Ga naar inhoud

DAB+ module laten toevoegen aan Columbus 2012


Razor/Blade
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen,

 

Terug van tijdje weg geweest, ik zit met een vraag voor wat betreft DAB+ en een Columbus uit 2012.

 

Garages / Skoda heeft nog geen antwoord kunnen geven.

 

Ik zou graag een DAB+ Module (Die beschikbaar is van Skoda Fabriek Af) alsnog aan mijn Columbus 2012 Editie willen laten toevoegen.

Volgens mij is de DAB+ een losse module die onder de stoel van de bijrijder geplaatst kan worden.

 

Ik krijg alleen niet helder van de dealer of dit nu wel of niet mogelijk is, iedereen vindt het een leuke vraag maar weten niet of het later alsnog aangesloten kan worden.

 

Indien dat niet mogelijk is, iemand ervaringen met ander 3rd party DAB+ receivers die integreren met de Skoda Columbus en Stuur bediening.

 

Ik hoor het graag!

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel als je achteraf een DAB+ module kunt aanschaffen dan zal ook de antenne er voor aangepast moeten worden.

In VCDS zal de digitale radio ook aangezet moeten worden om de stuurbediening werkend te krijgen en eventueel in Maxidot de zenders te laten zien.

 

En mbt 3rd party, kijk eens bij de tijger autoshop te Tilburg op de site

Die hebben de Zenec DB60 DAB+ module voor hun eigen Zenec modules maar ook een draadset voor gebruik met units van andere !

En als je met die gasten belt of mailt kunnen zij ongetwijfeld een antwoord geven of deze met de Columbus oftewel de RNS 510 kan werken en in hoeverre je hem vanaf het stuur kunt bedienen.

 

Ook hier geld wel dat je een externe DAB antenne erbij geleverd krijgt die tegen het raam geplakt moet worden in deze

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg laatst een mailtje van de dealer omtrent het onderwerp DAB(+):

 

DAB+ digitale radio ontvangst: uitbreidingsset voor originele radio & Pioneer product aanbod
DAB (Digital Audi Broadcasting) biedt digitale radio ontvangst met een aan FM superieure geluidskwaliteit. Een ander voordeel is dat deze techniek een veel groter zenderaanbod mogelijk maakt, wat op termijn zal resulteren in een breed spectrum aan themazenders. Daardoor kun je als luisteraar gerichter afstemmen op muziek naar je smaak en stemming.
Sinds september 2013 is landelijke dekking gerealiseerd en zullen met name de commerciéle zenders veel publiciteit gaan genereren voor DAB, zodat zich bij u klanten gaan melden met vragen over DAB ontvangst in de auto.
Graag geven we een overzicht van het huidige productaanbod en wat er naar verwachting later nog geíntroduceerd zal worden.
DAB+ uitbreidingsset t.b.v. een originele radio(navigatie)
 

DAByourCar (zonder eigen display)
Momenteel bieden wij de 'DAByourCar' uitbreidingsset aan van Volkswagen Zubehör. Dit is een op de raamantenne na geheel uit het zicht geplaatste DAB+ tuner, die via een FM transmitter het signaal overbrengt naar de tuner van de originele autoradio. Bediening verloopt via een afstandsbediening, waarbij de informatie van de DAB tuner verschijnt in de display van de originele autoradio (d.m.v. door de transmitter meegestuurde RDS tekst).
Overige kenmerken:

  • Onvangst van zowel DAB (publieke radiozenders) als DAB+ (commerciële radiozenders)
  • Er zijn 12 voorkeuzezenders te programmeren
  • Eenvoudige aansluiting (klem 15 en massa), montagehandleiding zie bijlage.
  • Een evt af fabriek aanwezige aux ingang en/of multimedia aansluitbox blijft functioneren
  • Hoewel het signaal van de DAB tuner via de analoge FM tuner van de autoradio binnenkomt, blijkt bij door ons uitgevoerde tests toch een grote winst aan geluidskwaliteit.
  • Universeel toepasbaar voor alle merken/modellen

Nu leverbaar: artikelnummer 000063212 a € 187,50 incl BTW
Pakketprijs inclusief inbouw (100TE) € 299 incl BTW

 

Het gaat hier natuurlijk om een (eenvoudige) FM-transmitter met alle nadelen van dien. Ik kan me ook niet voorstellen dat het er echt op vooruit gaat qua bediening en daarmee de veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi Razorblade,

 

DAB is geen losse module, maar zit in je radio geintegreerd. Onder de stoel van de bijrijder vind je de carkit. Upgraden zal een dealer nooit doen en ik vraag me af of het mogelijk is. Bij een Amundsen+ heb ik het nog niet gezien. En behalve DAB module heb je ook nog een andere antenneversterker + bekabeling nodig.

 

aangepast door andrehj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe