Ga naar inhoud

Welke auto's heeft de Skoda eigenaar allemaal gehad?


BigFoot
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is wel interessant om te weten welke auto's de forumleden zoal versleten hebben.

Ik zal meteen de aftrap doen:

- 2de H - Opel Kadet (total loss op Keijzer Karelplein)

- 2de H - Triums Dolemite (Motor op geblazen)

- 2de H - Opel Kadet (Alle zuigever eruit gereden)

- 2de H - Ford Escort (Total loss in Oostenrijk)

- Lease - Mazda 323 Station

- Lease - Nissan Sunny

- Lease - Toyota Corolla

- Lease - Toyota Starlet

- Lease - Hyundai Excel

- Lease - Citroen Berlingo

- 2de H - Mazda 626 (Motor opgeblazen)

- 2de H - Hyundai Scoupe (Motor vervangen omdat ie olie gebruikte, de nieuwe motor gebruikte nog meer)

- Nieuw - Ford Mondeo Station

- Nieuw - Seat Leon Sport

- Lease - Peugeot 307

- Lease - Ford CMax

- Nieuw - Seat Leon TDI

- 2de H - Landrover Defender 78" (Totaal verrot, verkocht aan sloopbedrijf)

De mooiste vond ik de Seat Leon Sport (oude model).

Later als ik groot ben :) wil ik weer een echte Landrover Defender.

aangepast door BigFoot
Link naar reactie
Delen op andere sites

2e H - Peugeot 206 XS

New - Skoda Fabia 1 combi 1,4

New - Skoda Roomster 1,4

New - Skoda Yeti 1,4 TSI

Ervoor alleen maar Motorfietsen die zomer en winter werden bereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie denkoefening : hier gaan we:

Opel Record, na 3 maand motor in de prak.

NSU prins

VW kever

Vauxhall Viva (mooi model)

Renault R6

Audi A4

Honda Concerto

Renault R19

VW Golf

Volvo V40 break

VW Bora break

Skoda Octavia

vanaf 2012: skoda Yeti

Ik hoop dat ik er 1 of meer vergeten ben, anders is de Yeti volgende jaar de 13de!

LeoLa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen maar leasewagens!

1994: Renault 21 Nevada

1996: Ford Mondeo

1999: Erg veel Audi's want ik was Audiverkoper

2002: VW Passat

2005: Ford Focus

2007: Skoda Octavia Combi

2010: Skoda Octavia Hatchback

Nou goed dan!

Privé hebben we ook diverse auto's erbij gehad!

1990: mini uit 1971

1992: V W Polo 1.0

1996: V W Polo 1.4

1999: Fiat Seicento

2001: Daihatsu Terios

2005: Fiat Panda die we nu nog hebben....

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Simca 1000 GLS

Mercedes 200 B

Volkswagen 1200

Peugeot 404

Volkswagen 411 L

Fiat 850

Volkswagen 1300

Simca 1000 Special

Opel Commodore 2.5 S

Mazda 626 2.0 Automaat

Volkswagen Derby

Opel Kadett 1.2 S

Volvo 340 GL Automaat

Citroen BX E S6

Toyota Carina 2.0 GLI Automaat

Toyota Corolla 1.6 5drs Automaat

Skoda Yeti 1.2 TSI DSG

De Yeti is mijn 1ste nieuwe auto. Alles zelf betaald, geen lease auto's.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was het begin, in 1962, een zelfbouwversie, met een Mosquito traploze rolaandrijving, genoeg voor 50 km/h, die de plaatselijke politie destijds het nakijken gaf, het ging toen al, hun voorstellingsvermogen te boven.

Het vurenhouten gaspedaal, had op die leeftijd natuurlijk voorrang op het rempedaal, dat zat er dus niet op.

sml_gallery_50_56_161590.jpg

Daarna:

- Fiat 600 op de zeevaartschool(ruilobject)

- VW variant ponton met boxermotor (1600 cc) achteronderin, (mijn favoriet)

- vw passat combi

- vw passat combi diesel (1600 cc turbo)

- opel corsa combi (lease)

- skoda fabia

- skoda yeti

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle verzekering en no claim verhalen verplaatst naar de volgende link

verdere restanten opgeschoond

vriendelijke groet de MOD

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net, dat er, toen al, een prototype van een cornerlight opzat !

Simca 1000 GLS

Mercedes 200 B

Volkswagen 1200

Peugeot 404

Volkswagen 411 L

Fiat 850

Volkswagen 1300

Simca 1000 Special

Opel Commodore 2.5 S

Mazda 626 2.0 Automaat

Volkswagen Derby

Opel Kadett 1.2 S

Volvo 340 GL Automaat

Citroen BX E S6

Toyota Carina 2.0 GLI Automaat

Toyota Corolla 1.6 5drs Automaat

Skoda Yeti 1.2 TSI DSG

De Yeti is mijn 1ste nieuwe auto. Alles zelf betaald, geen lease auto's.

Die volkswagen 411, had ik destijds graag willen hebben, was dat terecht, of waren jouw ervaringen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die volkswagen 411, had ik destijds graag willen hebben, was dat terecht, of waren jouw ervaringen anders.

Ik had slechte ervaringen. De motor liep gewoon niet lekker, alsof de ontsteking niet op tijd liep en ook niet op tijd te krijgen was. Kwam nogal wat power te kort ook. Toch voelde je wel dat er wat in zat, dat het een stoere kar met karakter was. Bij mij kwam dat er niet helemaal uit. En zuipen dat ie deed, niet normaal meer.

Ik houd van lijstjes en hou dan ook veel dingen bij. Dit m.b.t. de 411:

Volkswagen 411 L

kenteken 09-54-JU

kenteken afgegeven 01-jul-69

auto gekocht 06-mei-76

kosten 400 gulden

auto verkocht 50 gulden

km gereden 7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met het goed herinner..

Citroën Visa 11 RE '86

Citroën Visa GTI '88

Toyota Starlet '85

Toyota Corolla '86

VW Polo variant 1.6 '98 (lease)

Opel Astra 1.6 '99 (lease)

Renault Laguna 2.0 '01 (lease)

Citroen ZX 1.8 '92

Peugeot 205 GTI 1.9 '86

Citroen ZX 16V '93

Peugeot 306 GTI '97

Skoda Octavia '01

en nu dan de

Skoda Octavia '07

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e auto: Renault Clio 1.4, bj1995, 848kg, 80 pk, fabrieksopgaaf max snelheid 178km/u, 2000 euro

2e auto: Nissan Vanette 1.6, bj 1997, 1340kg, 97pk, fabrieksopgaaf max snelheid tot op heden onbekend..., 2700 euro. Motor oververhit gereden terwijl ik dacht dat ik een wiellager hoorde. Volgens garage te repareren: 500 euro besteed aan vervangen van thermostaat en waterpomp. Na reparatie na 8 km weer oververhit, waarschijnlijk koppakking en misschien nog meer kapot. Laten staan. 500 euro niet teruggekregen. Boos.

besteld: Skoda Fabia tsi 1.2, bj2011, 1050kg, 105pk, fabrieksopgaaf max snelheid 193km/u, welaan zoals u weet een lieve duit

De 86 pk is natuurlijk ook o.k., maar die is in acceleratie gewoon toch net iets slomer dan m'n eerste autootje. En ja, als die 105 pk dan niet meer verbruikt (die dagen dat je wel rustig aan doet dan), dan is het gewoon te verleidelijk. 't is ook zo'n mooi uitkomend deelsommetje, 1050kg/105pk = 10kg per pk. Prachtig.

Ook nog nagedacht over de greenline, maar het kan best zijn dat we niet eens veel rijden komende jaren, dus daarmee was de keuze al nipt gemaakt voor de tsi. Toen ik later de koppelkromme van de greenline vergeleek met die van de tsi wist ik het: dit is de goeie keuze. Raar woord, koppelkromme. Je zou eerder zeggen: koppelplateau. Ik heb er zooooooo'n zin in. Kan niet wachten om hem op te halen!!!

Toch zal mijn Clio in NL de snelste blijven. Met zo'n ding kan je riskeren dat je hem moet inleveren. Overigens slechts twee keer z'n topsnelheid gereden. Ga ik met de Fabia niet doen, want die wil ik houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik ook eens diep in mijn geheugen graven:

Opel Ascona (met zo'n zwart boekenrek op je achterruit, dat was toen heel vet cool enzo)

Ford Taunus

Rover 3500 vandenplas (deed het alleen met mooi weer)

Opel Senator 3.0 (een lekke radiator zorgde voor een aantal verbrande kleppen, motor te heet)

2x Bmw 525

2x Bmw 320 (1x 4 cilinder en 1x 6 cilinder)

Ford Capri

VW Golf I (met Jetta blok erin, op kenteken een 1200, dat was lachen bij elk stoplichtsprintje)

Opel Kadett 1200

Opel Astra G

Lease

VW Passat

VW Golf V 1.4 tsi

Nu

Octavia I

Ben er vast een paar vergeten, er zaten auto's bij die het einde van de week niet eens haalden.

Ik herinner me een Morris ???? waarvan de versnellingsbak na 2 dagen de geest gaf.

Qua rijden waren de bmw's 525 top, de senator ook.

De kadett was verlaagd, hier moest je een niergordel omdoen, je voelde elk steentje wat op straat lag.

De rover reed ook lekker, tenminste als hij het deed, bij regenachtig of vochtig weer vertikte hij om aan te slaan, een paar dagen later deed hij het dan gewoon weer.

Met deze auto een aantal elektrische storingen gehad, in duitsland met 160 p/u ineens alle lampjes op het dash aan, gestopt, en onder de kap gekeken, niks te zien.

Opnieuw starten en alle lampjes weer uit, de 2e x dat dit gebeurde mijn monteur gebeld en deze zei: geef maar een klap op het dashboard! Is daarna nog 2x gebeurt en inderdaad gewoon doorrijden, klap op het dash en alle lampjes weer uit.

In parkeergarage electrisch raam naar beneden om kaartje te pakken en daarna nooit meer omhoog willen, complete bekleding van deurpaneel verwijderd en alle aansluitingen gecontroleerd, niks gevonden en nog een keer op het knopje drukken en ineens werkt het weer.

Rij je door een woonerf gaat bij elke hobbel de centrale vergrendeling dicht of open, het leek wel een flipperkast. Klap tegen de deur wou wel eens helpen.

Mijn Octavia bevalt goed, enige minpunt vind ik de stoelen, kan ook aan mij liggen, ik vond de passat ook niet lekker zitten net als de golf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een maatje had er ook 1 dus ik moest er ook 1 hebben.

Was wel een leuk ontwerp, alleen de elektrische storingen waren een drama.

De rover lag ook niet lekker koersvast op de weg, af en toe leek het wel een schip!

Wel goed voor de (die had je toen nog) esso tigerpunten, waren de rover en de senator, die reden 1 op 6 en daar hoefde je niet eens je best voor te doen.

Ik was een graag geziene gast bij de pomphouder op de hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Engelse autos zijn altijd wel leuk! Vroeger hadden wij thuis een Austin Maestro! Niet lang want wel wat roest erin gekregen. Maar wel een leuke wagen was het! Net zoals een Princess en de Vandenplassen zijn mooi! Jaguars, Triumphs, weet ik veel wat nog meer: allemaal mooi!

En vergeet de Mini niet van vroeger! Mijn vrouw had een Cooper uit 1973. Heerlijk scheurijzertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- 2de H - Fiat 600

- 2de H - Fiat 600

- 2de H - Fiat 131 Mirafiori 1.6 automaat

- 2de H - Mitsubishi Galant 1.6 GL automaat

- 2de H - Alfa Romeo Spider 2.0

- nieuw - Fiat Ritmo 60L 1.1

- nieuw - Ford Escort 1.3C

- 2de H - Opel Kadett 4-drs 1.6

- 2de H - Nissan Primera 2.0

- 2de H - Nissan primera 2.0

- nieuw - Kia Joice 2.0

- nieuw - Skoda Yeti 1.2 TSI Active+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe