Leuk Topic; bij mij scheelt het stationair draaiend bijna de helft. Ik heb een handmatige Airco, overigens (heeft ook mijn voorkeur) Ik gebruik de Airco regelmatig (minstens 1 x per week, voor de levensduur van het systeem) maar zeker niet altijd of continu. Ik zet de Airco bijna nooit op z'n koudst, maar iets onder een kwart (16~18 graden- aanduiding op de knop) en nooit harder dan aanjager stand 2. Zonder Airco aan 0,6 liter / uur. Met Airco 1,1 liter per uur. Al rijdend merk ik op de langere afstanden geen verschil. Ik haal altijd tussen de 6,2 en de 5,8 liter / 100 km op een rit van minimaal 20 minuten buitenweg / snelweg, met Airco aan haal ik beide waarden met gemak. Wat meer invloed op het verbruik heeft, is de snelheid (120 of 100 km/u), en vooral de wind. Bij stadsverkeer zou ik het niet zo goed weten, ik denk dat het daar wel enorm uit maakt, want de Airco trekt merkbaar vermogen op de motor - bij het optrekken lijkt het wel alsof ik een zwaar iemand aan boord heb, en het afremmen op de motor gaat ook erg hard/zwaarder, vergeleken met Airco uit. Binnenkort wordt mijn boordcomputer veranderd van l/100km naar km/l, mogelijk dat het dan wat makkelijker is om af te lezen voor welk verbruiksverschil de Airco zorgt.