Ze is bijna jarig!
Nog grofweg 1 maandje te gaan en dan is ze jarig. Ze ja, want Fabia is een romeins-italiaanse meisjesnaam en betekend 'Boon'.
Inmiddels rond de 25.000 op de teller, iets minder dat verwacht aangezien hij een aantal weken stil heeft gestaan door diverse omstandigheden (kom ik zo op terug) en aangezien ik niet met de auto op vakantie ben geweest. Ik gok dat er dan zo'n 6 tot 8000 bij had gestaan op 18 februari.
In vogelvlucht
Na nog geen maand een schroef linksvoor (netjes gemeld door de boordcomputer), achterbumper al na een maand vervangen door foutje bij de montage, navigatie ingebouwd, 15K beurt, spijker rechtsachter, inbraak (alarm heeft goed zijn werk gedaan - geen buit wel veel schade), ruzie met carglass (nu wel een echte ruit..), deur opnieuw gespoten, winterbanden op de orginele velg, en inmiddels alweer richting de 30K voor de grote beurt.
Tot op heden bevalt de auto mij zeer goed. Ze is van alle luxe voorzien die ik altijd op mijn verlanglijstje had staan. De climate control is echt heerlijk, geen gedoe gewoon temperatuur instellen en gaan. PDC is een super uitvinding, nooit meer gedoe met parkeren, uitstappen om te kijken bijv. Cruise Control is ook een mooie aanvulling, gebruik het vrijwel elke rit. Stuur bediening niet te vergeten en natuurlijk een ingebouwd navigatie systeem met alle toeters en bellen (Sony XNV).
Verbruik ligt nu rond de 1 op 21,2. Wat mij betreft gezien de rijstijl en het type ritjes dat ik dagelijks afleg een prima prestatie. Mijn record staat op 1 op 31,2 (ritje van 100 km, wind mee, achter een vrachtwagen).
De auto rijdt lekker soepel, stuurt lekker, prima zicht op de weg (ook aan de zijkanten en via de spiegels), alle knoppen zitten op een logische plaats, behoorlijk stil (op wat windgeruis na), tot op heden geen cent MRB betaald, vakjes genoeg om dingen in te doen.
Nadeel?
- Bij flinke regen komt er zoveel water met de ruitenwissers mee dat het aan de linkerzijde over het zijraam loopt i.p.v. via het dak omhoog.
- De achtervering is vrij zacht, ofwel, als je een aso drempel tegenkomt (al dan niet met meerdere inzittenden) moet je uiterst voorzichtig de drempel afrijden om te voorkomen dat de trekhaak beugel de grond raakt. Dit levert overigens verder totaal geen schade op aan de auto/trekhaak, enkel de beugel tikt even tegen de drempel.
- Soms heb je het gevoel dat er een raam open staat. Zeer waarschijnlijk hebben ze omwille van gewichtsbesparing zo min mogelijk geluidsisolatie geplaatst waardoor je (doordat de rest van de auto nogal stil is) soms denkt dat er iets op een kier staat.
Wish list!?
- In principe helemaal niks.
Natuurlijk zijn er functies die leuk zijn als regensensor, parkeersensoren voor, stoelverwarming, inklapbare spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, coming home, leaving home, corner lights. Maar uiteindelijk zijn dit allemaal hebbedingetjes en ben ik uiterst tevreden met mijn Skoda Fabia Combi GL!! :notworthy:
TODO
Ga eerdaags aan de slag om de microfoon van mijn Sony te vervangen voor de originele van Skoda. Ik heb hem namelijk bovenin bij de verlichting geplaatst maar de Sony MIC is daar niet echt geschikt voor, hoort te veel ruis van het chassis.
Ik ben bezig om CAR TV in mijn auto te krijgen. Voor de afwisseling eens RTL7 nieuws onderweg i.p.v. altijd maar de radio. Ook leuk voor de bijrijders en voor op vakantie. Alle voorbereiding is er, alleen nog even de juiste onderdelen voor de juiste prijs krijgen, voeding aansluiting maken en kijken maar.
Ik ben blij dat ik voor Skoda gekozen heb. Prima merk, prima auto, zeer fijne dealer (De Waal Tiel), zeer sociale mede Skoda-rijders, en natuurlijk alle fantastische mensen op dit forum! Ik had niet anders gewild! :wub2:
0 reacties
Aanbevolen reacties
Er zijn geen reacties om weer te geven.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen