Ga naar inhoud

iPhone/Navigatie via AUX-ingang?


Sergeant
 Delen

Aanbevolen berichten

Tja, heb je net een nieuwe auto aangeschaft, moet er ook nog navigatie in. Toeval wilde dat in ANWB kampioen een aanbieding stond van een abonnement met een iPhone (3GS) telefoontoestel, dus idee was dan maar gelijk er een navigatiesysteem van te maken. iPhone en Skobbler Navigatie werken prima (een App van 1,79 euries!). Aux-ingang doet het ook (althans met bijvoorbeeld mp3-speler en 3,5 jackplug). Echter connectie met de iPhone en diezelfde 3,5 jackplug (Applestore product) doet helemaal niets. Verpakking meldt dat de houder en kabels geschikt zouden moeten zijn voor het aansluiten van een 3GS via een AUX-ingang van de stereo van de stereo. Iemand beken met dit probleem en een eventuele oplossing?

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn iphone 4 werkt wel via de AUX-ingang. Ook met een 3,5 jackplug.

Alleen zijn er wel lichte storingen in de muziek. Maar dit komt door de kwaliteit van de kabel (ik had een zeer goedkope kabel gekocht om dit eerst te testen :lol: ).

Hoe het komt dat dit bij jou niet werkt, daar kan ik je niet mee helpen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aux ingang is niets anders dan een veredelde koptelefoon die via de radio versterkt wordt. Alle onvolkomenheden van de 3,5 plug worden natuurlijk 1 op 1 doorgegeven. Volgens mij heb je dan ook geen extra adapter nodig maar vervang je de oortjes door een kabeltje die je in je aux stop.

Je kunt ook niet op je radio zien welke nummers gespeeld worden en opladen is er ook niet bij.

Met je 3GS zou die dus gewoon moeten werken. Als je hem als navigatie gaat gebruiken: hij wordt niet opgeladen, dus moet je via de 12v het oude laadsnoer gebruiken. Of je tegelijkertijd muziek kunt afspelen weet ik eerlijk gezegd niet.

De luxe variant is de MDI aansluiting waarmee je je ipod/ iphone gewoon kunt bedienen via je radio en kunt zien wat er gespeeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er zelf ook niet veel van dat ie het niet doet....koptelefoonuitgang iPhone werkt goed met oortjes, een mp3 speler is met de aangekochte Griffin 3,5 jack (2x) kabel via de AUX ingang ook af te spelen (moet wel level 3 gebruiken anders volumeniveau m.i. laag) maar de combinatie kabel-iPhone werkt dus niet....

Ook de montage van de houder en de positie in de auto is niet optimaal. De benodigde 12V aansluiting zit vrij ver van de vooruit, namelijk tussen de voorstoelen, en die aansluiting heb je bij lange ritten toch echt wel nodig. De houder zou dan eigenlijk op dashbord geplakt moeten worden, maar deze is natuurlijk van een ribbelpatroon voorzien. Werkt dus niet. Daar heb je dan wel weer een plakschijf voor, maar eenmaal geplakt moet die dan wel blijven zitten, ook als je de navigatie niet gebruikt en dat ziet er niet uit....Het leven is zo simpel nog niet.

Voorlopig dus maar gewoon in een van de bekerhouders leggen en via de speaker van de iPhone afspelen.

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe