Ga naar inhoud

aftermarkt xenon verbieden


octaviabas
 Delen

Xenon  

26 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Nee Bas, nooit zelf met xenon gereden. Weet dus maar half waarover ik praat en zou je gelijk kunnen hebben. Mijn ervaringen met xenon zijn beperkt tot de vele hinder die ik ervan ondervind. Vandaar dat ik xenonfoob ben geworden.

Kees, toen ik na de meeting achter jou aan reed......had je toen last van mijn Xenon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste van dat verhaal is Kees dat frank dacht dat hij achter Sybe aanreed

En hij belde me waar ik ree op dat moment, dus ik achter Sybe en jij achter Kees dus !

Ohwww , :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Überhaupt is express "verblinden" niet goed te praten. Zeker ook niet voor de 2wielers. Automatische hoogteregelingen en sproeiers is nu eenmaal wat lastiger op de motor.

Volgens mij moet het op een motor juist makkelijker zijn om een opnemer op de achtervork te maken die de vering meet.

Ik ben dan een verblindingsfoob :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Van mij mogen ze het ook verbieden. Vooral op provinciale wegen heb ik er erg veel last van, ik word dan totaal verblind.

Ook op de snelweg heb ik er last van als ze achter me zitten. (gelukkig heb ik dadelijk een automatisch dimmende binnenspiegel :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb ook ja gestemd. Als het origineel af-fabriek is heb ik er geen moeite mee, dan is het kwalitatief goed. Goed gemonteerd en afgesteld.

Maar aftermarket spullen, ik weet het niet het lijkt alsof ik dat steeds meer zie, net of het niet past bij een model auto. En of het zo veilig is (voor je mede weggebruikers) als sommige mij willen doen geloven betwijfel ik ook.

Maar waar ik mij het meest aan stoor zijn die pour-man's Xenonlampen, in deze situatie vervang je alleen het lampje. Deze lampen zijn vaak veel feller dan de originele exemplaren, en dat verblind behoorlijk. En vraag mij weleens af of dit is toegestaan.

aangepast door EdK
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Er zijn tegenwoordig speciale Aftermarket xenonlampen voor een reflector koplamp, de zogenaamde R lamp.

Dus je krijgt dan b.v een H7R xenonlamp. Deze heeft een stukje glas op de lamp zelf afgeschermt om dus het strooilicht in de reflector te voorkomen.

Deze lampen geven ook een normaal ( mooi ) lichtbeeld in de koplamp, goed te zien met afstelapparaat.

Monteer je deze dus in je reflector koplamp heb je geen last van strooilicht en verblind dus ook niet.

Google maar eens op Xenon H7R.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 2 weken later...

Ik ga een setje H7RC lampen kopen voor mijn astra twintop. Ik weet het: ander merk... maar mijn skoda heeft projector lampen, daar zit ondertussen normale h& xenon in (en werkt en kijkt perfect, perfect lichtbeeld ook, zelfde als origineel)

 

ik zal dan een aantal foto's maken:

 

1) Origineel Halogeen vs H7R xenon

2) H7R xenon vs H7RC xenon

evt nog: 3) H7RC xenon vs Origineel Halogeen.

 

Puur ter info en vermaak ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe