Ga naar inhoud

Skoda1200Yeti

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Yeti Oxbow
  • Kleur
    Mato Brown
  • Bouwjaar
    2012
  • Eigenaar sinds
    april 2012
  • Kilometerstand
    0
  • Opties
    GPS Amundsen Plus West-Europa • ABS, ESP en 7 airbags • Elektrische ruiten voor- en achteraan • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening • Automatische airconditioning • Mistlichten vooraan • Parking Distance Control achteraan • Multifunctioneel lederen stuur • Snelheidsregelaar • Automatische ontsteking van de koplampen • Verchroomde dakrails • 17” lichtmetalen velgen •Vloermatten • Bluetooth
  • Accessoires
    verwarmde voorruit, verwarmde voorruitsproeiers, volumetrisch en perimetrisch alarm met sleepdetectie, Panoramisch dak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen Plus

Skoda1200Yeti's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In Zeldzaam

Recente badges

1

Reputatie

  1. We hebben onze Yeti 1.2 sinds 6 juni. Er staan nu 2200 km op en de auto rijdt een stuk soepeler dan in het begin. Uiteraard rustig gereden, veel geschakeld, en met cruiscontrol gereden. Deze laatste zorgt voor constante en rustige rit. Zelfs op de kleinste stukjes wordt de CC ingezet. Ik heb laagtoerig gereden, Iets meer dan 50 km, 1200 rpm in de 6. De auto stottert niet en klinkt goed. Alleen acceleren naar hogere snelheden moet je natuurlijk terugschakelen. Verbruik ligt volgens de Yeti op 6.7 liter op de 100 (1 : 14.92km) Niet slecht, maar de ritgemiddelden liggen vaker op 6.3 liter en lager. Met een tank rijdt ik meer dan 700km, en heb nog wat reserve over. Ik rijd niet overdreven langzaam, maar houd me wel aan de maximum toegestane snelheid. Het gezin ervaart de auto als zeer prettig. Dus even op een rijtje: Het rijden is "zeer zacht" je glijdt als het ware op de weg, de auto is ook nog eens fluisterstil. Goede stoelen, de Amundsen+ is perfect (bluetooth probleemloos, GPS werkt snel en accuraat, telefoneren gaat perfect als ook de muziek. Cruisecontrol is een aanrader, en op cruisecontrol rijden vergt een inspanning om het te leren en is meer dan alleen het vastklokken op een bepaalde snelheid. Mag misschien in de toekomst een actieve CC zijn (automatisch afremmen etc). Panoramisch dak is geweldig fijn. De voorruitverwarming heb ik (nog) niet uitgeprobeerd, zeker niet met de huidige temperaturen . De airco (werkt prima maar...) wordt bewust niet vaak gebruikt, en als, dan ook niet lager dan 24-25 graden op een zomerdag. Heb ook een park distance control, en desondanks toch nog tegen een paaltje gereden, gelukkig geen schade. Heb ook een lens op de achterruit zodat beter naar achteren kan kijken. wat vinden vrienden, buren, collega's en familie van de auto? Buren die de Skoda Yeti zagen, vonden het "wel een leuke auto voor een minder merk.... " ze rijden trouwens een opel zafira Vrienden vinden het zeer mooie auto en konden het niet geloven dat het een 1.2 moter heeft. Mijn collega's zijn onder de indruk van zoveel auto voor een betaalbare prijs. De kleur MatoBrown beviel hun prima (mij trouwens ook, anders was de kleur er niet gekomen....) Voor de sceptici die nog steeds niet begrijpen dat Skoda is geevalueerd van probleem auto naar prima auto: het is ECHT zo!!!
  2. Naast de Engenius is er bijvoorbeeld ook de "Ruckus" zie ook http://www.wifishop.nl/manufacturers/Ruckus%20Wireless/ We hebben op het werk hier ook naar gekeken als alternatief. Er zijn ook Chinese producten die een wel HEEL hoog zendvermogen hebben tot wel 5W. In Europa zul je waarschijnlijk niet meer dan 500mW vinden, de Chinezen hebben niet veel op regels en gezondheid...
  3. Ode aan mijn vrouw voor de kleurkeuze! De wagen glom echt zo mooi, alhoewel na een paar dagen regen is het weer wat minder... Waarom ik de auto zo parkeer? Omdat de kinderen anders de auto aan beide kanten kunnen bekrassen als ze naar achteren gaan. Voorheen had ik dus de Sharan, die nog iets groter is, en heb de auto meer dan 8 jaar zo geparkeerd, met dezelfde opmerkingen. Uiteindelijk is de wagen ingeruild en had ik een klein beetje lak eraf gereden, toen ik net iets te krap langs de muur reed. Aan de muur hangt ook nog een poort, waar ik een keer iets te snel reed, en zo bijna de spiegel ervan had afgereden. Ik zal iets verder van de muur parkeren. Mijn vrouw vind dat ook behoorlijk irritant. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
  4. Hehe, gisteren was het dan eindelijk zover, na iets meer dan 4 maanden wachten, is hij er dan toch: onze Yeti 1.2 TSI. Hij is inderdaad stiller, mooier, luxer dan mijn vorige auto de VW Sharan 1.9 TDII, maar wel kleiner, lager koppel(!), dorstiger, vering stugger... Neemt niet weg dat ie zeer welkom is. Van het verbruik kan ik niks objectiefs zeggen, er staat nog net geen 100 km op de teller. Maar mooi is ie.
  5. Goed zeg, gefeliciteerd, das best wel vlug gegaan! Mooie auto. Onze Yeti is eind januari 2012 besteld en de dealer kon ons met "trots" vertellen dat de onze omstreeks 20 mei komt. Euhmmm ik hoop dat ie bedoelde in 2012.....
  6. Ach, wie het laatst wacht, wacht het langst. Haha... wachten is altijd jammer, maar er zijn ergere dingen.... bijvoorbeeld GEEN panodak. Iedereen moet op zijn beurt wachten. 6 dagen nog? Te Gek!
  7. Zucht,....onze Yeti was uitgeteld eind maart, maar helaas een telefoontje naar de dealer leverde een teleurstelling op! Half mei op z'n vroegst... en dit vanwege het panoramisch dak (auto besteld laatste dag van januari) . Nou ja, ik rijd nog steeds graag in mijn 12 jaar oude Sharan 1.9 TDII met ondertussen +294.000 km op de teller. Vrouw en kinderen zijn NOG ongeduldiger. Ben blij dat atomic82 zijn bolide al heeft. Gefeliciteerd en veel rijplezier!!!
  8. We zijn in blijde verwachting tot begin april 2012(!). Nog VOOR ik op de weg ga met de Yeti, wil ik nog een navilock voor de Amundsen Plus er op laten monteren..... :-0 Heeft iemand nog interessante dingetjes die ik ben vergeten? Oeps,... we hebben de Oxbow Limited edition. Echt veeeeeeeeel opties waaronder dus ook een navigatie-radio-en bellen. En een panoramisch dak.
  9. Lang gezocht naar een opvolger voor de Sharan 1.9 TDI bj 2000. Van diesel naar benzine, en dit ook al door de verwachte maatregelen tegen de diesel (...uitstoot en fijnstof...) Verschillende merken bekeken en ook forums bezocht over de betrouwbaarheid. Uiteindelijk bij Skoda blijven hangen. 3 proefritjes gemaakt en net op het nippertje voor de benzine gekozen. Wel een uidaging daar ik ongeveer 25000km rij (in Belgie is dit NOG lonend) Veel lovende woorden over Skoda en vormgeving van de Yeti, afwerking en rijden heeft de logische keuze gemaakt. Ok zou het liefst nog een standkachel laten inbouwen! Nog even wachten...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe