Ga naar inhoud

Hoe kom ik aan een VAG-COM / VCDS kabel?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, afgelopen weekend heeft PC Freak onze auto's ge-vcds-ed en zo'n kabel is toch wel heel handig.

Na wat rondsnuffelen heb ik de onderstaande gevonden:

http://www.aliexpress.com/store/product/2012-VAG-11-3-VAG-COM-11-11-VAGCOM-11-11-3-VCDS-HEX-CAN-USB/416920_718702141.html

Voor die 18 dollar kan ik me natuurlijk geen bult vallen dacht ik zo. Maar als jullie op voorhand een dergelijke kabel al af kunnen raden dan hoor ik het graag ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Superb gaan nu de mistlampen branden bij de coming home en leaving home ipv de Xenons. En de PTT (Push To Talk) functionaliteit is geactiveerd van m'n stuur. Bij de Beetle is de auto lock / un-lock aangezet en is het gaskleppenhuis ingeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich blijft het altijd een gokje, maar een kloon kabel kan wel als demo gelden voor de evt. aanschaf van een originele. :)

Kijk met name naar de ondersteunde VCDS versie (ze leveren die mee), bij bepaalde versies wordt de firmware van de 'dongle' die er in zit overschreven. Een kloon kabel is daarna defect.

Zelf heb ik uiteindelijk voor een originele gekozen aangezien je dan altijd de meest recente versie hebt en daarmee zo veel mogelijk ondersteunde modules hebt. Ook reageren sommige wagens raar op de kloon-kabels, daarbij doen ze het in het geheel niet of doen bepaalde functies het niet (goed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja het blijft een kabel van niet orginele afkomst maar de chinese afkomst en het kan heel goed wezen dat hij het bij jou huidige wagen goed zal doen maar zodra je een nieuwe wagen gaat aanschaffen uit de VAG groep is de kans zeer groot dat hij het niet meer zal doen omdat hij de wagen niet herkent met zijn ( nieuwe ) modules.

En maw zul je weer een nieuwe kabel moeten aanschaffen want updaten van de software ( en firmware) gaat niet lukken met deze kabels.

Dus tsja het blijft een gok maar dan is een chinakabel een goedkopere gok in deze.

De website is voor mij als ollander onbekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

@w00ha, die kabel is wel heel duur voor een Chinese kloon.

Ik heb vorige week onderstaande besteld voor 30 dollar (omgerekend 22,50) inclusief verzendkosten. Nadeel is zoals hierboven al geschreven het gebrek aan ondersteuning aan nieuwere Vag-com versies.

http://www.eobd2.com...e-shipping.html

Ik verwacht deze kabel ieder moment te ontvangen (hij is al weg uit Singapore).

Zodra die binnen is zal ik hier m''n ervaringen posten.

Mijn gedachte: Tegen de tijd dat ik een nieuwe VAG auto heb koop ik weer een nieuwe met de dan huidige versie en verkoop die 11.11.3 versie weer. Daarnaast duurt het nog wel een hele tijd voordat we prive een 2013 VAG auto kunnen gaan kopen ;-)

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alles wat ik tot nu toe heb gelezen en ik heb mij beetje laten leiden door :

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_prijzen.html

Heb ik de knoop doorgehakt en mij de originele laten opsturen via :

http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html

Na de VCDS manual te lezen met de mogelijkheden heb ik liever 'n betrouwbare versie.

Dit is de Engelse versie en dat heb ik ook liever.

Rekening houdend met de invoer, btw en admin kosten is 'm toch nog 'n stuk goedkoper als ik hier moest betalen.

Ik lees dat sommige clones al onbetrouwbare uitlezingen geven of het achter X aantal gebruik al begeven, dan kan ik daar ook geen staat op maken.

Soit, als ik iemand kan helpen in de omgeving van Limburg (Belgie), geef maar 'n seintje.

En moest ik ooit van automerk veranderen, weet ik dat ik voor deze kabel nog altijd serieus wat geld voor kan krijgen.

Nu ga ik verder mijn VCDS huiswerk maken.... ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keuze Edmond!

Ik zelf heb ook de engelse variant (dan wel besteld via de UK - geen invoerrechten of wat dan ook), die is aanzienlijk goedkoper en altijd up-to-date.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen, dus deel deze hier gerust zodat we gezamenlijk onze VCDS kennis kunnen vergroten. Vroeg of laat komt er vast ook wel weer een M&G dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch soms huilen met de pet op als je in je eigen land iets wilt bestellen.

Mijn ervaringen zijn er al uit ervaring van vroeger, wanneer ik iets vanuit BE of NL bestel kan ik soms bijna 1 week of meer wachten.... :angry:

Maar wanneer het van de andere kant van de wereld komt is het op 2 a 3 dagen geleverd.

Voor de geïnteresseerde, ik heb 301,5 € betaald incl verzending.

Er was geen roze formulier bij, wie weet, misschien heb ik geluk.

Anders komt 1/3 van het bedrag +25€ adminkosten erbij en dan ben ik nog dikke 80 € goedkoper als hier.

Als ik iets ontvang van Fedex zal ik mijn rekening kunnen maken.

Maandag om 15h00 besteld via http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html

En vandaag om 10h30 stond Fedex voor de deur. Als het via taxipost moest komen is het soms namiddag.

Soit, ik had gisteren de laatste ross-tech soft op mijn Laptop gezet 11.11.5 (Macbook pro-W7)

Vandaag de kabel ingestoken en ik had direct verbinding.

Eerst 'n backup van de basisinstellingen genomen.

Wat gebladerd in de instellingen en voor te testen 'n needle sweep getest. Werkte, gelijk verwacht.

Er zijn maar enkele dingen die ik wil veranderen.

- De achtertuit wisser samen met de regensensor (had ik al ergens zien staan)

(De combi heeft dit via de comfort instellingen, waarom dan niet op de berline?)

- Mistlampen voor coming home ipv headlights.

- Rain closing stond aangevinkt, maar blijkt niet te werken....of ik test het verkeerd?

- Anti-Carjacking kon ik al via het comfort menu bedienen. Staat nu actief.

- Vensters via AB sluiten of openen stond ook al geactiveerd.

Maw, er is op mijn uitvoering (Allure +) al veel standaard geprogrammeerd.

Op dit pakket waren ook standaard voor en achter park sensoren.

Verwarmde voorzetels en meer opties voorzien.

Zal mijn ervaringen verder hier wel meedelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken inderdaad de beperkingen van een dergelijke kabel. In mijn geval kom ik niet veel verder dan het activeren van een auto lock/un-lock en het uitlezen van de storingen van onze New Beetle. Als ik dat ermee kan heb ik al een bezoek aan de lokale dealer (en daarmee 45 euro) bespaart.

Als je er echt verder mee wilt dan kun je inderdaad beter een officiële kabel kopen.

Namaken kunnen ze daar in China in ieder geval wel erg goed..

post-134-0-82115300-1359017255_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed om te horen, weer een VCDSer erbij. Vergeet niet steeds een back-up van je instellingen te maken voor je het doorvoert he. Voor je het weet ben je vergeten waar het ook al weer standaard op stond. :P

hoe maak je een backup van je instelling? en codes? aangepast door jamerson
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, codes opschrijven of een printscreen (ALT+PRTN SCR) op het toetsenbord en dan in word zetten bijvoorbeeld. Windows 7 biedt zelfs een nog mooiere oplossing: "Knipprogramma" (icoon van een schaar overigens).

Foto's maken kan natuurlijk ook als je dat makkelijker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wie wil/kan mij helpen met vag-com / VCDS?

Ik ben in het bezit van een Skoda Octavia Juni2006 en wil graag een aantal dingen veranderen m.b.v. vag-com/vcds.

Ik heb een kabeltje gekocht (VAG COM Dual-K & CAN <-> USB) alleen lukt het me niet om "in" me auto te komen.

Ik heb verschillende versies van VCDS geprobeerd (12.10 & 11.2.0 & 10.6)

Maar helaas geen resultaat, wat doe ik fout?

Heb ik het verkeerde kabeltje?

Groeten Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je link van je kabel ( leverancier )

Bij de chinese kabels is het zo dat je alleen de meegeleverde VCDS software kunt gebruiken en updaten is niet mogelijk.

heb je orginele kabel dan is het kwestie van je leverancier contacten en je probleem aan kaarten en wat te doen.

Normaal is het zo dat je je contact aanzet van je wagen en de kabel nadat PC is opgestart aansluit op je connector in de wagen en de software opstart.

Hierna zou je theoretisch gewoon de wagen moeten zien en theoretisch in je modules kunnen kijken / veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe