Bulti

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Bulti last won the day on November 14 2014

Bulti had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutral

About Bulti

  • Rank
    GO
  • Birthday 06/19/1980

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Turnhout

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Octavia Combi II
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1.4 TSI 122pk/200 Nm
  • Transmissie
    Hand-6
  • Kleur
    Platin Grey Metallic
  • Bouwjaar
    2013-01
  • Eigenaar sinds
    April 2013
  • Kilometerstand
    25000
  • Opties
    Veeel.

Contact Methodes

  • Website URL
    http://968Forums.com
  1. Bij wagens met de vermelding "MIN 95" in de tankklep moet je brandstof tanken met octaangetal 95 of hoger, de ECU past de ontsteking aan. In sommige landen of versies zal er RON 95/91 vermeld staan, dus heb je de keuze uit deze 2. Als ik me niet vergis, wordt het vermeld in de handleiding :-)
  2. Cordoba, dat is inderdaad een belangrijk punt. Op de E34 en E313 richting Antwerpen zullen 'ze' wel beweren dat het aantal ongevallen sterk is gedaald de laatste x-aantal jaren... Ze staan namelijk allemaal STIL. Geen spits meer. Of 1 langgerekte spits de hele dag door, hoe je het bekijken wil. Ik wil niet iedereen overtuigen hier, zeker niet. Maar als er 1 iemand bij is die wat verder wil kijken dan de cijfertjes die de regering ons wil doen geloven, of op z'n minst de boel wat meer in twijfel trekt, is het de discussie meer dan waard. 'De veiligheid' is een begrip dat te veel door politiekers wordt misbruikt teneinde geld in het laatje te brengen. En Mr Bone, de ronde punten zijn ze trouwens aan sneltreintempo teniet aan het doen. Tiens, zou het kunnen dat men niet doordacht tewerk is gegaan? In België? Neeeee.
  3. +1 Cordoba Niet vergeten dat het onderzoek waarvan sprake is wel degelijk uitgaat van experimenten uitgevoerd in het dagelijkse verkeer. Dus helemaal geen theorie, maar conclusies getrokken uit realistische en alledaagse situaties in het verkeer. Op sommige plaatsen de snelheid verhoogd, op andere de snelheid naar beneden. Snelheid naar omhoog gaf de beste resultaten. Wat men trouwens 'wereldwijd' doet en denkt zomaar voor waarheid en als juist aannemen is niet bepaald een gezonde aanpak. Vroeger dacht men 'wereldwijd' dat de Aarde plat was en dat er niks mis was met asbest. Naar mijn bescheiden mening uiteraard...
  4. Mijn punt (en dat van het onderzoek) blijft hetzelfde: de snelheidslimitieten liggen in veel gevallen zo absurd laag dat te veel mensen zich niet kunnen of willen houden aan de regels. Dit creëert gevaarlijke situaties in plaats van ze te vermijden. De oplossing ligt er in de snelheidslimieten te verhogen zodat de meeste chauffeurs zich wél kunnen aanpassen aan deze limieten. Het gaat erom dat mensen dwingen zich te houden aan wat (voor hen) niet vol te houden is gewoon niet werkt. Anders werden er niet zoveel boetes uitgeschreven, wel? Maar 'overdreven' snelheid blijft een probleem zijn. Haal de limieten omhoog en pik dan de kleine groep die er nog bovenuitsteekt er uit en beboet deze. Veel efficiënter en het wordt er voor iedereen veiliger op, want de snelheidsverschillen worden veel beter uitgevlakt. Door "harder te rijden verhoog je de kans op een ongeval" (zie post Skoody) is alleen een correcte stelling als je de snelheidslimieten NIET mee aanpast. Limieten omhoog en dus een boel mensen een beetje harder, een andere groep een beetje trager (in plaats van VEEL trager, wat makkelijker te aanvaarden is) en het wordt veiliger voor iedereen.
  5. Re Bone Collector: Koude harde € lijkt me een mooi motief. Vanwaar komen de cijfers? Van de overheid. Wie verdient er grof geld aan een kunstmatig lage snelheidslimiet? De overheid natuurlijk, maar gemeenten en steden krijgen ook een deel van de koek. "So speed doesn't kill. Well - it does - but in nowhere near the numbers we're told and not in the way the authorities would like you to believe. It's common sense that higher speed will make any accident more violent, but higher speed does not cause the accident in the first place." In Canada (en ondertussen in de VS ook volgens Amerikaanse leden op een ander forum) worden de limieten wel degelijk verhoogd op bvb een drukke snelweg met verrassende resultaten tot gevolg. Het komt er op neer dat "de massa" geneigd is een bepaalde snelheid aan te houden op bepaalde plaatsen. Indien men dus de snelheid aanpast aan de massa -een soort gemiddelde van 85% van de massa- zijn er veel minder verschillen in snelheid tussen de voertuigen en wordt het dus veiliger. ZONDER dat "ze" in onze zak hoeven te zitten. Enfin, het staat er allemaal in... Het gaat er om wie je gelooft: de cijfers en conclusies van de "Parker Study" zijn niet zomaar te negeren en komen van het US Department of Transportation zelf. Geen verzinsels maar feiten. De regering ginds koos er ook voor de aanbevelingen en conclusies van de studies te generen wegens niet lucratief en niet politiek correct. Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar wat men de mensen voorkauwt heeft soms wel eens andere motieven dan wat voor de hand liggend is. En nee, ik geloof niet in grootse complotten e.d., maar het houdt gewoon meer steek dan wat er op het VTM-nieuws gezegd wordt. Ik kan toch niet de enige zijn hier? Koffie iemand? :-)
  6. Wat de tabel weergeeft (volgens het onderzoek) is dat in dit geval slechts 6% van de gevallen snelheid als meest waarschijnlijke en beslissende oorzaak van de ongevallen was. Een ongeval wordt meestal veroorzaakt door meerdere omstandigheden. In 7,3% was het een factor die 'bijdroeg' tot het ongeval. Wat men de mensen wil doen geloven (hier en elders) is dat snelheid dé grote boeman is, maar er zijn dus wel meer factoren die belangrijk zijn. Snelheid is dus zelfs een van de mindere. Daarmee bedoel ik dus niet dat men 120 km/u moet rijden in de bebouwde kom
  7. Yep, binnenkort mogen we overal nog 25 km/u rijden en dan zeggen "ze": "Tja, zou 20 km/u niet veiliger zijn?". De max snelheid moet op veel plaatsen OMHOOG voor ieders' veiligheid... Stof tot (heel diep) nadenken: http://www.carbibles.com/speeding_facts.html Tip voor diegenen die liever niet de hele tekst willen lezen maar toch graag weten waarover het gaat: zie het YouTube-filmpje op de pagina. Ongetwijfeld de start van een hele boeiende discussie. Start!
  8. Inderdaad, gebruiksvriendelijk is anders... Ik ben al blij voor je dat ze niet gelijmd zijn :-)
  9. Ik wil ook eens met zo'n sigaar rijden! 200 km/u moet wel redelijk spannend zijn op die bandjes!
  10. Het rare is, ik heb de versie voor de Octavia gekocht, maar ik kan blijkbaar zonder probleem ook de info van de andere modellen raadplegen... Re gelijmd: ik denk van wel, maar ik geef toe: carosserie is niet mijn da-da. Je bedoelt toch de zwarte sierlijsten tussen de ramen?
  11. Snelle, "removing and installing" van alle interieurpanelen staat netjes beschreven, "exploded views" inbegrepen. Van de sierlijsten vind ik niet direct iets terug, maar de kans is wel groot dat het er ergens tussen staat. Waarschijnlijk verwarmen zodat de lijm loskomt? Bij de spoiler achteraan blijkt dit zo te gaan...
  12. Kijk eens aan, ze denken echt aan alles daar in Duitsland ;-)
  13. Ha, aan 968 spul geen gebrek, veel eenvoudiger te vinden vreemd genoeg. De download van Emanualonline.com is ondertussen binnen en heb al eens kunnen rondneuzen in de software. Het blijkt om de officiële software te gaan die men bij de VAG dealers ook gebruikt, maar je hebt maar toegang tot de service- en reparatiehandleidingen. Op zich een hele boterham aan informatie, maar de modules die een internetconnectie vereisen zijn niet beschikbaar. Wat je dan wél hebt zijn de procedures (in veel gevallen mét illustraties) om zowat de hele auto te (de)monteren: koetswerk, electronica, mechanica, onderhoudsschema's, ... De gebruiksvriendelijkheid dan: deze is natuurlijk niet voorzien voor commercieel gebruik, maar na een beetje zoekwerk vind je wel alle info die je nodig hebt. In de garage kan men de VIN nummer van je voertuig gewoon ingeven en komt alleen de relevante info tevoorschijn, nu moet je wat (veel) grasduinen in de toch wel overzichtelijke hoop. Belangrijk om weten: zelfs het vervangen van de bougies (ontstekingskaarsen) vereist een 'special tool', dus het wordt er niet noodzakelijk makkelijker op. Moderne auto's... Voor 13€ heb je dus heel wat, als je je tenminste door de gebrekkige downloadprocedure kan worstelen (de download wilde niet starten in FireFox; Java script werd geweigerd, na wat geknoei met IE lukte het wel) en niet te beroerd bent een 'Virtual Machine' op te starten (Win XP draaien in bvb Win 8 - geen nood, de instructies zij er bij en als je een beetje met de PC overweg kan is er geen probleem) is het echt de moeite. Ik probeer een dezer iets te posten over de sierlijsten :-)
  14. Tiens, volgens mij werkt de remenergierecuperatie bij onze wagens bij het remmen met de remmen en niet bij het afremmen op de motor. Maar ik kan er naast zitten uiteraard.
  15. Dank je Snelle, je hebt je naam blijkbaar niet gestolen :-)). Ik vond om een of andere reden alleen de Duitstalige boeken terug, maar mijn Duits is redelijk, euh Russisch van vlotheid. De laatste lijkt me inderdaad een goeie te zijn, en dat beetje geld dat het kost heb ik er zo uit. Ik ga de DVD bestellen en laat iets weten of het bruikbaar is, voor dat geld loop ik sowieso niet veel risico.