Lange_666

Members
  • Content aantal

    8
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lange_666 last won the day on April 12

Lange_666 had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutral

About Lange_666

  • Rank
    GO

Auto

  • Type
    Octavia III
  • Uitvoering
    G-Tec
  1. Ter info voor wie het interreseert: Verbruiksweergave is ondertussen aangepast, zowel voor benzine als CNG (aparte parameters). Oplossing: OBD11 gekocht en zelf de aanpassingen doorgevoerd: werkt perfect.
  2. Neen, heb navraag gedaan in de garage (dezelfde waar ze dat bij mijn vorige auto ook hadden gedaan) maar volgens hen zit deze parameter niet meer in de software (toch niet voor CNG wagens). Dus geen aanpassing dus van het verbruik. Het probleem met het CNG verbuik is dat dit niet altijd dezelfde calorische waarde heeft (lagere calorische waarde is hoger verbruik) en dat je niet altijd weet of de tank 100% vol is (tanken stopt als een bepaalde druk bereikt is maar deze hangt van het station waar je tankt en van de temperatuur als je gaat tanken). Daardoor schommelt het berekende verbruik nogal veel, van -1% tot -28%, gemiddeld is de afwijking -12% over lange tijd gemeten. Nu, als bovenstaande geld voor een CNG wagen dat ga ik hiermee nogmaals naar de garage. Vraag is welk verbruik je daarmee aanpast, het benzine verbruik of het CNG verbruik, of beide...?
  3. 1: Ik ben op en top rustig en beantwoorde enkel de vraag (het antwoord stond trouwens mijn originele vraag). 2: Daarom mijn "originele" vraag (zie helemaal bovenaan) of het mogelijk was ja dan neen, meer niet.
  4. Wat had je gedacht, dat ik gewoon de afwijking uit mijn duim gezogen heb? Trouwens, als het dan toch de moeite niet is waarom bestaat (bestond) er dan een mogelijkheid om die afwijking te corrigeren via de VAGCOM (tot +/- 18% dan nog)? @Snelle: Thx man!
  5. Op mijn Golf V lukte het nogthans perfect.
  6. wie ben ik

    Net daarom wil ik hem laten corrigeren zodat hij wel betrouwbaar is (zoals ik voordien bij mijn Golf gedaan heb). Ik ben Lange_666, 2m13 groot (daarom afgekeurd voor gevechtspiloot), 36 jaar ondertussen, man, niet meer gehuwd (voor de geïntresseerden) en sinds een valpartij met de fiets vorige week, een hoop schaafwonden en kneuzingen die ondertussen een leuk donkerblauw kleurtje krijgen. Oh ja, en mijn huidige wagen is een Skoda Octavia G-tec maar dat stond al in de eerste post. Daarvan heb ik er ondertussen al 3 (posts)...nog even wat extra gelul en ik ben volwaardig lid. Voldoende zo?
  7. Is dat echt zo moeilijk om "on topic" te blijven? Het gaat over de afwijking en aanpassen van de verbruikswaarden weergegeven door de boordcomputer, niet over het invullen van de spritmonitor (die vul ik trouwens ook in). Ik weet dus perfect wat mijn wagen verbruikt, enkel mijn boordcomputer weet het niet...
  8. Even wat historiek: Vorige wagen: Golf V Tdi Bij tanken telkens vastgesteld dat de verbruiksgegevens op de boordcomputer niet klopten met de realiteit. De afwijking was +/- 12%. Dit heb ik nadien laten corrigeren in de garage waarna de afwijking max 0.1 liter bedroeg. Huidige wagen: Skoda Octavia III G-tec CNG. Ook hier stel ik dezelfde afwijking vast, op benzine is de afwijking +/- 10%, op CNG 12,5% (bij CNG fluctueert deze waarde tussen 3% en 28% aangezien je nooit exact weet wanneer je tanks echt vol zijn, dit is afhankelijk van de temperatuur en de pompdruk, deze verschilt van pomp tot pomp en is tevens afhankelijk van het feit of je een directe voorganger hebt gehad of niet, het gemiddelde over 19.000 km is echter een afwijking van 12,5%) Ik wou ook deze waarden laten corrigeren maar bij navraag in de garage blijkt dit niet (meer) mogelijk te zijn. Vraag 1: Is dit echt niet meer mogelijk? Vraag 2: Als het nog wel mogelijk is, zijn er dan twee parameters voor het verbruik, eentje voor benzine en een ander voor CNG (er zijn twee aparte verbruiksmeters op de BC)?