Ga naar inhoud

radio vervangen Skoda Octavia 2006 model


Vesper12
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Mede-skoda rijders,

 

zoals in het begin verteld( zie de Wie Ben Ik) rijd ik een skoda octavia uit 2006, nu zit er een Stream radio in die geen MP3 cd's lezen kan.

 

mijn vraag is dus wat kan hier de vervanger voor zijn zodat ik:

- of MP3's kan draaien in de auto

- of ik bijv. een Ipod kan aansluiten

- en nog steeds mijn Park Distance Control kan zien op mijn display

 

tja aangezien ik ook niet heel handig ben met draadjes is mijn vraag of ik dit zelf kan doen of het beter kan laten doen?

 

alvast bedankt,

 

Vesper12

aangepast door Vesper12
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij zenec.com als je er ook bv navi bij wil hebben.

En anders kijken of je via marktplaats of gewoon de dealer een Swing radio op de kop kunt tikken

Die kan zo en zo met MP3 overweg en geeft ook bv de temps weer van climatronic als je dat hebt.

Wat hij doet mbt de distance control weergeven dat weet ik niet , daar ik dat niet heb.

Maar wil je orgineel informeer dan vrijblijvend bij de dealer wat er mogelijk is

Wil je ook er meteen navigatie bij hebben dan kan ik je zeker zenec aanbevelen.

En indien je in zuiden des lands woont dan zou ik naar tilburg rijden naar de tijger die veel kennis in huis heeft en jou zo kan vertellen of bijvoorbeeld de 2011d geschikt is of een ander type of zelfs merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dit zou moeten passen?

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m741807569-skoda-radio-swing-voor-nieuwe-modell-roomster-fabia.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

 

en vervangen..? is dat zelf te doen?

ik zal zo de skoda dealer eens bellen vwb de Park distance of deze ook word weergegeven op de Swing radio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervangen is appeltje eitje.

Voorzichting d

Het front om radio demonteren en dan een 4 tal torx schroenen losdraaien en dan de stekkers losnemen aan achterzijde en je bent zover om de nieuwe in te bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo mede-rijders,

 

zoals te lezen in de voorgaande posts het 'probleem' van de radio vervangen.

nu heb ik niet gekozen voor een nieuwe radio maar voor het systeem van Dension, oftewel een kabeltje achterin de radio en een klein kastje in mijn handschoenenvakje.

 

nu heb ik het volgende probleem...ik heb wel geluid als ik een usb-stick er in stop maar dit geluid is voornamelijk instrumentaal.

het vocale gedeelte (de zang dus) klinkt wel alsof hij 600 meter verderop staat, in extreme galm.

ook kan ik via de usb uitgang niet mijn ipod aansluiten op mijn radio

 

is er toevallig iemand die hier hulp bij heeft...??

 

Vesper 12

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef eens een weblink van dat kastje erbij zodat we weten wat je ermee bedoeld

want denk dat velen niet weten wat je bedoeld op dit moment en je dus ook niet kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe