 uur werk.) Hij bleek slechts de prijs voor het onderdeel genoemd te hebben. Dat viel me dus flink tegen. "Ja, als u een Fabia I gehad had, konden we er veel makkelijker bij." Ik heb het er dus even bij gelaten en ben verder gaan speuren. Ik bleef echter hangen op het onderste dashboardvakje. Ik was in de veronderstelling dat ik daar zijn moest. Maar dit bleek onjuist te zijn. Eigenlijk moet je onder de passagiers airbag zijn. Voor het vananderen van deze aanjager weerstand heb ik een walktrough gemaakt. Deze kachelweerstanden schijnen het met enige regelmaat te begeven. (Dat snap ik eigenlijk ook wel, want als je naar de constuctie van dit onderdeel kijkt, dan begin je je toch af te vragen of dat logo met die 4 cirkels er wel op mag staan. De weerstand keramische houder met 2 weerstanden een thermische zekering (240'C) en een kleine draadspoel. Over die draadspoel zit een groen goedje die de draad tegen oxidatie zou moeten beschermen. Waarschijnlijk heeft de fabrikant sterk op deze playdoo willen bezuinigen. Mijn draadspoel was door oxidatie om het leven geraakt. (dun geworden en gebroken) Ik kan het huidige onderdeel nog toepassen door een nieuwe spoel te draaien, maar vond het in dit geval beter om een nieuw onderdeel te plaatsen. Van de werkwijze heb ik een HOW-TO gemaakt. Deze zal ik als bijlage toevoegen. Als toevoeging wil ik jullie verklappen dat de airbag er een beetje in een S-bocht weer in moet. Eerst rechts-voor, dan links-achter. En dan stapje voor stapje naar beneden kloppen. Kachel weerstand vervangensmallpdf.com.pdf
    4 punten
  2. Beste mensen, Hierbij een HOW-TO ofwel WALKTROUGH om een kachelweerstand te vervangen. SuX-7 MacManiac78Kachel weerstand vervangensmallpdf.com.pdf
    3 punten
  3. Ehh, ik weet niet wat de situatie in België is, maar hier in NL kon je gewoon je eigen treinkaartje online printen voor éénmalig gebruik. Dat is uiteraard ook niet helemaal anoniem. Maar dan nog, je kunt dan voor een ander een kaartje betalen en afdrukken. HET probleem is het koppelen van individuele traceerbare persoonsgegevens aan je specifieke reisgedrag. Met daarbij de 'dwang' om altijd het betaal (te veel) en volgsysteem van de openbaar (!) vervoerder te moeten gebruiken. Dat is een regelrechte schending van artikel 12 v.d. mensenrechten. Het is voor een goede en efficiënte bedrijfsvoering namelijk helemaal niet van belang dat Piet Jansen op tijdstip xyz traject abc aflegt, vast te leggen. De koppeling aan een te specificeren persoon is totaal overbodig.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe