Ga naar inhoud

Pinlimiet verhogen


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Als je een auto gaat kopen gaat het vaak over wat meer dan 200 euro... Maar, hoe ga je dat dan doen? Banken laten vaak maar een maximum van enkele duizenden euro's per week toe.

In onderstaande overzicht (aangevuld zodra in bekend is) kan je per bank terugvinden hoe je het limiet kan verhogen.

Rabobank (direct online!)

Tijdelijk verhogen pinlimiet

In winkels kunt u per week tot € 5.000 betalen met uw pinpas. Wilt u deze betaallimiet tijdelijk verhogen? Dat kan tot € 50.000. De verhoging van uw betaallimiet is maximaal een week geldig. U kunt het hogere bedrag in een keer opnemen of in delen. Uiteraard moet u wel voldoende bestedingsruimte hebben op uw rekening.

https://www.rabobank...hogen_formulier (www.rabobank.nl > klantenservice > direct regelen > uw dagelijkse bezoeken > tijdelijk verhogen pinlimiet) Het verhoogde limiet is vanaf de ingangsdatum welke je zelf kan bepalen, één week geldig.

TIP: Bel er eventueel nog even achteraan, het is namelijk zo dat het slechts geldig is voor één transactie, je kan dus niet vlak voor het afrekenen van je nieuwe auto een broodje kopen bij een tankstation met die pas. Je limiet wordt dan direct opgeheven

Weet jij hoe het bij jouw bank te wijzigen is? Geef het even door, dan zet ik het in deze post.

aangepast door PC-fre@k
Bijwerken Rabo info
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog een Rabo tipje. Ik dus vanmiddag pinlimiet verhogen naar 22.000 duizend (voor de zekerheid maar wat hoger) vanaf morgen. Krijg ik netjes mail dat het aangevraagd is, maar rond 15:00 begon ik hem toch wel te knijpen. Had namelijk nog geen bevestiging van dit limiet.

Dus ik maar even bellen met Rabo Tiel (West Betuwe) en de mevrouw zag inderdaad dat het aangevraagd was maar wist me ook te vertellen dat het dan natuurlijk nog wel door iemand verwerkt moet worden. Goed dat ik belde dus voor ze met z'n allen om 17:00 naar huis gaan en ik morgen voor een dichte Greenline sta. De Rabobank medewerker snapte de veiligheidsmarge en heeft er maar gewoon 25.000 van gemaakt voor het geval dat, morgen actief tot middernacht. Niet een hele week in dit geval dus...

Maar, wat ze me ook vertelde en ik nog niet wist: ALLEEN de eerste transactie heeft een verhoogd limiet. Dus, ik mag morgen voor die betaling nergens meer pinnen met die bewuste pas! En zodra ik de auto betaald heb gaat mijn normale limiet weer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk ook gewoon vast een groot deel overmaken, en op de dag van de aflevering een bedrag betalen wat gelijk aan of kleiner is dan je pinlimiet. Dan heb je én geen problemen, én een bedrag achter de hand voor afleverprobleempjes. Je zult, ook als er iets niet helemaal goed is, toch het grootste deel moeten betalen. Alleen als je net voor een RS hebt betaald en er staat een GL klaar, ja, dan moet je ff in discussie! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouw de dealer mijn geld wel toe maar als ik zo nu en dan afleveringen zie dan wordt ik niet bepaald vrolijk en wil ik ten alle tijden een stok achter de deur hebben. En de enige optie is dan wachten met betalen tot het is opgelost :)

Ook dat is dus een kwestie van ver/ wantrouwen ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee. Ik weet zeker dat ze het in orde gaan maken. Maar ook al kunnen mensen nog zo hun best doen mij tevreden te houden, er kan altijd wat mis gaan buiten hun 'schuld' om. Dan zal het ten alle tijden helpen als ik nog niet betaald heb en ik ben ook niet de dupe als het nog 2 weken langer zou moeten duren (rente bijv.), ze vechten dat dan zelf maar weer uit met PON (geen idee wie de auto betaald zolang hij nog niet van mij is).

Goed komen doet het dus wel, maar de vraag is wanneer en hoe :) Dat is hetzelfde als ik iets op internet bestel of verkoop, ik vertouw mensen met mijn geld of spullen maar probeer ongeacht wie, altijd een zekerheidje in te bouwen. We leven helaas niet meer in de tijd dat altijd alles goed gaat... En dat hoeft dan ook niet perse aan alleen die 2 personen te liggen, er zijn een hoop randvoorwaarden. Diefstal, brand, zoek raken, whatever.. :)

@Marco02 dat is inderdaad een goed alternatief voor het pinlimiet. Dat riep Ed zojuist ook in de shoutbox, meer mensen met dezelfde gedachte dus. En dr mag best een RS staan hoor, kan ik even een rondje rijden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe