Ga naar inhoud

LED verlichting versus VCDS


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

13 sept 2011

Zoals jullie misschien wel hebben gelezen heb ik sinds kort de dagrij verlichting van de Yeti ( P13W ) lampen kunnen vinden in LED uitvoering en deze gemonteerd

Na montage had ik dus de canbus meting op deze lampen en dus de melding dat deze defect waren.

Na 2 weerstanden geplaatst te hebben ( elke led één stuks ) was het probleem verholpen en branden de leds er aardig op los overdag.

Maar de 13e start ik mijn wagen en rij weg en zie in dashboard opeens het lampje stuk lampje branden in de teller

Maar in eerste instantie zonder verdere melding om welke het ging en 1 straat verder zie ik de melding komen dat de dagrij verlichting defect is !!??

Dus gestopt en eens gekeken en zag beide gewoon branden. Auto ingestapt en contact uitgezet en weer gestart en .... geen melding meer en geen lampje in dashboard meer ?

En verdere rit die dag meerdere keren gestopt en opnieuw gestart en geen melding meer gezien !

Moeten we nu van een buggie uitgaan, of is de VCDS meting nu zo kritisch ?

En hoe wordt de meting gedaan door VCDS ?

continu loop meeting, of alleen tijdens de start procedure of ??

En zou het toch uit te zetten zijn , of de waarde waaraan voldaan moet worden toch is aan te passen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal dingen Ed:

-Wat voor een weerstandswaarde heb je gebruikt? En wat is nu de totale stroomopname van je LED + parallelle weerstand in vergelijking met de originele gloeilamp?

-Je zou op de grens tussen de juiste/nietjuiste waarde kunnen zitten. En temperatuursinvloeden kunnen dan van belang zijn.

-Volgens mijn info gebeurt het meten tijdens het inschakelen van het contact, dan worden de lampen getest (en niet continu) alhoewel dat wellicht per type VAG auto kan verschillen

-De waarde die gemeten wordt (de beruchte CAN-bus check) schijnt hard-coded aangebracht te zijn, m.a.w. die kun je niet wijzigen met VCDS tooltjes. Het kan natuurlijk uiteindelijk wel, want per slot van rekening levert VAG ook auto's af-fabriek met LED verlichting af, en daar gaat het wel goed. Maar ik denk dat je dan richting de firmware van de CAN-bus controllers gaat, dat wordt ietsiepietsie lastiger... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe