Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/05/13 in Berichten

  1. Het is al moeilijk genoeg om een auto in Nederland kwijt te raken! Duitse klanten zijn erg kritisch en je verkoopt via het Duitse recht als je hem daar aanbiedt en dat kan nadelig zijn. De aansprakelijkheid is beter geregeld (voor de klant) en de klanten zijn veel kritischer! Wie aan hun auto komt... Niets is erger dan een Duitser die zich genaaid voelt met zijn auto! Die zal geen enkel middel ongemoeid laten om jouw aansprakelijk te stellen en te laten bloeden... Je doodsvonnis is getekend als er iets mis is met de auto en je hebt het hem niet in 10-voud op papier gemeld . Daarnaast gooien de dealers mekaar dood met kortingen en is de 2e hands markt niet echt lucratief. In betwijfel met andere woorden of je er wel jouw streefwaarde voor terugontvangt. Daarnaast is de BPM op een greenline erg laag, dus de teruggave voor een buitenlander ook. Als je een auto importeert moet je ook BPM betalen en die is gerelateerd aan de classificatie van het model. Goed kijken, anders zit je zo in een hoge klasse. Daar gaan importeurs zelfs nat op met een grammetje meer of minder. Aangezien auto's voor het buitenland nooit zo getest worden als ze hier door de importeur "getuned" worden zit je bijna altijd in een hoge(re) bpm categorie ook al is het dezelfde auto! BPM is namelijk een Nederlands verschijnsel waar buitenlandse handelaren zich niet om bekommeren. Voor een "vuile" of oude auto maakt dat niet uit, maar bij de kleinere, "schonere" auto's ben je vermoedelijk goedkoper uit in Nederland zelf. Bij het kopen van een auto in het buitenland heb je wel de officiële garantie (van de importeur in het land waar je koopt) als je een "echte" dealer hebt, maar is de service en de coulance van je dealer vaak niet meer aanwezig. Bij het kopen in Duitsland loop je ook nog eens een heel andere risico. Bij veel merken (in ieder geval Skoda) mag je geen enkele wijziging aan de auto aanbrengen zonder goedkeuring door de dealer/ importeur. Het aanpassen van de electronica via VCDS bijvoorbeeld zorgt er voor dat de gehele garantie komt te vervallen! Op de Duitse fora zijn ze als de dood voor het aanpassen van zaken omdat je volledig bent overgeleverd aan de grillen van de dealer of hij wel/ niet aan de importeur gaat melden of je hebt zitten prutsen. Bijkomend probleem is de reïmport. Met name in Duitsland verkopen de "goedkope" handelaren nogal eens auto's uit Litouwen en dergelijke, dan wordt garantie en dergelijke een soort R-roulette en kun je het heel erg moeilijk krijgen om iets voor mekaar te krijgen En wat dan? De 2e hands markt loopt in NL redelijk en de dealers moeten wat, dus kan het gewoon inruilen zo gunstig (oftewel duur) zijn als ingewikkeld zelf verkopen en importeren als je al de moeite en risico's meerekent.
    2 punten
  2. Toen ik de GL aanschafte was deze BPM vrij. Dus wat ik niet betaald heb kan ik ook niet terug vragen
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe