Ga naar inhoud

DimiTator

Members
  • Aantal items

    63
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    België
  • Beroep
    Verkoop buitendienst
  • Interesses
    Ignore

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia Combi DSG 1.6TDI
  • Transmissie
    DSG
  • Bouwjaar
    2012
  • Eigenaar sinds
    2012
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen (helaas)

Contact Methodes

  • Website URL
    http://www.1000-poot.com

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

DimiTator's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputatie

  1. DimiTator

    DSG

    Als jij dat onsportief noemt, mij niet gelaten. ik probeer techniek uit te leggen ten bate van een initiële vraag die door de techniek kan uitgelegd worden. Daarop komen een aantal antwoorden gedeeltelijk naast de kwestie. Dan zijn er een aantal wijsneuzen die komen beweren dat je dan "niet moet anticiperen, "schakelbakken beter zijn", "je dan maar niet moet inhalen", er "commmunicatie moet zijn tussen mij en DSG" en nog dergelijke beweringen die niets aan de essentie bijdragen. Dan doe ik me de moeite een aantal dingen te testen, dan ben ik "hypothetisch", mijn meetmethode deugt niet, .... Ik denk dat jullie een clubje Skoda-aanbidders zijn voor wie een Skoda een heilige graal is en die ook niet om kunnen met kritische beschouwingen. En dan gaat u beweren dat ik onsportief ben?
  2. DimiTator

    DSG

    Laat maar zitten! Ik hou het hier voor bekeken. Deelname aan dit forum is een verspilling van energie.
  3. DimiTator

    DSG

    Voor de ongelovigen van deze wereld: ik heb vandaag uitgebreid getest met een chronometer in de hand. Indien je +/-65/u rijdt in stan D en je geeft plankgas, dan moet hij van 7de versnelling naar 5de. Het duurt 1,4 tot 1,7 seconde tussen het ogenblik dat je plankgas geeft en het moment dat je de acceleratie voelt. Ik heb die test een keer of 20 gedaan bij verschillende snelheden. Of hij 2 of 3 versnellingen terugschakelt (vb kick-down) maakt geen duidelijk verschil. Als hij maar 1 versnelling terugschakelt duurt het nog altijd 0,8 tot 1 seconde. Is S gaat het beter, om de eenvoudige reden dat de hij sowieso al in een lagere versnelling staat en hij niet meer dan 1 versnelling kan terugschakelen. Dan nog straffer: je staat stil met de voet op de rem en geeft plots plankgas: het duurt meer dan 1 seconde alvorens je "echt" accelereert (de befaamde duw in de rug). Ik En daar zit een duidelijk verschil met een gewone automaat: die is veel sneller weg. Als je twijfelt om nog snel een weg op te rijden om het verkeer voor te zijn: ==> met een DSG toch beter oppassen dan met een echte automaat. Ik ge morgen proberen dezelfde test te doen met de DSG-6. Ik heb de indruk dat sommige dingen beter zal doen.
  4. DimiTator

    DSG

    Hmmm, lijkt me in de praktijk link. als je pakweg 10m achter een tractor hangt en je "kickt"-down op voorhand, dan is het moeilijk de acceleratie in te schatten (je weet niet welke versnelling de DSG gaat kiezen). Als je nu zeker weet dat hij bijv. maar een versnelling terug gaat is het te doen. Maar met kick-down, ik ga het zeker niet proberen. Zelfs al kan ik heel goed snelheid en acceleratie inschatten maar in dit geval is de reactie van de DSG een te onzekere factor. Je moet me echt niet leren met een automaat rijden en anticiperen. Ik weet niet of jij dagelijks met een DSG rijdt, maar ik weet dat er veel mensen zijn die manueel schakelen en dan theorien over een automaat verkondigen. Daarbij: een DSG reageert echt wel anders dan een traditionele automaat. Probeer zelf maar eens met een DSG als je op 10m achter een vrachtwagen hangt op een tweevaksweg. Ik garandeer je dat ja na 3 pogingen de airbags mag laten vervangen. Bergen beklimmen is ook niet moeilijk. Gewoon gelijk een trap, maar wat langer.... %$%$, Hoe werkt dat hier om 2x keer te reageren zonder dat dat in 1 aparte posting staat?
  5. Eigenlijk wel, maar ik wist niet dat hier een topic "humor" bestaat.
  6. en exclusief voor Belgische Skoda-rijders.
  7. DimiTator

    DSG

    Als ik enkele seconden voor ik begin in te halen hem terug in 3 of 4 zet, dan ben ik wel degelijk veel sneller. Je staat dan in de geschikte versnelling, terwijl dat met kick-down ongeveer een seconde duurt. En een seconde is lang als er een tegenligger is. Leg eens uit?
  8. DimiTator

    DSG

    Een DSG heeft een as met alle onpare versnellingen en een andere as met alle pare versnellingen. As A= 1,3,5, en 7, as B = 2,4 en 6. Een DSG kan max 1 versnelling in één keer op of terug schakelen. Als je 70km/u rijdt, dan zit hij in de 7de versnelling: as A staat in 7de, terwijl op as B de 6de klaarstaat. Als je een beetje accelereert zijn hij de 6de inschakelen door alleen de koppeling gebruiken en dat gaat dus heel "smooth". Als je aan 70 kick-down geeft, dan gaat hij waarschijnlijk naar 3de: Dat is op dezelfde as als de 7de. Bijgevolg moet hij eerst naar 6de of 4de, dan op as A de 3de klaarzetten en dus tussendoor minstens 2 keer koppelen. In dat geval zal dat even duren en aanvoelen alsof de DSG twijfelt. Dit is erg hinderlijk als je plots een traag voertuig wil inhalen en alles snel moet gaan. Dat is dus schrikken! In dat geval schakel je best manueel terug tot de beste versnelling, geeft ga en schakelt ofwel manueel op, ofwel zet je hem meteen terug in D.
  9. De reden van deze sluiting is hoofdzakelijk de veel te dure loonkost in België. Voor eenzelfde nettoloon is in België het brutoloon en de loonkosten veel hoger dan de omringende landen. Bovendien zit je hier met conservatieve vakbonden die krampachtig vasthouden aan "verworven rechten", ondanks de veranderde economische realiteit. Als de fabriek dan op amper de helft van de capaciteit draait, omwille van een verouderd model wat slecht in de markt ligt, dan ligt de beslissing voor de hand.
  10. Weet je, rij morgen eens 70/h over 300m en kijk naar welke versnelling hij gaat. Beeld je in dat je dan een daverende diesel hebt. Dat is mijn probleem als beroeps-chauffeur. Ik heb al heel wat automaten versleten (mercedes 300D, audi100, mercedes 190, Renault, fiat, skoda). Ik ben echt geen leek terzake. Maar de DSG7 rijdt het slechtste.
  11. Heeft u al ooit met een automaat gereden? Als ik dat lees heb ik daar toch twijfels over. Je kan een automaat sneller of trager doen schakelen door meer of minder gas te geven. Maar eens je constant rijdt schakelt hij op tot de hoogste versnelling bij die snelheid, ingesteld door de fabrikant. Merk ook'op dat de DSG7 alleen met lichte motoren geleverd wordt (tot 250NM). De 2.0tdi wordt standaard met DSG6 geleverd en dat is een heel andere bak. Wel, probeer dan eens 70/h te rijden in stand D. dan gaat hij naar 7. Als ik plankgas vertrek gaat hij ook tot 100 door in z'n 4. Lees eens op de website van dsg-dokter, ook het persbericht. Dan weet je wat meer over de talrijke klachten van de DSG7.
  12. Ik verwacht zelf geen problemen met de EGR of DPF. Ik ben professioneel op de baan. Dat is ook de voornaamste reden dat ik met een automaat rij. Wat de DSG betreft: de vorige was een DSG6 en die had dat probleem niet. Ik heb gewoon terug eenzelfde auto besteld. Proefrijden met een nieuwe DSG heb ik niet gedaan omdat er geen reden was om daaraan te twijfelen. Mijn dealer is een klein, maar zeer goed bedrijf. Die heeft niet altijd een DSG staan voor proefritten. Automaten zijn hier namelijk niet zo populair.
  13. Leg eens uit? Beeld u het verkeer in België in: een provincie weg met lintbebouwing, waar continue een hele rij auto's rijdt. Lintbebouwing kennen jullie in Nederland niet echt. Dat is een gewone weg die links en rechts volgebouwd is: huizen, winkels, tankstations... Je mag daar 70 rijden maar er is voortdurend invoegend en en uitrijdend verkeer. Je kan daar 50m afstand houden (meer lukt niet, want dan word je toch ingehaald) en dan zo constant mogelijk rijden. Met een gewone bak schakel je naar 4de of 5de. Maar een DSG gaat vanaf 60km/h al naar 7de. In Nederland hebben jullie bijv 2 dorpen en de 5km tussen die dorpen is er geen (of nauwelijks) bebouwing.Bovendien, en dat is een heel groot verschil, is bij jullie de nelheid dan 80km/u. En dat is een enorm verschil in toerental. Bij 1450/min davert de auto niet en kan je rustig versnellen. Bij 70/u niet. Ik probeer hier een link te zetten naar een weg in ons dorp. Het betreft de weg tussen Bilzen en Tongeren, ongeveer 15km lang. http://goo.gl/maps/1jFTb (verplaats je eens vooruit op deze weg. Dan heb je een idee. Leg me eens uit hoe je dat schakelgedrag kan verbeteren door te anticiperen? Ik daag iedereen uit om dat eens te proberen.
  14. Omdat de hele kast davert en dat is niet aangenaam. Omdat je bijna niets accelereert, en als je dan meer gas geeft (geen plankgas) schakelt hij naaar .....4de. Als je achter een rij auto's rij, waarbij je veel moet vertragen en versnellen, er constant geschakeld wordt. Omdat die lage toeren lager- en koppelingsschade veroorzaken. Van dat laatste lig ik niet wakker: dat is voor de lease. Maar dsg-dokter wordt er wel rijk van.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe