Ga naar inhoud

Yeti


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 5 weken later...

Dus witte Yeti gaat over op zwart/wit ??

En ik weet dat die technieken hierin verbeterd zijn, maar hoe goed blijft dat op de langere duur ?

Dus heb ik over 2 of 4 jaar wel allemaal luchtbellen eronder of laat het los , gaat het scheuren vanwege temperatuur verschillen zomer / winter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Zie in 't Gooi toch weinig Yeti's. Ik heb er pas twee gezien in Huizen. Ja zelfs vlak bij mij in de buurt een witte Yeti, maar verder doet de Yeti zich in mijn omgeving eer aan: zeer zeldzaam en schuw.

Ik merk in de kennissen- en familiekring dat men de Yeti niet eens kent. Bij het zien van de brochure en mijn overtuigende enthousiasme overdenken ze om een proefrit te maken. Grappig.

Zie wel veel Skoda Fabia, Octavia's en SuperB's. Goede zakenauto's natuurlijk. Roomster heb ik nog nooit in het wild gezien of valt mij gewoon niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja Kees de één heeft smaak en de andere gaat liever in een blikkie van 20 in een dozijn !

En de RR hoeveel zijn er daar tot heden van verkocht ?

Is de Yeti er al bovenuit gestegen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook nooit goed bij jullie he? :D

Koop je een massa auto, dan ben je een meeloper en slachtoffer van almighty marketing.

Koop je een auto, waar er hier in NL weinig van verkocht worden, dan ben je ineens elitair. :doh2:

Ik koop gewoon een auto die ik kan betalen, die voldoet aan de eisen die ik er aan stel and that's it. Heel simpel. En wat de buren daarvan denken, maakt me geen moer uit.

Eigenlijk heel zielig als je je status af moet meten aan het feit of je wellicht een paar ringen of anderszins bedrijfssymbool op voor- of achterzijde van je vervoermiddel hebt zitten. Triest hoor. <_<

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht hebben wij een afwijkende smaak en kan het natuurlijk zijn dat de Yeti niet helemaal voldoet aan de Nederlandse smaak. Kan ook zijn dat men voor hetzelfde geld toch liever een Octavia rijdt, omdat men bang is om op te vallen. Anderzijds maakt Skoda er geen reclame mee zoals met de Octavia. Daar komt dan mogelijk bij: onbekend maakt onbemind. Ach wat maakt het ook uit: wij zijn dan toch apart of elitair, zo men wilt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een kwestie van smaak is. Dit natuurlijk los van de vraag hoeveel Nederlanders smaak hebben ;) .

De Yeti is een Skoda met een wat andere smoel (net als de roomster trouwens). De octavia is meer een onopvallende en gewoon goede auto. Ziet er ook nog eens goed uit (een beetje chique misschien wel). De Yeti is natuurlijk een stuk vierkanter, lijkt kleiner, heeft voor een aantal mensen eerder een wat oenige uitstraling (nog net niet zo erg als de roomster). Maar beide auto's (Yeti en Roomster) zijn misschien wel de handigere auto's.

In de praktijk is de Yeti gewoon wel de betere wagen roep ik hier maar even. Aangezien ik de Octavia heb gehad ken ik dus beide auto's 8-) .

De wegligging vind ik zelf duidelijk beter, strakker. Je zit ook veel beter (rechtop/ instap) en je zicht op de weg is ook beter. De Yeti is makkelijker te parkeren (overzichtelijker) maar heeft in eerste instantie wel een kleinere kofferbak. Die van de Octavia is natuurlijk erg groot maar wel beperkt bruikbaar (combi). Door de schuine achterruit kun je maar heel beperkt dozen stapelen. De fietsen kun je er niet rechtop in meenemen. De Yeti is natuurlijk gewoon een vierkante doos die je tot de rand kunt afladen met dozen.

Door die lange kont van de Octavia heb je ook veel meer last van verkeersdrempels als je die wat sneller neemt. Heb toen menig maal een klap gehoord van de trekhaak. De Yeti heeft geen achterkant :D en dan kunt bijna met volle vaart doorrijden...

Als ik mensen om me heen hoor zijn ze wel zo om als ze in de Yeti gereden hebben.. Hij is trouwens in verhouding duurder dan de Octavia. Dat heeft natuurlijk gewoon met de productieaantallen te maken en de indeling qua uitstoot.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Sodela dat jij de verschillen uit ervaring kan benoemen. De Yeti is inderdaad vierkant, maar dat vind ik nu juist wel prettig. Je schrijft dat er in de Octavia geen fietsen kunnen, maar lukt dat in de Yeti dan wel? Fietsen in de auto, betekent voor mij in z'n geheel. Ik denk toch dat je bij de Yeti de voorwielen moet verwijderen of is dat niet zo? Ligt natuurlijk aan de hoogte van een fietsframe. In m'n Berlingo zet ik nu onze twee fietsen. Alleen de vlindersturen moet ik omlaag klappen. Met twee spanbanden staan ze vast. Heerlijk hoor als je met de caravan weggaat. Geen gesleep bij overnachtigen. Wat is jouw ervaring met de Yeti en fietsen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voor de Yeti net als de RR (roomster ) een beugelsysteem voor in de wagen om dus ze mee te nemen in de Yeti.

Maar hiervoor moet zo en zo het voorwiel er uit

wat je eventueel met stuur en zadel moet doen ( zakken) zou ik niet durven zeggen.

Denk ook dat er maar weinig mensen in NL zijn die het uberhaupt hebben, wij zijn gauw geneigd om voor de trekhaak met de desbetreffende fietsenrek te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed heeft de spijker op zijn kop geslagen. Dat systeem werkt niet bij de Octavia omdat het dak te laag is (tenzij je kinderfietsjes hebt). In de Yeti/ Roomster passen er dan zo 2-3 fietsen / ATB's naast elkaar. In de octavia kun je fietsen alleen liggend transporteren. Met 1 kan dat nog wel (=geen achterbank meer), maar bij 2 beschadig je onherroepelijk iets. Bij de Yeti/ Roomster kun je er gewoon een stoel (of 2) uit halen. Zonder dat speciale rek kun je schuin ook nog wel 2 fietsen kwijt, maar dan mag je geen reservewiel hebben, dan is de laadvloer te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dat is duidelijk. Normaal gesproken zou ik de fietsen op m'n trekhaak laden, maar met de caravan gaat dat niet meer. Voor de stabiliteit moet ik geen fietsen in of aan de caravan. Wellicht voor een vakantie in Nederland geen punt, maar als ik naar het zuiden rij, dan alleen in de auto. We zullen het wel zien. Nog een week of 4, 5 dan hoop ik dat de Yeti klaar staat. Voor het eerst in m'n leven kan ik niet wachten van spanning. Dat op m'n ouwe dag....;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe