Ga naar inhoud

GerritZomaar

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over GerritZomaar

  • Verjaardag 04/16/1961

Profiel Informatie

  • M/V
    Man

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia Combi III
  • Uitvoering
    Style Business
  • Motor
    1.6 TDI
  • Transmissie
    DSG 7
  • Kleur
    Zwart
  • Bouwjaar
    2017 (OKT)
  • Eigenaar sinds
    2017 (OKT)
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Columbus

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

GerritZomaar's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

3

Reputatie

  1. De aanvankelijke dealer verschuild zich achter Skoda Naderland en is ook niet bereid om een andere auto mee te geven. Mogelijke oplossingen/onderzoeken heb ik al verricht. Ik heb inmiddels een andere dealer gevonden welke opnieuw naar het probleem gaat kijken. Tevens krijg in een gelijkwaardige Octavia mee om te kijken wat er bij deze Columbus gebeurt.
  2. Hoi PC Freak, Dank je wel voor je reactie. Ik ga jou idee uitproberen. Ik zelf blijf van menig, gezien het feit dat "alle 'problemen te maken hebben met draadloze connectiviteit, dat het probleem zit in een connector van de antenne. Helaas laat Skoda Nederland mij volledig in de steek en legt alle problemen bij mij neer. Toch jammer voor een auto van €35.000 Het komt er volgens Skoda op neer dat ik er maar mee moet leren leven.
  3. Is idd anders. Ga binnenkort maar weer naar de dealer.
  4. Ik hoop van Marco02 en/of PC-fre@k te vernemen welke 2 knoppen ik dien in te drukken om te resetten. De auto is van 20-10-2017 dus nog volop in de garantie!!!! Ik blijf de dealer continue onder druk zetten. Ik wordt alleen van het kastje naar de muur gestuurd. Heb zelf al medegedeeld dat ze met zo'n dure auto "gewoon"de Columbus moeten vervangen. Al was het alleen maar aan hun om te bewijzen dat het probleem NIET in de Columbus zit. Het punt is volgens mij dat de dealer het eigenlijk niet weet en het probleem/ garantie geval neerlegt bij Skoda Nederland. Zodoende heeft het bezoeken van een andere dealer (heb ik inmiddels wel geprobeerd) weinig zin. De "andere" dealer gaat uiteindelijk het probleem weer bij Skoda Nederland neerleggen. Donderdag 08-03-18 neemt de dealer telefonisch contact met mij op naar aanleiding van een mail 07-03-18 *Probleem verbinding Columbus iPhone SE zit in de compatibiliteit van de firmware. Advies van de dealer om te downgraden naar iOS 9.xx Nagenoeg alle modellen van de iPhone zijn getest met een firmware 9.xx (compatibiliteitslijst Columbus) Als er nu een nieuwe iPhone wordt gekocht zijn deze voorzien van iOS 11.xx. Of te wel van geen enkele iPhone wordt de werking met de Columbus ondersteund of gegarandeerd.. Ik heb hierover contact gehad met een Mac store te Hilversum en Apple Support tel. 08000201581 (incidentnummer: 100435938348) Het downgraden van de firmware is via de reguliere weg niet mogelijk en wordt niet ondersteund door Apple. *Het antwoord op het probleem met de WiFi connectiviteit is voor mij zo vaag dat ik het niet begrijp. Maar komt er op neer dat ook dit probleem niet is te wijten aan de Columbus. *Wat aangaande het probleem met mijn slechte DAB ontvangst. Dit is te wijten aan de “dekking” van DAB. hetgeen mooier wordt voorgespiegeld dan dat het in de praktijk is. Oftewel, als ik het goed begrepen heb, is de investering in DAB radio twijfelachtig. Mail wisseling met Digitaal Radio NL loopt nog.
  5. Hoi "Wasmachineman", Is dat een reset welke alleen de dealer kan uitvoeren? Zo ja, dan heeft de dealer dat niet gedaan. Of bedoel je een reset vanuit de Columbus zelf? De dealer heeft al diverse mogelijke oorzaken aangegeven. Helaas vond ik deze kant nog wal raken. Een van de antwoorden was dat het een oud model van de iPhone betrof. Tevens zijn er problemen met Wifi connectiviteit met mijn accespoint in huis (ong. 4 meter afstand) DAB ontvangt is zeer slecht. (valt continu weg) Ik zelf heb sterke vermoedens dat er ergens een connector of op de PCB een slechte verbinding zit. Krijg helaas bij de dealer geen gehoor .
  6. Problemen Columbus. Octavia III (oktober 2017) Er zijn 3x iPhone SE. (iOS 11.2.2) bij de Columbus aangemeld. Meestal zijn er 2 van de 3 telefoons in de auto aanwezig. Tijdens het starten van de auto worden de aanwezige telefoons keurig gekoppeld aan de Carkit. Tijdens het rijden wordt spontaan de verbinding met 1 (of alle) telefoons verbroken. Het verbreken van de verbinding gebeurt ook als er maar 1 telefoon in de auto aanwezig is. Dit kan zijn na 10 minuten maar het kan ook wel een half uur duren. Het verbreken van de bluetooth verbinding met een telefoon is puur willekeurig. Vervolgens gaat de Columbus na enige tijd scannen naar aangesloten toestellen. Soms lukt het om weer verbinding te maken met een telefoon. (meestal niet). Ik heb zelf al veel uitgeprobeerd. Heb zelfs alle telefoons gereset. Dit heeft helaas niet tot een oplossing geleid. In mijn vorige auto hebben deze problemen zich niet voorgedaan.
  7. Modbreak: Gerrit zal zich hier vást nog wel voorstellen. Hoi Marco, Ehh dank voor de mededeling. Beginnersfoutje. Ben sinds okt. 2017 "gelukkige" Skoda Octavia rijder. Ik zal zien mijn probleem in het juiste forum te zetten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe