Ga naar inhoud

Winterbanden essentieel voor de verkeersveiligheid !?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Vreemde is vaak met die testen dat met het zelfde merk en type maar alleen een andere bandenmaat de ene band er als goed uitkomt terwijl de andere band er dan weer minder uitkomt.

 

En dan krijg ik weer zoiets van , hoe moet je hier dan mee omgaan ?

 

Heb nu zelf de conti 830 als winterband er op zitten en die bevallen me prima.

 

en al gereden met sneeuw , ijsachtige wegen , koud weer met regen en in alle drie de gevallen met de aangepaste snelheden was mijn gevoel kwa grip etc gewoon goed.

 

Beste test was 4 jaar terug toen ik mijn Yeti kon ophalen en de sneeuw met bakken naar beneden kwam en ik vertrok met zomerbanden bij de dealer.

Hierna naar werkplaats geglibberd op de zomerbanden met de winterbanden in de kofferbak.

Na deze in werkplaats gewisseld te hebben en weer richting huis reed merkte ik gewoon de voordelen van deze winterband.

Zoveel grip en de helling op bij de werkgever ging zonder enkele problemen terwijl er een audi het op zomerbanden probeerde en weer rechtsomkeert moest omdat hij er gewoon niet omhoog kwam.

Heeft om moeten rijden via het industrie terrein om die helling te omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dezelfde consumentengids/consumentenbond geeft de winterbanden van Interstate (huismerk van Profile) een dikke onvoldoende, ik heb er drie winters naar volle tevredenheid op gereden.

Mijn oordeel: grip: ..Prima, slijtvastheid:...Prima, en geluid: (bij gebrek aan referentiemateriaal :) )..Prima.

Zolang niet alle banden door dezelfde personen getest worden zullen de resultaten ook wel subjectief blijven.

Als ik in de autogids van de consumentenbond lees dat een auto wat traag versnelt, en een andere auto in dezelfde productgroep die klacht niet krijgt, terwijl die van 60 tot 100 km een volle seconde meer nodig heeft, neem ik de testresultaten met een korrel(tje?) ;)  zout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi guys,

 

Misschien wordt het weer eens tijd om te kijken waar we de banden nu op dit moment het voordeligst kunnen verkrijgen. Heb zelf inmiddels de banden besteld op Autobandenmarkt .nl maar zie dat daar de prijzen fluctueren, nu zijn ze weer duurder dan van de week toen ik ze bestelde. Wel vreemd eerlijk gezegd. Maar zie nu net dat ik te veel betaald heb, maar liefst 24.- euries op een hele set voordeliger bij de bandenconcurent te verkrijgen. :( Denk dat we ff in de handige linkjes moeten gaan kijken.

 

 

Greetz Fabje

post-2400-0-81453400-1416686278_thumb.pn

post-2400-0-83102700-1416686296_thumb.pn

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe