Ga naar inhoud

Cornerlights


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag is mijn cornerlight functie ingeschakeld met VCDS

En aan stuur draaiend gaat dan ook zoals hoort de linker mistlamp branden als ik naar links stuur en vice versa met rechts

Uiteraard moet dan wel je gewone verlichting aanstaan !

Maar vanmorgen toen ik na een welverdiende vakantie van drie en halve week weer in het donker richting bedrijf reed en achter een wagen op de voor sorteer strook stond voor links en mijn stuur recht stond en mijn knipperlicht op links af stond zag ik in de weerspiegeling van de wagen voor me dat dan ook mijn mistlamp links aan staat

Dus gauw ook rechts geprobeerd en idem dito

Maar nu kreeg ik de indruk van de anderen die het al een tijd hebben dat hij het puur en alleen deed op stuur uitslag en niet op de knipperlichten !

Of ben ik nu abuis en niet goed geluisterd ?

Ben benieuwd hoe dit bij jullie is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet bij de dealer, maar dit in samenwerking met Sodela en Witte Yeti

maar het moet wel zo zijn dat je wagen met mistlampen wordt afgeleverd vanaf fabriek.

Want anders is het nog niet mogelijk

Maar of de mogelijkheid met de Fabia GL ook bestaat dat durf ik je niet te zeggen

Maar PC-Fre@k heeft ook de GL en zou dit wel gaan uitzoeken of het mogelijk was (is) dus even zijn berichten in VCDS in de gaten houden of hem een PB sturen als zover is en dan kan hij je hiermee zeker verder helpen als het op jouw aanstaande wagen ingesteld kan worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik gezien heb kan het op de Fabia. Zelf heb ik het nog niet getest, wil dit van het weekend gaan doen. Uiteraard volgt er dan een VCDS Tutorial.

Blijft natuurlijk wel zaak dat je iemand kent met VCDS anders kan je het nog niet instellen :P

Ik dacht trouwens dat het altijd een combinatie was van knipperlichten en stuuruitslag. Zoals jij aangeeft is het dus bij alle 3 de gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij werkt op stuuruitslag en niet op basis van de knipperlichten, vandaar dat je zaterdag ook aan je stuur moest draaien om het de anderen te laten zijn ;) .

En bij mij dus ook

Dus op wijze zoals jij nu verwoord maar ook op wijze zoals ik in eerste bericht aangeef

Stuur volledig recht en knipperlicht links aan en ook de linker mistlamp was aan !

Raar maar waar !!

Maar tsja heb ook een andere versnellingspook als jij ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij mij dus ook

Dus op wijze zoals jij nu verwoord maar ook op wijze zoals ik in eerste bericht aangeef

Stuur volledig recht en knipperlicht links aan en ook de linker mistlamp was aan !

Raar maar waar !!

Maar tsja heb ook een andere versnellingspook als jij ! :D

Ligt vast aan het feit dat je een 1.4 hebt voor de prijs van een 1.2 :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij mij dus ook

Dus op wijze zoals jij nu verwoord maar ook op wijze zoals ik in eerste bericht aangeef

Stuur volledig recht en knipperlicht links aan en ook de linker mistlamp was aan !

Raar maar waar !!

Maar tsja heb ook een andere versnellingspook als jij ! :D

Ik heb het geprobeerd, maar alleen stuuruitslag werkte, knipperlichten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hobbel de bobbel: had dit niet te maken dat zowel byte 14 als 17 aangepast moest worden?!?

Even van onze duitse vrienden geleend:

Geändert werden muss Byte 14 und 17 im BordnetzSG.

Byte 14:

Xenon0+NBL0+Corner0 = 00000000

Xenon0+NBL0+Corner1 = 10000000

Xenon0+NBL1+Corner0 = 00000001

Xenon0+NBL1+Corner1 = 10000001

Xenon1+NBL0+Corner0 = 00010000

Xenon1+NBL0+Corner1 = 10010000

Xenon1+NBL1+Corner0 = 00010001

Xenon1+NBL1+Corner1 = 10010001

Byte 17:

AFL0+Corner0 = 00000000

AFL0+Corner1 = 00000001

AFL1+Corner0 = 01110000

AFL1+Corner1 = 01110001

bron: Codering cornerlights Octavia-forum.de

Korte verklaring bij bovenstaande: Xenon0 voor auto's zonder xenon; Xenon1... (jullie snappen het wel, denk ik...)

AFL staat voor de dynamische lichtbundel verstelling (meesturende xenonverlichting)

aangepast door HeMi24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen nog eens gecontroleerd toen ik naar werk reed, op moment dat ik rij en ik heb stuur nog recht en ik zet de richtingaanwijzer naar links dan gaat mistlamp links als cornerlight aan !

Zet ik dan voor verkeerslicht wachtend, het knipperlicht uit dan gaat de cornerlight ook uit.

Zet ik het knipperlicht dan weer aan dan gaat de cornerlight ook weer aan.

Dan uitzettend en wegrijdend en de bocht links nemend dan gaat de cornerlight gewoon aan zoals behoort

En dit geld ook voor rechtsaf.

Meer kan ik er echt niet van maken, begon namelijk te twijfelen toen ik vernam dat Hobbel er geen last van had !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik heb er geen last van, ik zie me al rijden op een lange voorsorteerstrook en dan steeds 1 cornerlight aan, zoiets trekt de aandacht, dat wel, maar ook van overijverige bonnenschrijvers, probeer die maar eens omstandig uit te leggen wat een cornerlight is en waarom er maar 1 aan is, waar zijn wij helemaal mee bezig etc.

Zoals het nu is vind ik prima, alleen activatie bij stuuruitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heren als jullie het volgende lezen dan heb ik zo'n vermoeden dat jullie het niet geloven, maar moet toch melden dat het echt zo is !

Vanmiddag bij aankomst thuis reed ik de parkeer plek op en schoot ff te ver door , dus zet mijne wagen in zijn achteruit .

En wat schetst mijn verbazing ....... ik zie beide cornerlights aan gaan !!

Hé ??? was wat ik in eerste instantie dacht, dus wagen weer in vooruit gezet stukje naar voren gereden en weer in zijn achteruit en ja hoor beide lampen gingen branden !

Dus weer mijn vraag hebben jullie dit ook met de Yeti of ben ik alweer een uitzonderings geval ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd, maar op de Fabia Combi Greenline is het niet mogelijk de cornerlights te activeren. N.a.v. een bericht bij de buren (Adjego) ben ik tot de conclusie gekomen dat dit zou komen door het ontbreken van een stuurhoeksensor.

Wel heb ik de optie voorbij zien komen om zowel met de stuuruitslag (standaard) als met de knipperlichten de cornerlights te activeren. Dit zal zijn waarom het bij de één wel zo werkt en bij de ander niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik me laptop op orde heb en de kabel werkend heb zal ik eens vergelijken pim met wat jij hier hebt gepost

Want mag aannemen dat jij alleen Byte 14 bit 7 dus aangevinkt hebt en de andere 2 dus niet

Dus die zouden bij mij ook uit moeten staan dus !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja weet ik, maar was even benieuwd of de geplaatste plaatjes dus de uiteindelijke instellingen bij hobbel zijn

Want dan heb ik straks vergelijkings materiaal om te kunnen kijken wat er eventueel bij mij anders is !

Maar zover ik me nog kan herinneren was dat met cornerlight bij mij hetzelfde gegaan als bij hobbel

Maar kan goed zijn dat er vanaf fabriek bij mij al wat anders stond aangevinkt !

En dat is iets dat ik even moet controleren

Vind het ook geen probleem hoor dat corner nu ok aangaat op knipperlichthendel , maar wil wel weten waar het vinkje teveel is bij mij om welke reden dan ook, zodat als ik ooit met de blauwe petten mannen te maken krijg ik weet hoe ik het uitzet

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook de cornerlights aan, bij achteruitrijden en ik dacht eerst ook, gezichtsbedrog

dan moet je toch achterstevoren gaan rijden!

Gelukkig heb je dan ook in ieder geval 1 witte lamp branden op je nieuwe voorkant :1eye:

Bij Hobbel de Bobbel heb ik alleen een vinkje gezet bij Byte 14 - Bit 7

post-117-0-98975800-1318347809_thumb.jpg

Wat de invloed is van Byte 12 - bit 4 en Byte 17 - Bit 0 weet ik niet.

post-117-0-75049600-1318347937_thumb.jpg

post-117-0-97811800-1318347957_thumb.jpg

Ik heb in stille bewondering meegekeken en kan dit beamen.

Opmerking:

Tijdens het scrollen door de verschillende menu's werd ook de keuzevraag gesteld : dakspoiler aanwezig ?

Witte Yeti en ik hebben daar kort even de reden van het eventuele aanvinken van beredeneerd, maar we zijn toen niet verder gekomen dan, dat het de intervalschakeling van de achterruitwisser zou kunnen beinvloeden.

Meestal ben ik wel in voor een expiriment, maar ik wilde eerst maar het effect van de cornerlights afwachten.

Deze werken nu geheel naar wens :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe