MartinH's bericht in EGR klep werd gemarkeerd als het antwoord
Bedankt voor de interesse. De werken zijn gereed en alles werkt weer als een zonnetje!
Het was wel een aardig klusje. Bij elkaar zo'n 3 avondje mee bezig geweest. Het lastigste is vooral dat er veel boutjes bij zitten waar erg lastig bij te komen is. Ik heb diverse verlengstukken, koppelstukken, ringsleutels, steeksleutels etc. gebruikt om alles los te krijgen. Daarnaast was het ook gewoon veel kijken wat allemaal los moest, aangezien het de eerste keer was dat ik dit klusje deed en ik geen werkplaatshandboek of beschrijving van de klus had. Maar al met al was het vooral gewoon veel boutjes loshalen en vooral door de lastige plek van de EGR (en onmogelijke plaatsen van boutjes) gewoon veel werk.
Mijn oude EGR klep was trouwens een versie "B", en de nieuwe een versie "E". Ik hoop dat deze ook daadwerkelijk verbeterd is.
Bij de oude EGR heb ik ook het defect gevonden. Eigenlijk was alles nog prima gangbaar, echter toen ik het deel open maakte achter het motortje (plastic kapje eraf), vielen het asje en wieltje eruit welke de verbinding maken tussen het heveltje van het motortje en de stang naar de klep.
Hij rijdt nu in ieder geval weer zoals het hoort en ik hoop dat deze EGR meer dan 57000 km meegaat!
Ik heb ook tijdens de klus wat foto's gemaakt. Ik zal deze binnenkort hier plaatsen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.